#1 af Anonym
hjælp
Du læser en tråd i debat > vægttabAnonym
hjælp
Jeg har haft det rigtig dårligt i dag fordi jeg spiste en hel pose brunkager i går - Jeg har det meget bedre når jeg lever sundt men nogle gange falder jeg bare i. Er der andre som kan finde på sådan noget.?
14 år4. december 2009 kl. 17:26
bruger slettet
re: hjælp
Det kan du tro at der er! Du er langt fra den eneste der ikke altid kan være helt kold i røven overfor de søde sager :) Jeg har i hvert fald her på det seneste haft rigtig svært ved at sige nej når det var. Det er rigtig svært, især i den søde juletid hvor fristelserne bugner overalt.
Du skal tage det positivt: Nu har du fået spist igennem og fået tilfredsstillet din søde tand, og så må du hellere nyde det og så sige "Det havde jeg brug for, og så kan jeg bedre sige nej næste gang". Og så lav en dag en gang imellem hvor du tillader dig lidt ekstra sødt så du ikke går og lider alt for meget afsavn.
Du skal tage det positivt: Nu har du fået spist igennem og fået tilfredsstillet din søde tand, og så må du hellere nyde det og så sige "Det havde jeg brug for, og så kan jeg bedre sige nej næste gang". Og så lav en dag en gang imellem hvor du tillader dig lidt ekstra sødt så du ikke går og lider alt for meget afsavn.
14 år5. december 2009 kl. 08:37
xony (slettet)
Jeg tror, det er vigtigt at lave nogle aftaler med sig selv og få det til at passe ind i en fornuftig kostplan.
Lige nu tillader jeg ikke mig selv noget slik osv. Men om et par uger, når jeg har tabt mig yderligere, har jeg da tænkt mig at købe lidt Isis-is, og at lave nogle lækre desserter fra DDV. Er især vild med deres kanelkage :o)
Lige nu tillader jeg ikke mig selv noget slik osv. Men om et par uger, når jeg har tabt mig yderligere, har jeg da tænkt mig at købe lidt Isis-is, og at lave nogle lækre desserter fra DDV. Er især vild med deres kanelkage :o)
14 år5. december 2009 kl. 18:07
bruger slettet
Min "kur" - den er jeg så lige startet på - men i princippet må jeg spise alt! - det handler mere om mængder.
Selvfølgelig er der så nogle ting, som jeg så vil undgå at spise, det kan være svært at nøjes med at spise tre franske kartofler - så nogen gange kan det være en fordel at undlade.
Derudover prøver jeg at spise, når jeg er sulten - og besluttet mig for at jeg ALDRIG vil være prop-mæt igen - dvs. uanset hvad jeg spiser - skal jeg ALTID være en lille smule sulten, når jeg lukker munden igen - og så kommer mætheden som regel et kvarters tiden derefter.
Kh
Susan
Selvfølgelig er der så nogle ting, som jeg så vil undgå at spise, det kan være svært at nøjes med at spise tre franske kartofler - så nogen gange kan det være en fordel at undlade.
Derudover prøver jeg at spise, når jeg er sulten - og besluttet mig for at jeg ALDRIG vil være prop-mæt igen - dvs. uanset hvad jeg spiser - skal jeg ALTID være en lille smule sulten, når jeg lukker munden igen - og så kommer mætheden som regel et kvarters tiden derefter.
Kh
Susan
14 år7. december 2009 kl. 11:22
Anonym
tak for jeres svar - jeg er på banen igen og det er jo så dumt for man har det jo meget bedre med sig selv når man lever sundt.
14 år7. december 2009 kl. 15:33
KunMig (slettet)
Jeg er næsten også lige faldet i den onde del med søde sager... Jeg kom til af spise 1/4 muslibar, jeg fik det dårligt med at se at jeg spiste, så jeg smed resten ud og lavede lidt motion for at forbrænde det. Angående sådanne siturationer får jeg det virkelig dårligt med mig selv, men har ikke noget imod det når det er andre, tænker jeg at de nok skal klare det!
14 år8. december 2009 kl. 15:29