stillestående vægt:(

Du læser en tråd i debat > vægttab

stillestående vægt:(
Hej alle i søde mennesker derude,

Jeg trænger til nogle gode råd / opbakning.
For cirka en måned siden omlagde jeg min livsstil. Jeg træner nu 2 timer dagligt (ca 1,5 time cardio og resten styrke), jeg varierer min træning så træner aldrig det samme 2 dage i træk og aldrig hård styrketræning på de samme muskelgrupper 2 dage i træk. Jeg spiser virkelig sundt og har et kalorieindtag på omkring 1000 kacl om dagen... Dette burde betyde at jeg taber mig men nej.

Jeg ved at man i den første tid omdanner en del fedt til muskler og at muskler vejer mere, men det er nu 4 uger siden jeg begyndte og vægten stå bare helt stille!

Er der nogen der har oplevet det samme? Noget jeg kan gøre for at sætte lidt mere skub i tingene? Jeg ved godt at man kan være smuk på mange måder osv osv men vi ved alle sammen godt hvor deprimerende det kan være når man kæmper hårdt for at få vægten ned men der bare ikke sker noget! Håber i kan hjælpe

Kh Ida
14 år9. december 2009 kl. 19:38
re: stillestående vægt:(
Jeg synes det lyder som om du spiser for lidt. Du skal ha et dagligt indtag på min 1200 cal. Mindre end det, så sulter du din krop. Specielt når du træner 2 timer om dagen. Kunne forestille mig at når du træner så meget og spiser så lidt, så holder kroppen på alt hvad den overhovedet indtager af næring. Du kunne sagtens leve på 1500 cal om dagen uden problemer når du træner så meget.

Bare min mening! God vind.

Magia
14 år9. december 2009 kl. 20:06
Måske du bare ikke har noget at tabe af??

Hvad vejer du?? Og hvor gammel er du??? For dit kalorieindtag svarer til hvad en 2 årig har brug for, og jeg forstår slet ikke hvordan du kan holde dig oprejst og samtidig være fysisk aktiv med så lidt energi!!

Mangler i hvert fald en uddybning, inden jeg kan svare dig på hvorfor du ikke taber dig.

Hvis du fx vejer 100 kg + ville du tabe dig ret hurtigt, mens en person på omkring 50 kg jo ikke har noget at give af, og derfor bare opbygger muskelmasse og det taber man sig jo ikke af :-)

Så gerne lidt flere oplysninger :-)
14 år9. december 2009 kl. 20:08
Jeg er 21 og vejer 66 kg. Ved godt at jeg ikke er definitionen af overvægtig men mit BMI er alligevel i den høje ende og vil gerne af med det værste og så især blive mere veltrænet...
Jeg føler ikke jeg får for lidt energi... Jeg spiser mig mæt i grøntsager og frugt og søger for at få så meget fibre som muligt hvilket jo også mætter. Jeg har bestem ikke hang til det anorektiske og få da også en par stykker marabou ind i mellem:)

Håber det hjalp lidt med informationen
14 år9. december 2009 kl. 21:17
Jeg vil også sige, at du spiser alt, alt for lidt. Din krop går i "krise-tilstand" og holder fast på alt, du hælder i den.
Prøv engang at indtage omkring 1500 kcal. Husk dit fedtstof. Hvis du ikke får det sunde fedt, er det endnu sværere at komme af med vægten.
14 år10. december 2009 kl. 08:15
Spis proteiner

Jeg har tit levet på mege lavkaloriekure hvor jeg glemte proteinerne og derfor tabte jeg mig næsten ikke eller slet ikke. Så snart jeg puttede flere proteiner i kosten så sagde det bang og så gik det nedaf igen :)

Held og lykke herfra :)

Og husk på at vi alle er bygget forskelligt, nogle er bygget til at have et højt bmi uden at det betyder at man har særlig meget fedt. Det er derfor vægtintervallet er så bredt når man snakker bmi. Man kan jo bevæge sig 15kg op og ned i vægt og stadig være "normalvægtig". Det er for at rumme alle kropstyper. Nogle ligger naturligt på et bmi på fx 24 mens andre naturligt vil ligge på 19.

Når man styrketræner så bør man slet ikke regne med bmi faktisk :)

Udover det, ja så spis noget mere.... 1200 minimum, især når du træner så meget...
14 år10. december 2009 kl. 21:31
Mit vægttab dør osse hvis jeg ikke drikker nok.

Men dit kcal indtag er meget lavt, faktisk for lavt, og det er sikkert derfor du ikke taber dig. Man skal spise for at tabe sig. Og gerne masser af protein og fedt. Prøv at ramme en 30/40/30, det virker på min krop.
14 år11. december 2009 kl. 23:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });