Tilbage på hesten igen

Du læser en tråd i debat > vægttab

Tilbage på hesten igen
Hej Allesammen

Jeg har før brugt madital til at tabe mig og det endda med ganske stor success. Men vægttabet holdt ikke ligefrem - sidste år mistede jeg mit job og kunne ikke helt overskue tingene, der blev drukket for mange bajere og i det hele taget ladet stå til. Så nu vejer jeg næsten ligeså meget som for et par år siden. Badevægten sagde 93,4 i morges. Ikke rart, når jeg har været 20 kg længere nede.

Men nu er det januar, jeg er tilbage på arbejdsmarkedet, har styr på tingene, er endda holdt op med at ryge, og nu ryger kiloene igen!

Jeg lægger hårdt ud, for jeg husker fra sidst, at det var nemmest i starten, så jeg satser på at tabe et helt kilo om ugen her i starten og så skrue ambitionerne lidt ned senere. Målet er at nå under 80 inden sommeren og så får vi se...

Jeg håber, det lader sig gøre at tabe kiloene OG blive nede denne gang!

Godt nytår!

Claus
14 år2. januar 2010 kl. 12:41
re: Tilbage på hesten igen
Held og lykke med det :-)
14 år2. januar 2010 kl. 12:46
Hej.. rart at du kommer igang igen.. husk at starte stille ud så forventningerne ikke overgår fornuften.. håber du skriver med engang imellem med de tips og tricks du brugte sidst..

14 år2. januar 2010 kl. 13:02
Tak for det.

Det med tips og tricks skal der nok komme nogen af. Men det, jeg blandt andet har lært tidligere, det er, at det er vigtigt at melde klart ud, at nu er man altså på kur og sådan er det bare - folk kan jo ikke tage hensyn, hvis de ikke ved det. Og som mand får man da en del røg for at gå på slankekur, men det går hurtigt over, når bare man er konsekvent.

Den der med at man bare "passer lidt på, hvad man spiser" eller hvad man kan finde på af formuleringer for ikke at indrømme, at man er på kur, den holder ikke for mig, hvis jeg skal gøre noget skal jeg gøre det fuldt ud og så skal alle omkring mig vide det.

Ellers er min taktik vist ganske simpel: Spise mindre og lave mere ;)

Claus
14 år2. januar 2010 kl. 18:14
Hej Claus. Jeg er også tilbage efter at have mistet mit job - og nu have fundet et andet. Min vægt er steget knap halvdelen af det tabte.

Du var jo en seriøs "taber" når du først kommer igang, så jeg er helt sikker på at du nok skal tabe dig igen. Men ligesom mig har du åbenbart problemer med at holde ved den nye, gode livsstil - især i sådan en stresset periode som arbejdsløshed.

Jeg arbejdede en del på at opøve livsstilsfærdigheder - som evnen til at sige nej tak når der blev serveret fristelser eller evnen til at undgå at trøstespise eller evnen til ikke at synes det er synd for mig, når jeg ikke må spise noget. Men åbenbart så var det ikke helt godt nok indøvet, så jeg tager lige en tur mere i livsstils-optræningen. Genoptræning kan man måske kalde det. En sideeffekt af det regner jeg med at være vægttab :-)

Jeg plejer ikke at sige held og lykke til folk som er på kur - men god arbejdslyst. For det er nemlig ikke held og lykke men hårdt (mentalt) arbejde der giver vægttab (sammen med motion, vil nogen sige.. haha).

Så.. god arbejdslyst!
14 år2. januar 2010 kl. 18:51
Hej iakob

Ærgerligt at høre, at du også er kommet lidt op i vægt igen, men det er da lidt mere overkommeligt. Og godt at høre, at du også har fundet job igen :-)

Jeg tror nok, at jeg må indse, at for mig består en livsstilsændring i lige så høj grad af at overvåge min vægt og være på vagt, for jeg kan ikke uden kontrol holde vægten. Så jeg regner med at være på en evig "slankekur" for at holde vægten, når jeg kommer så langt.

God arbejdslyst til dig også!

Claus
14 år2. januar 2010 kl. 18:57
Jeg melder mig også på hesten igen og jeg kan genkende både dig iakob og dig Claus fra sidst jeg var herinde.

Jeg er sikker på I nok skal klare det, for i er begge seriøse taber og du iakob var da en stor inspiration for os andre.

Det er svært at holde gejsten når man kommmer ud i en krise og det kan man vel godt sige du har været Iakob når du har mistet dit job
14 år4. januar 2010 kl. 15:02
ja jeg ville have skrevet Claus i den sidste sætning men det gælder jo for jer begge, når nu jeg får nærlæst.:-)
14 år4. januar 2010 kl. 15:16
Dejligt at læse om topmotiverede mennesker der er kommet igang igen.
Vil egentlig blot smide et motto inspireret af det så velkendte "Spis mindre og bevæg dig mere"

Jeg holder mig i stedet til:

Luk munden og let røven...;0)

Og ja, god vind til alle, vi kan jo godt..

mvh
Bøge
14 år4. januar 2010 kl. 21:47
Den lidt mere mundrette version af mottoet vil jeg vist tage til mig ;-)

Jeg har tidligere haft det sådan, at de første par dage var de sværeste, når man skulle i gang, så det er jo skønt, at det nu er tirsdag og jeg stadig er topmotiveret.

Og så skal der ryddes sne i dag, så motionen kommer jeg jo i hvert fald ikke uden om :-D
14 år5. januar 2010 kl. 07:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });