Tjah jeg er lidt fanatisk så jeg gør som jeg plejer resten af året og ændrer overhovedet ikke mine spisevaner i julen. Jeg ignorerer at det er jul madmæssigt. Jeg spiser lidt flere clementiner men det er også det xD
Men til folk der ikke er totalt tossede som mig, så vil jeg nok anbefale at tælle kcal og glemme sundheden en anelse. Tænke at det er ok at udelade noget almindelig mad i kalorieregnskabet så der er plads til lidt nams i stedet. Og så ellers huske på at hygge ikke behøver at bestå i mad. Når familien juleslikker, så kan hyggen godt findes i en lækker kop te med sødemiddel :-)
Jeg er ikke fan af julefrokoster og hvis der kommer nogle, så går jeg med for selskabets skyld, tager min egen light sodavand med da jeg heller aldrig rører alkohol. Er der brug for ekstra stemning, så frem med vandpiberne. Og så spiser jeg lidt af det sunde hvis der er det, ellers siger jeg lige ud at jeg venter med at spise til jeg kommer hjem og så rører jeg det bare ikke. Jeg rører ikke flæskesværd, sild, sovs, sylte, flæsk, fed steg, brune kartofler, risalamande, risengrød eller noget andet fedende der plejer at være til julefrokoster.
Jeg spiser naturligvis flæskesteg og kartofler, men kun det skære kød og rene kartofler og godt med grønt til.
Juleslikken består i lidt mørk chokolade osv, men bestemt ikke mere end resten af året. Træningen holder jeg også på samme niveau som resten af året. 1,5 times fitness og styrketræning hveranden dag.
Jeg synes at julen er en tid hvor det er nemt at undvære slik osv fordi der i forvejen er så meget hygge. Og man har travlt med gaver, handlen, ekstra vagter på arbejde, familien osv, så man kan nå en masse andet end at spise. Der kan jo også bruges tid på at klippe julepynt og pynte osv, så man har hænderne beskæftiget i stedet for at gå og snacke fordi man keder sig...
#2 af bruger slettet
Hvad gør i andre her i juletiden for bare at bibeholde vægten.
Har lavet et mål herinde - for nogen lyder det ikke af noget men for mig er det et stort stort mål fordi jeg har SÅ svært ved at tabe mig selvom indtasningerne herinde siger jeg burde tabe mig. Mit mål er at veje 72 kg den 1.4.10 og idag står den på 76,2. Jeg startede 1.11.09 med 77,7 kg.
Men hvor er det svært når ens stofskifte ikke er i top. Jeg træner endda 2 gange hver uge i motionscenter. i 2010 vil jeg forsøge 3 gange pr uge. Jeg har et dårligt helbred så ikke alt kan jeg klare MEN jeg vil være slank til sommer - jeg vil ikke have manden tager billeder næste år af mig hvor det vælter ud over bikinien.
Så alle råd modtages og alt spark bagi modtages også :-)
Glædelig jul til alle