Aaarrrggghhhh .... sådan noget møj altså

Du læser en tråd i debat > vægttab

Aaarrrggghhhh .... sådan noget møj altså
Jeg som elsker julen, og som gerne vil tabe mig. Det passer simpelthen bare ikke sammen.

Fordi jeg er stresset både på arbejdet og hjemme, æder jeg simpelthen hele tiden, og taber jeg mig altså ikke af. ØV ØV ØV. Lige nu føler jeg ikke at jeg kommer længere ned i vægt, hver gang jeg nærmer mig 69,0 så tager jeg på igen til lige over 70 kg. Og nu er julen over os. Jeg havde ellers lovet mig selv, at jeg ville holde mine vægtvogter point lige til den 23. december, men sådan er det bare ikke gået.

Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har taget 1,1 kg på på en uge, den halve undskyldning er tiden på måneden, men alligevel, jeg har heller ikke drukket alt det vand jeg skal drikke, og så har jeg overspist. Hvis det så bare var i rigtig mad, men desværre er det i slik, og det gavner jo heller ikke ligefrem på humøret.

Og allerede idag kan jeg se at jeg ikke kan overholde mine point. Det kører bare helt skævt alt sammen. Jeg har allerede sat mig for at efter nytår så kører det hele igen, og jeg glæder mig, for så er jeg ikke stresset mere, og jeg har tid til at tage mig af migselv. Jeg har bare heller ikke lyst til at smide alt overbord, og tage alt for meget på de næste 3 uger, det vil jeg bare ikke. Men hvordan pokker kommer jeg på hesten igen. Det er virkelig træls det her.

Har nogle af I andre også sådan en krise ? Hvad gør I for at klare frisag. Jeg er begyndt at cykle på kondicyklen derhjemme, og vil prøve at komme op den hver aften. Jeg har i hvert fald fået cyklet de sidste 2 aftener.

Jeg har godt nok bare rygrad som en regnorm lige i øjeblikket.

Er der ikke nogen der kan give mig et ordentlig los bagi, så jeg kan komme videre.

Hilsen Marianne
18 år9. december 2005 kl. 09:51
Hey Marianne!
Hej Marianne!

Jamen altså...Juletiden er jo ALTID en svær tid at komme igennem. Jeg tror ikke man skal lave planer om at tabe sig, men prøve at sætte sig et mål der hedder, at man ikke skal tage alt for meget på (måske kun ca. 1-2 kg.) - for det er jo sure kg. at skulle smide igen, ikke sandt.
Du plejer nok at finde viljestyrken frem, så "KAN DU SÅ KOMME IGANG"!!!! Vær ikke for hård ved dig selv, men sæt dig et mål med min. 30 min. motion hver dag. -Måske ku' du gå eller cykle på arbejde, -så du ikke skal stresse over at finde de 30 min. udover de andre "stressende ting", der presser dig i øjeblikket?
Jeg forsøger, her i julemåneden, KUN at spise frugt indtil kl. 12 hver eneste dag. Er der en dag med noget fælles morgenmad eller lign. spiser jeg med der og kører så frugt igen næste formiddag. Så er jeg da kommet SÅ langt uden at det er gået helt galt. Juleslik osv. guffer jeg også løs i i øjeblikket, -ja faktisk spiser jeg vist også mere end jeg plejer at gøre, tror jeg...-Det er fordi hyggetiden er ovre os, det er jeg sikker på. :o)
Sæt dig nogle konkrete mål her i december, som du KAN overholde vel vidende at det er en hård måned. Skriv det evt. til os herinde hvad du beslutter dig for. Fx. ½ times motion HVER dag, min. 3 gulerødder/stk. frugt hver dag osv osv osv....Så skal jeg forsøge at være med til at holde dig i ørerne, det lover jeg. Eller "hiv mig ind på din messenger", hvis du har en sådan, -så skal jeg nok spørge til dig! ;o) (du har vist min mail, mener jeg) Ellers ved jeg ikke hvad du skal gøre, -men husk i det store og hele er det jo DIG SELV, der kan gøre tingene, ikke sandt..

Ha' nu en rigtig god julemåned aog nyd den dejlige tid vi er i. Stress gør vist kun det hele værre, er jeg bange for...

Juleknus fra Mulde, der nu heller ikke taber sig i denne måned! ;o)
18 år9. december 2005 kl. 11:14
PS! Marianne!
Jeg ved godt du kører efter ww principper og derfor sikkert ikke må spise så meget frugt, som jeg gør om formiddagen. Grunden til at jeg er begyndt på mit "frugtrip" er efter at ha' læst bogen "Fit for fight, spis dig i form". Den har faktisk en del gode principper, uden at jeg dog vil sige jeg lever efter hele bogen - faktisk langt fra. Jeg ved jo du læser mange bøger, så den kan sagtens anbefales ;o)

Knuz Mulde
18 år9. december 2005 kl. 11:19
re: Aaarrrggghhhh .... sådan noget møj altså
Hej Marianne.

Åh hvor giver jeg dig ret - julen (hele december) er en svær tid at komme igennem. Selv har jeg fået den tanke, at det ikke er julen men mørket der er det svære.

Jeg gjorde mig et par tanker om det sidste år. Prøv at tænk på en dejlig dag med høj blå himmel og frostvejr - sammenlign den med en mørk regnfuld dag. Den lyse dag giver ekstra energi og vi får lyst til at komme ud - den mørke dag bringer tanker om indehygge med varm te ( kakao) og noget godt at spise til..........

Jeg købte mig en at disse bright light lamper - den er ret dyr men hjap godt. Tog en halv times lys ( gør det også nu) den hjælper helt fantastisk mod lækkersult og træthed.
SÅ det jeg vil med det her er: forsøg at komme udenfor at gå dig en tur hver dag mens det er lyst, tag en tur i solarium en gang imellem og plej/forkæl dig selv. Allerede den 21 dec. går vi mod lysere tider. Håber dette hjælper/trøster dig.

God jul - og nyd den uden dårlig samvittighed - husk det er dig der er i kontrol - det er dig der vælger hvad du siger ja til at spise eller nej til - men det er svært.
Knus fra snart slank
18 år11. december 2005 kl. 10:09
hej marianne jeg er ny her på siden.
men jeg har læst dit indlæg,og villige komme med et kærligt skub bag i. Du må lære at gøre noget andet end at spise når du er stresset.Har du læst de 7 nøgler af Dr .Phill.Den kan hjælpe dig rigtig meget,det er jo det der sidder mellem ørene vi skal bruge,det er ikke nok med en kost plan.Jeg er selv en forhenværende overspiser,der falder lidt i en gang imellem.Men den nævnte bog har hjulpet mig meget.
jeg håber at det kan hjælpe dig lidt pøj pøj
hilsen berta6
18 år11. december 2005 kl. 13:32
re: re: Aaarrrggghhhh .... sådan noget møj altså
Hej Berta.

Jeg har faktisk Dr. Phils bog, og har da også prøvet at læse den, men gik i stå ved en af nøglerne (kan ikke huske hvilken), men det er da en rigtig god idé at komme igang igen med at læse den. Tak for rådet.

Og selvfølgelig også tak til alle jer andre for jeres gode råd og kærlige spark.

Knuz Marianne
18 år12. december 2005 kl. 08:45
hej
jeg er den sidste give dig en spark for jeg er i samme båd som dig jeg har taget 10 kg på jeg ved ikke rigtig hvordan man komme igang jeg kunne også trænge til en spark mange jeg vil håbe for dig at det vil lykkes for dig
hilsen tove
18 år18. december 2005 kl. 12:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });