Sidste chance...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Sidste chance...
Jeg blev 38 i november måned og selvom mange (især ældre) vil sige, at det ingen alder er og jeg rent faktisk ikke ser så gammel ud - kom jeg til at tænke på, at hvis jeg for alvor vil se GODT og UNG ud og få en "god kampvægt" - så er det nu!

Min BMI ligger pt. på 26,7 og mit mål er at få den ned på 22,3. Dvs. at jeg skal tabe mig ca. 10 kg.

Det handler om livsstilsændring - kost og motion. Derudover er jeg ved at ændrer min kost, fordi jeg ønsker at leve vegetarisk..

Dette indlæg er nok mere en kontrakt med mig selv! Min plan er at jeg skal tabe mig de 10 kg på 3 måneder - og derefter bliver jeg nødt til at være endnu mere fokuseret, når det skal holdes.

Tak for opmærksomheden :)

Kærlig hilsen
Susan
14 år4. december 2009 kl. 10:00
re: Sidste chance...
Jeg er med!!

Denne gang skal det være, jeg har også ca 10 kg i overskud, og har ofte forsøgt, men falder ret hurtigt i igen.

Jeg arbejder i køkkenet på et plejehjem og falder ofte for fristelserne - som regel kage - og det er bestemt ikke godt for mig.

Og her til aften har jeg netop kørt en flok drenge på lejr (inkl mine egne sønner) og de sad og plaprede løs i bilen om alle de tykke mennesker de kendte, og der blev grint en del på den konto.

Ved godt jeg falder uden for den kategori, da det var MEGET store mennesker de snakkede om, men jeg vil da helst ikke være den mor børnene snakker om på den måde.

Jeg er 36 år, og har aldrig haft det der ligner en god form, men det skal være slut nu, så starter i morgen på min nye livsstil som indbefatter en daglig gåtur (senere løbetur)

Held og lykke til andre ligesindede derude :-)

Kh Karin
14 år4. december 2009 kl. 20:41
God indstilling I har der! :) Det er nu det skal være!

Jeg er selv lidt i samme situation, men har valgt at gribe det lidt anderledes an...

Jeg er 34 år, og indså i sensommeren at jeg var blevet meget meget tykkere end jeg havde villet indrømme overfor mig selv. Jeg så billeder af mig og indså hvor galt det var blevet. De der berømte 4-5 kg for meget var mere reelt 10-15 kg for meget!

Jeg kunne nok godt ha tabt 10 kg på 3 mdr hvis jeg havde brugt NUPO, spist meget meget lidt osv. Men jeg tror ikke det er holdbart i længden, fordi man så kommeer til at fokuserer på en masse forbudte ting, og så er det det er let at falde i igen når kuren slutter...

Jeg satte mig nogle mere langsigtede mål, i en 'kur' hvor det hele er tilladt, men med måde...Jeg startede mit projekt i august og har indtil nu tabt 6,6 kg. Og det er sket uden nogen form for restriktioner...jeg må GERNE spise kage, nachos, drikke alkohol osv...jeg skal bare indtaste det, stå til regnskab og så tage mig lidt ekstra sammen på andre tidspunkter.... og det virker. Jeg har besluttet at de 10-15 kg skal være væk til sommer - altså en tidshorisont på et år. Jeg tror det er lettere at få et varigt vægttab på den måde, hvor man kan spise hvad man vil i sociale sammenhænge osv...

Men uanset metoden, så rigtig meget held og lykke med projekterne!

:)
14 år5. december 2009 kl. 09:47
Mange tak for Jeres svar. Jeg er så småt kommet godt i gang med træningen - primært spinning og lidt løb - fordi det er en super god måde at komme i gang på.

Jeg regner med at "rapporterer" her mindst en gang om ugen - og glæder mig til at høre om Jeres fremskridt - det er jo altid motiverende - men også gerne når det er svært... det er det for os alle sammen.

Kærlig hilsen
Susan
14 år5. december 2009 kl. 20:40
Update -
jeg har besluttet kun at veje mig en gang om ugen... men weekenden var måske ikke den bedste.

Min filosofi er egentlig, at jeg som udgangspunkt vil spise sundt -

der er mere eller mindre INTET jeg ikke spiser, men der er meget stor forskel på HVOR meget af det jeg spiser.

Men som sagt blev weekenden ikke helt den bedste - jeg var ude et par gange og der drak jeg altså ØL... og selvom det ikke var i rå mængder, lidt mere rent kaloriemæssigt end jeg ville have ønsket. Jeg "kom også til" at spise nogle af mine datters frygtlige chokolade-nisse-på-pinder-lorte-chokolade.

På den gode side er jeg kommet godt i gang med træning - dvs. har trænet spinning hver anden dag den sidste uge og i dag var det FØRSTE gang, at jeg følte, at jeg rent faktisk kunne presse mig! Det var rigtig fedt, selvom min form stadigvæk er halvdårlig - så er det fremskridt!

Jeg ønsker alle en god uge - jeg skriver nok inden, men vender i hvert tilfælde tilbage med en vægt-update på fredag.

Kærlig hilsen
Susan
14 år7. december 2009 kl. 10:56
Jeg har lige været ude og løbe, mega dejligt!
Jeg forstår ikke at hjemme siden siger at mit mål ikke var okay, når den også siger at jeg taber mig bare fra dag til dag ? Så jeg har sat målet så højt jeg måtte, selv om det ikke er mit rigtige mål... I løbet af den sidste halvanden måned har jeg tabt mig fra 59 til 47, hvorfor må jeg så ikke tabe mig fra 47 til 40 på en måned?

Jeg er næsten aldrig sulten, når jeg så endelig er, er det som om at jeg ikke må spise for en del af min krop... Idag har jeg spist morgenmad og spiser aftensmad når de gamle kommer hjem. Ellers 'må' jeg ikke spise mere...

14 år8. december 2009 kl. 16:12
Det er ikke anbefalet af du taber dig mere end 1kg om ugen så derfor er det sat til maksimum vægttab når man vælger mål.
14 år8. december 2009 kl. 16:22
@KunMig: Du har tabt 12kg på halvanden måned og nu vil du tabe dig ydeligere 7 så du kommer ned på 40. Og der er noget i dig der siger du ikke må spise.
I mine øjne ser det lidt skråplans og anoreksi agtigt ud og jeg synes virkelig du skal søge læge for det lyder satme ikke sundt det du har gang i.
14 år8. december 2009 kl. 16:26
Jeg er jo 13 år, så det er vel okay ?

Jeg kan ikke få mig selv til at gå til lægen eller spise mere.. Bare ved tanken bliver jeg helt underlig, den siger bare: Lyt ikke efter, du har brug for at tabe dig, du er FED !

Jeg har ikke en spiseforstyrrelse! Jeg får aldrig en spiseforstyrrelse, det sker ikke for den pige der altid har været/er overvægtig....
14 år8. december 2009 kl. 17:12
Kære KunMig -
du har brug for at tale med nogle voksne!

Du har jo netop beskrevet en pige med spiseforstyrrelser!

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal skrive... Jeg har været på denne side før og gang på gang blevet chokeret...

Kærlig hilsen
Susan

PS. Voksne kvinder som har realistiske ønsker om at tabe sig - kan evt. kontakte mig via facebook - anmod om venskab og skriv lidt om dig selv :)
- suvije@ruc.dk
14 år8. december 2009 kl. 20:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });