æv.. jeg kan slet ikke noget

Du læser en tråd i debat > vægttab

æv.. jeg kan slet ikke noget
jeg er i ultra dårligt humør, skal det lige advares.
jeg føler mig super sølle og det er virkelig ikke rart. imorgen er det kun en uge siden, jeg begyndte på kur igen og jeg har allerede haft to dårlige dage. motionen er ikke noget problem, den har jeg klaret fint. men kosten kan jeg simpelthen ikke finde ud af. er fuldstændig fortvivlet og alt for bange og ræd for at det ikke holder, men jeg vil ikke falde i. jeg har meget svært ved at få nok kalorier. dvs. en passende mængde. enten æder jeg løs og får alt for mange eller også får jeg ikke andet end omkring 1200 kcal. jeg føler slet ikke at jeg kan fylde mere i mig. hvad kan jeg gøre?? har i ikke nogle gode råd? evt. et sted jeg kan finde en kostplan eller noget? noget strikt som jeg kan forholde mig til. jeg føler mig helt på bunden her til aften ):
14 år23. januar 2010 kl. 21:44
re: æv.. jeg kan slet ikke noget
Tjah du kan jo prøve at at strikke en sammen selv, det er faktisk ikke så svært... Du skal bare vælge noget der ingeholder de ting du har brug for såsom grønt, fibre, magert kød osv, og så skal du self vælge nogle ting som du kan lide og ikke skrive noget på som du slet ikke kan fordrage bare fordi det er sundt, for man kommer ikke langt med en kostplan der er ulidelig i længden...

Så skal du bare beslutte hvor man kcal du vil indtage hver dag og fordele dem i 3 'store' måltider og et par mellemmåltider...

Hvis du gerne vil have et forslag til en kostplan så kan jeg godt lave en hvis du siger mig hvor mange kcal den skal være på cirka :)

Du skal bare endelig ikke fortvivle fordi du falder i en gang imellem, det gør vi alle sammen og så gælder det bare om at se fremad, for sket er jo sket :-)

14 år23. januar 2010 kl. 23:42
ellers kunne du også prøve vægtkonsulenterne.. Har selv fulgt dem og de hjalp mig meget i sin tid..
14 år24. januar 2010 kl. 16:58
det skal nok lykkes hvis du tager en dag af gangen og tænker positivt.og veje dig en gang om ugen i starten, så du kan se at der sker noget,så bliver det nemmer med tiden.......held og lykke.................
14 år24. januar 2010 kl. 21:38
Har tilladt mig selv at kigge lidt i din mad dagbog, og nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du skriver alt derind. Men jeg undrer mig over, at du tilsyneladende ikke spiser nogle grøntsager. Det er jo dem, der i den grad sætter din forbrænding op, og sørger for at du bare derved får tabt dig. Desuden er der få kcal i. Du kan bare sørge for altid at spise nogle grøntsager til din mad - en tomat til frokost. Gulerødder som mellemmåltid og selvfølgelig noget grønt til aftensmaden. Det gælder jo om, at spise sundt. Så får du også mere energi og bliver gladere.
14 år26. januar 2010 kl. 18:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });