For hurtigt vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

For hurtigt vægttab
Hej!

Et kort spørgsmål! Jeg er startet med at indtage 1200 kcal om dagen fra d. 3/12 og indtil nu. i det tidsrum har jeg et samlet vægttab på 5,3 kg!!??? Det kan da ikke være normalt. Min vægt var 93,3 da jeg startede. Ikke at jeg er glad for det hurtige vægttab, men jeg vil jo ikke have de ryger på igen. Hvad er jeres erfaringer?
14 år11. december 2009 kl. 17:34
re: For hurtigt vægttab
Det er meget normalt at tabe sig hurtigt i starten og jo større man er jo mere taber man. Jeg tabte selv 2kg på den første uge.

Dit vægttab er godt nok voldsomt men på den anden side så er 1200 kcal altså heller ikke meget for en person i din størrelse. Du indtager jo mindre end dit basal stofskifte som vist nok heller ikke er helt anbefalet så du skal måske til at fokusere på at spise mere og måske så osse træne mere for at være i kcal underskud.

Udover det så er der osse mange der har vand i kroppen så det kan osse være nogle af dine tabte kg er vand.

Hvis du bliver ved med at spise sundt og motionere for både at forbrænde kcal men osse for at vedligeholde din muskel masse og evt bygge mere så burde du kunne holde et stabilt vægttab fremover og self være i det underskud programmet har beregnet.

Bare husk at vægten godt kan svinge en del så du ikke går ned over pludselig og uden grund har taget 1 kg på. Det er også meget individuelt hvor meget vægten svinger. Min vægt svinger med max 0,5kg over en uge og generelt slet ikke hvis jeg spiser ordenligt, er i kcal underskud, drikker nok og motionerer men der er andre herinde der har rapporteret vægt udsving på ca 2 kg over en uge så bliv ikke chokeret hvis det sker :)
14 år11. december 2009 kl. 23:06
Jeg har selv tabt mig enormt hurtigt i starten. Det meste var væske, men der er røget 9.7 kg siden d. 20. november. Dét er altså vildt :)
14 år12. december 2009 kl. 06:44
Hold da helt op Xony. Det er godt nok et imponerende vægt tab, det må da kunne ses og måles på alle ledder og kanter :)
14 år12. december 2009 kl. 16:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });