Jul uden deller ...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jul uden deller ...
Hej,

Vil lige høre, hvordan det går med vægten her i starten af julen? Det er jo ved at være den allersværeste tid på året hvad angår vægten.

Jeg har selv trappet træningen op og håber, at jeg kan holde den oppe (og dermed juledellerne nede) i december måned.

Og så prøver jeg at spise så sundt jeg kan, når jeg er for mig selv - for vi skal jo nok få sukker og fedtdepoterne fyldt op til forskellige julemiddage :-)

Hvad gør du? ... skal vi lige hanke op i hinanden! Jeg er i al fald med i denne måned ... det er jo nu der skal tænkes over, hvad man putter i munden ... det er så træls i januar, hvis skaden er sket :-/

Er der nogle bud på, hvordan man klarer sig gennem julen uden deller?

VH Lone
18 år29. november 2005 kl. 13:53
re: Jul uden deller ...
Jeg tror ikke at der er så meget mere at gøre end det du skriver...Altså sørge for at hverdagen er så sund som mulig, så man i hvert fald bare holder sin vægt...Og så ellers prøve at omdefinere julehyggemad lidt måske...Lav the istedet for gløgg, spis clementiner og bagt frugt istedet for chokolade...Og foreslå en gåtur efter julefrokosten når man er ude hos venner...Det tæller alt sammen :)
18 år30. november 2005 kl. 15:28
Min prognose for julen 2005 .. hvad med jer andre ?
Hej Lone

Jeg var hos Weightwatchers igår, og der skulle vi skrive en seddel med vores prognose for julen, hvordan vores vægt ser ud når vi kommer til vejning første gang efter jul.

Og jeg helgarderede mig:

"Realistisk set har jeg taget 1-2 kg på. Jeg ønsker at jeg står stille, og jeg håber at jeg har tabt mig lidt."

Så nu får vi se. Juledagene er hellige dem laver jeg bare IKKE om på, der vil jeg have lov til at guffe og hygge mig. Men her op til jul, vil jeg også prøve at gøre mere motion og spise mere fornuftig og måske komme ned under 69 kg ... og det skulle da nok kunne lade sig gøre, jeg mangler kun 300 gram. I går viste vægten 69,3 igen JUBII.
18 år1. december 2005 kl. 11:43
re: Min prognose for julen 2005 .. hvad med jer andre ?
En ekstra gåtur er en god idé. Jeg er ikke så god til det normalt - når jeg ikke har noget bestemt at gå efter. Men det kunne da være, at julelysene kunne trække i denne måned - har 10-15 min. gang derned. Det er virkelig flot - og værd at tage en tur for ;-) ... så er der da noget at gå efter :-)

Jeg skal holde lidt igen - især med marcipan og chokolade, som plejer at indeholde jul for mig ... men desværre følger der også en masse kalorier med - øv for den! ... når det jo smager så godt :-)

Stine: hvad er bagt frugt? - køber man det eller laver man det selv? ... har vist aldrig smagt det ... men det er jo nok ingen skade til at prøve, hvis det er godt ;-)

Rigtig flot med dit vægttab Marianne :-)
18 år1. december 2005 kl. 22:01
re: re: Min prognose for julen 2005 .. hvad med jer andre ?
Nu har jeg kigget med på sidelinien et stykke tid, nu vil jeg også være med. Jeg tror ike det kommer til at gå så godt i julen, men bare jeg kommer igemmen uden at tage på. Desværre ser det ud til jeg må holde en pause med motion i dec. da jeg har fået betændelse i en slimsæk i hoften af at træne for meget. øv øv og av av
18 år2. december 2005 kl. 10:26
bagt frugt...
Bagt frugt er...ja bagt frugt ;)
Når man bager frugt bliver smagen ofte meget mere intens, frugtsukkeret kommer frem mht smag.
Skær æbler og pærer (og hvad du ellers kan finde på, bare pas på med for mange bananer) i både og drys dem med kanel og bag dem i ovnen ved 180 grader til de er møre...
Det er MEGET sundere end småkager, og er stadig sødt og julet! Husk bare lige at drikke et stort glas vand inden du sætter tænderne i frugterne, de mister jo noget vand under bagningen...

Stine
18 år3. december 2005 kl. 20:20
re: bagt frugt...
ok - det må da prøves :-)
18 år4. december 2005 kl. 19:26
re: re: bagt frugt...
Altså, det er ikke maden mellem jul og nytår man tager på af - men maden mellem nytår og jul :D
18 år8. december 2005 kl. 16:08
re: re: Min prognose for julen 2005 .. hvad med jer andre ?
Hej LOne. Hvis det skulledke du falder i då hold dig til chokolade frem for marcipan. Skal du have lidt godt så spis ren chokolade. Når du ydermere holder dig til en chokolade af gos kvalitet kan du ikke spise mere end et par tern. Rigtig god fornøjelse.
knus fra snartslank
18 år11. december 2005 kl. 09:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });