Total nedtur

Du læser en tråd i debat > vægttab

Total nedtur
Æv siger jeg. Det her vægttab vil bare ikke gå den rigtige vej.

Til morgen 76,4 efter fredag at vise 75,8. Jeg svinger hele tiden sådan. Jeg kommer ned på 75,7 så stiger den til 77 og sådan svinger jeg hele tiden.

Jeg er en af dem der i mange år har levet på 1200 og mindre så hver gang jeg går op på 1500 kcal går kroppen amok.

Jeg fik i 2006 anbefalet 1200 kcal gennem slankedoktoren. Der tabte jeg mig til de 72 kg mit første mål er idag. men det var hårdt.

Den her gang motionere jeg 2-3 gange pr uge og passer virkelig på hvad jeg indtager.

Ikke engang på cm tab kan jeg se noget særligt. Det er sådan noget med at tabe ½ cm hist og pist.

Alt hvad jeg har syndet med er et lille stykke lagkage, en kop kakao med flødeskum og 1 bolle. Var til 4 års fødselsdag lørdag.

Men jeg kan mærke jeg bliver så ked af vægten ikke vil nedad for jeg kæmper og jeg kæmper hårdt. Samtidig bliver jeg meget ked af det jeg gør ikke virker.

Så alle råd og spark modtages med kyshånd for VIL tabe mig og inden 1.4.10 SKAL vægten være på 72 kg.

14 år25. januar 2010 kl. 07:05
re: Total nedtur
Hej du :)

Først da jeg læste dit indlæg lagde jeg mærke til dit indtag af kcal, 1200 er ikke ret meget !

Har du søgt en rigtig kostvejleder? De ved som regel hvad du kan gøre for at få et varigt vægt tab.

Også ville jeg foreslå dig at begynde at tage din cykel til og fra arbejde hvis det er muligt, også prøv at klemme noget styrketræning ind. Fx kan du droppe dine 1 timers ture på cykel. Også tage 20min opvarmning på cykel, 20min i romaskine/skimaskine også 20-30 min styrketræning af de ønskede kropsdele !
14 år29. januar 2010 kl. 14:29
Hej Mosebo

Tusind tak fordi du kommenterede mit indlæg. Jeg må indrømme jeg blev lidt ked af der ingen opbakning var. Men er ovenpå igen :-)

Jeg har jo i mange år levet(i perioder) med 1200 kcal fordi det var det kostvejledere ved slankedoktoren sagde jeg skulle.

Herinde finder jeg så ud af at 1200 kcal ikke er sagen og har sat det op til 1500 kcal nu. Resultatet er pt at jeg står helt stille. 76,4 har den været på de sidste 5 dage.

Det irritere mig grænseløst men bare den ikke stiger. Så nu arbejder jeg på at finde ud af hvorfor jeg ikke taber mig. Mit BMI er jo over de 25 og jeg ville være glad bare BMI var 25.
Jeg drømmer om at ende på 67 kg MEN er kraftig bygget og har fået et barn så kommer nok aldrig derned :-)

Men jeg har puttet alt det motion ind i min dagligdag jeg kan. Jeg har desværre et par skader som gør jeg aldrig kommer til at træne mere men er nu glad for jeg kan lidt :-)

Så præcis hvad der går galt her aner jeg ikke men følger alle indlæg og råd jeg ser for jeg vil altså have et BMI på 25 og også gerne inden sommer.

Så et billede af mig i bikini fra sidste sommer og jeg vil IKKE så sådan ud. Det var simpelthen pinligt så jeg kæmper.

Jeg vil prøve at følge dig lidt for kan se vi har samme højde og næsten samme mål.

Rigtig god weekend
14 år29. januar 2010 kl. 15:06
Du skal da selvfølgelig også have opbakning, der er da ikke noget værre end ikke at blive hjulpet når man søger hjælp.

Altså jeg har hørt nogen sige, at man ikke skal spise det samme antal kalorier hver dag, kan ikke helt huske begrundelsen, men mener at den var god.
Det jeg selv gør, er at jeg spiser det jeg har lyst til, nogen dage får jeg altså nogen flere kalorier end andre dage, men jeg holder mig stort set fra søde sager. I hvert fald i hverdagene, weekenderne må jeg godt få lidt, hvis jeg altså har lyst. Normalt plejer jeg, at opveje det usunde med motion.

Derudover vejer jeg mig kun en gang om ugen, i stedet for at få den daglige skuffelse, det fremgår ikke af dit indlæg hvad du gør, men det kunne da være en idé.

Det kan også være en god idé, at gøre din dagbog offentligt, for mig kan det godt virke lidt motiverende, for så er det ikke kun mig selv der ved når jeg har syndet :) Det kan også være der er nogen der kan hjælpe, hvis de ser hvad du spiser.

Håber du kan finde fremskridt, ellers må du søge nogle flere råd herinde, synes folk er rigtig gode til at hjælpe.
14 år29. januar 2010 kl. 15:24
Okay lyder som en god ide at gøre den offentlig.

Jeg gør bare det at hvis jeg ikke kan finde det jeg har spist så taster jeg det som yoghurt fordi der ved jeg hvor mange gram jeg skal taste for at få det antal kcal jeg har spist. F.eks riskiks dem kan jeg ikke finde så ved jeg hvor mange kcal der er i dem og så står de som yoghurt. Så har tænkt lidt at det ville være svært for folk at se hvad det reelt er jeg propper i munden :-)

Jeg vejede mig i starten mandag og torsdag for at undgå skuffelserne men vægten svingede helt enormt så begyndte hver dag at veje mig for at have hånd i hanke med den hmm det går så ikke så godt hihi for vægten står stille.

Weekender taster jeg aldrig for syntes det er svært at få tid til men prøver at huske hvor mange kcal jeg har fået.

Men tror jeg vil prøve at gøre dagbog åben så nogen kan se hvad det er der er galt.

Tak for indlægget frandsen 1987
14 år30. januar 2010 kl. 07:12
For et par år siden var jeg til et foredrag, hvor en diætist fortalte, at man skulle prøve at "snyde" kroppen ved fx onsdag og lørdag at spise en del flere kalorier, end man gjorde til hverdag (hvis man var på fx1200 kal). Det skulle ikke være smørkage ;-) men fx mere protein og flere grøntsager. Det skulle forhindre kroppen i at tro, at der var "hungersnød". Jeg har ikke afprøvet rådet, men vil da lige have det i baghovedet.
Jeg tror også, at du skal nøjes med at veje dig én gang om ugen. Små vægttab er jo også tab, selv om man altid er lidt utålmodig, er det jo nok værd at holde sig for øje.
14 år30. januar 2010 kl. 08:45
Hej
Jeg har liget kigget på dit madintag samt din motion.
Det ser ud til du skulle tabe dig pænt meget, efter det du har indtastet.(1 kilo pr uge ca.)

Mine råd til dig:
Prøv at lytte til din krop.

Vej dig fast hver onsdag(eller hvornår det passer dig)
Du kan sagtens spise 1700 med dit energiforbrug(2400), og du vil have et vægttab på ca. 700 gram i ugen. Jeg tror du skal prøve at få din forbrænding op, spis en masse protein, og mindre kulhydrater i en periode.
Hvis du f.eks spiser 1700 kcal i en uge, hvor de kommer fra protein, og kun få kulhydrater, tror jeg du ville se resultater. Du kan så efter den uge, prøve at sætte dit kcal indtag ned.

Jeg er sikker på du nok skal nå dit mål
14 år1. februar 2010 kl. 12:43
Tusind tak fordi du har set på mit indtag.

Jeg vil prøve dit forslag når jeg lige er ovenpå igen.

Min dejlige svigerfar døde i lørdags så de næste par dage er med bedemand og begravelse.

Så sorg og presset ved vi har haft svigermor boende har gjort vægten idag er 74,9 kg.
Så det med maden har ikke været i fokus :-)

Men tak for rådet.
14 år2. februar 2010 kl. 07:25
Hej Sommer!

Jeg er pt. i samme situation som dig, og har så lige læst mig til at man skal forsøge at ændre sit kalorieindtag hver dag, således at man ikke hver dag indtager samme antal kalorier. Jeg hæfter lige linket til dig.

fitnessgruppen.dk
14 år17. februar 2010 kl. 20:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });