Energiforbrug?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Energiforbrug?
Hej
Jeg har næsten lige oprettet en bruger herinde. Jeg er dreng på 19, er 181 cm høj og har sat min vægt til 78,5. Udover det, havde jeg sat mit aktivitets niveau til lavt(faktor 1,6) og alligevel skulle jeg i følge denne her side automatisk forbrænde lidt over 3000 kalorier om dagen ! Kan det virkelig passe at jeg forbrænder så meget på dage hvor jeg ikke dyrker nogen form for motion?

MVH
Daniel ;b
14 år7. januar 2010 kl. 20:24
re: Energiforbrug?
Jeg ved ikke med sikkerhed om det passer, eller du måske har lavet en fejl et sted, men du er ung, du er mand, du vejer noget.

Jeg er 41, kvinde, 160 høj, 60 kg tung, aktivitetsniveau lavt, forbrænder ca 1.900 kcal.

Så det ser meget fornuftigt ud i mine øjne.
14 år7. januar 2010 kl. 22:01
re: Energiforbrug?
Altså hvis man sætter sit niveau til faktor 1,6 så regner den vist alligevel med at man får minimum 30min motion om dagen med pulsen oppe... for jeg sætter mit til meget lavt og der forbrænder jeg stadig 1900kcal uden motion og det virker som det alle andre sider er cirka det en kvinde forbrænder når hun ikke motionerer...
Så tror at siden overvurderer forbruget en smule...

Også fx hvis man jeg var sengeliggende, så burde mit forbrug være under 1900 men det kan jeg ikke sætte det til fordi der ikke er lavere end "meget lavt". Men hvis jeg var sengeliggende ville jeg kun forbrænde 1440kcal som er mit basalstofskifte.
14 år8. januar 2010 kl. 13:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });