#2 af anzhomg (slettet)
andre der kender det?
Du læser en tråd i debat > vægttabanzhomg (slettet)
re: andre der kender det?
uha. det problem havde jeg også.. det var ikke særlig fedt. ved endnu ikke hvad kunsten er for at holde vægten.
det må jeg finde ud af inden jeg kommer til det punkt igen!
det må jeg finde ud af inden jeg kommer til det punkt igen!
14 år31. januar 2010 kl. 20:48
bruger slettet
Jeg synes faktisk også at det er et problem til tider.. Jeg er vægtvedligeholder, og synes at medmindre jeg dyrker rigtig meget motion, alså en times intensivt hver dag, så kan jeg slet heller spise 2000kcal... jeg er endt med at spise ca. 1300 i hverdagen og så få de manglende kalorier i form af slik i weekenderne, hvilket er en rigtig dårlig og usund vane :-S Men jeg holder i det mindste vægten sådan xD
Men ja... jeg leder sgu også stadig efter en metode, selv efter næsten et år... synes det virker helt unaturligt bare det at skulle spise så meget.. har været på kur i så lang tid, at det er vildt svært at komme tilbage til hverdagen...
Men ja... jeg leder sgu også stadig efter en metode, selv efter næsten et år... synes det virker helt unaturligt bare det at skulle spise så meget.. har været på kur i så lang tid, at det er vildt svært at komme tilbage til hverdagen...
14 år1. februar 2010 kl. 06:55
angelique (slettet)
På en almindelig dag, hvor jeg tager det offentlige i skole og sidder der det halve af dagen tager det offentlig hjem og så bare ellers bare tuller rundt resten af dagen, er mit energi forbrug intet nær 2000kcal men nærmere 1700kcal.
Tror altså det er en virkelig dårlig ide at gå efter de der gennemsnits anbefalinger. Det samme gælder osse med de der gennemsnits 1200kcal man minimum skal spise. Gu skal man røv man skal spise minimum det ens basal stofskifte bruger og det er altså vægt afhængigt. 1200kcal er for en kvinde på 160cm med en vægt på 50kg. Og den eneste måde hun forbruger 2000kcal på er ved at have et job hvor hun bevæger sig moderart, cykler til og fra arbejde og motionerere 30 min intensivt osv. Og det gælder altså bare for de færreste herinde.
Find ud af hvad i selv bruger ved at taste alt ind og igen her er det jo osse gennemsnits værdier men det giver altså et lidt mere realistisk billede af hvad man bruger på en dag. Ud over det så tror ens krop jo osse at man er på permanent sultekur hvis man barberer alle unødiger kcal væk (ved kun at spise basal stofskifte minimum indtag) så det er da klar at den bare læsser på når den får muligheden.
Tror altså det er en virkelig dårlig ide at gå efter de der gennemsnits anbefalinger. Det samme gælder osse med de der gennemsnits 1200kcal man minimum skal spise. Gu skal man røv man skal spise minimum det ens basal stofskifte bruger og det er altså vægt afhængigt. 1200kcal er for en kvinde på 160cm med en vægt på 50kg. Og den eneste måde hun forbruger 2000kcal på er ved at have et job hvor hun bevæger sig moderart, cykler til og fra arbejde og motionerere 30 min intensivt osv. Og det gælder altså bare for de færreste herinde.
Find ud af hvad i selv bruger ved at taste alt ind og igen her er det jo osse gennemsnits værdier men det giver altså et lidt mere realistisk billede af hvad man bruger på en dag. Ud over det så tror ens krop jo osse at man er på permanent sultekur hvis man barberer alle unødiger kcal væk (ved kun at spise basal stofskifte minimum indtag) så det er da klar at den bare læsser på når den får muligheden.
14 år1. februar 2010 kl. 13:13
scwicky
tak for svar :)..når jeg kommer derned hvor jeg gerne vil og skal hole vægten, så tror jeg måske bare at jeg sætter som mål herinde at tabe 100g på en uge eller sådan noget og så følge dens anbefaling af kcal..tror i godt man kan det?
14 år4. februar 2010 kl. 12:10
strongmind (slettet)
man er altså også nødt til at tænke på at man ikke må komme for langt ned i kcal under et vægttab, jo man får et hurtigere vægt tab, men man risikere også at kroppen går i sultestrejke. Du vil stadig tabe dig, men der bliver tærret af dine vigtige kilder så som muskler osv.
Det der så tit sker, er at når din krop så får mad igen, vil den tage alt den nærring den kan, i frygt for at komme i underskud igen, og så lager den det altså som fedt!!
Da jeg var på vej ud af min anorexi tog jeg lynhurtigt 15 kg på. Jeg ligger nu på 57-58 kg,lige en tand i overkanten, men så igen ikke. For jeg træner meget og har efterhånden bygget en muskel masse op.
Well håber det ku bruges, ellers ignorere svaret ;)
Det der så tit sker, er at når din krop så får mad igen, vil den tage alt den nærring den kan, i frygt for at komme i underskud igen, og så lager den det altså som fedt!!
Da jeg var på vej ud af min anorexi tog jeg lynhurtigt 15 kg på. Jeg ligger nu på 57-58 kg,lige en tand i overkanten, men så igen ikke. For jeg træner meget og har efterhånden bygget en muskel masse op.
Well håber det ku bruges, ellers ignorere svaret ;)
14 år7. februar 2010 kl. 19:36
simba81 (slettet)
jeg gør det når jeg har tabt detr jeg skal at jeg vejer mig 2 gange om mdr og hvis jeg så har taget 1 kg på så vil jeg dyrke en smugle mere motion så jeg taber det kg igen inden det bliver for meget igen....men jo mere man spiser jo mere motion skal man dyrke...men prøv at blive ved med at spise sundt og spise 6 små måltider om dagen så tager man ikke så hurtigt på igen og bliv ved med at dyrke motion....
14 år7. februar 2010 kl. 20:31
tynd74
jeg spiser for ca 1800 kcal og holder vægten og en til to gange , fre og lørdag for jeg over 2000 kcal.
lise
lise
14 år8. februar 2010 kl. 15:33
jeg har før været på kur med masser af motion og sund mad (ca. 1200 kcal dagligt) og var kommet ned på 65 kg. Så begyndte jeg at spise normalt igen, altså ca 2000 kcal om dagen og vupti, det hele røg på igen. Er der nogen af jer der ved om man skal øge kaloriemængden stille og roligt i stedet for at hoppe ud i det med det samme, for min krop havde tydeligvis ikke brug for anbefalede 2000 kcal.