#2 af Sannew (slettet)
Tilbage til min gamle glade vægt =)
Du læser en tråd i debat > vægttabSannew (slettet)
re: Tilbage til min gamle glade vægt =)
Hej.
Held og lykke med det. Men pas på du ikke sætter dig selv op. Man ksan godt tabe et kilo på en uge, men ikke hver uge, så lad være med at være ked af fx et halvt kilo.
Der findes i øvrigt udmærket behandling for social angst. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en psykolog med speciale i kognitiv psykologi - få evt en henvisning fra din læge, for psykologer er dyre. Men uanset om du skal betale selv eller ej, så er pengene virkelig godt givet ud.
Vi har haft social angst i familien, og det er skrækkeligt for alle involverede. Men overraskende "let" at komme videre med (ikke over, men videre).
Pøjpøj
Held og lykke med det. Men pas på du ikke sætter dig selv op. Man ksan godt tabe et kilo på en uge, men ikke hver uge, så lad være med at være ked af fx et halvt kilo.
Der findes i øvrigt udmærket behandling for social angst. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en psykolog med speciale i kognitiv psykologi - få evt en henvisning fra din læge, for psykologer er dyre. Men uanset om du skal betale selv eller ej, så er pengene virkelig godt givet ud.
Vi har haft social angst i familien, og det er skrækkeligt for alle involverede. Men overraskende "let" at komme videre med (ikke over, men videre).
Pøjpøj
14 år10. december 2009 kl. 18:51
Straight Edge (slettet)
re: Tilbage til min gamle glade vægt =)
Tak for svaret =) Jeg får noget hjælp i en selvhjælpsgruppe og står på venteliste til hjælp i en gruppe med kognitiv terapi, så det går i den rigtige retning ;) Kan godt se at 1 kg på en uge måske var lige optimistisk nok her i juletiden hehe. Jeg er lidt for glad for kage og søde sager, men nu må jeg se om jeg kan nå det =) Må bare sætte målet lidt lavere næste gang jeg sætter et så jeg ikke bliver for skuffet.
14 år11. december 2009 kl. 11:00
Jeg har nogle problemer med socialangst som er blevet værre efter jeg tog på. Da jeg startede på mit studie vejede jeg 60 kg og ligger nu og svinger omkring de 63. Det er jeg meget ked af fordi jeg ikke længere kan passe mit tøj. Mit selvværd bliver lavere og dermed bliver min angst værre. Jeg har så sat mig det mål at jeg gerne vil tabe mig fra 62,3 kg (som jeg lige nu vejer) til 61,3 kg d. 17. december da jeg skal til julefrokost der. Jeg håber at jeg kan holde mit mål og at lidt støtte her inde fra kan hjælpe mig =)