#2 af SiriS (slettet)
For lavt stofskifte
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: For lavt stofskifte
Øv, jeg har lige mistet et langt indlæg til denne tråd. Jeg vender tilbage, jeg gider ikke skrive det igen nu, ikke lige nu.
Jeg synes du skal glæde dig over dit vægttab, det er jo ikke nogen konkurrence her, og du har ihvertfald ikke taget på, og det er en rigtig god udvikling.
Det vigtigste er at blive ved!
Jeg synes du skal glæde dig over dit vægttab, det er jo ikke nogen konkurrence her, og du har ihvertfald ikke taget på, og det er en rigtig god udvikling.
Det vigtigste er at blive ved!
14 år25. november 2009 kl. 14:42
Belfast (slettet)
Hej Jeb3
Jeg kender det godt det med at kæmpe og kæmpe uden der sker ret meget... mit stofskifte er nemlig også lavt!!!
Det startede da jeg var gravid for nu over 4 år siden og er bare ikke blevet normalt igen.
Det jeg tænker er at når vægten går nedad er det bare ekstra sejt da jeg ved det er ekstra svært...
Jeg har fået en kostplan fra en diætist som virker hvis jeg følger den.Det går ikke hurtigt men det går nedad.
Derudover bruger jeg min crosstrainer omkring 40 min om dagen som også giver lidt ekstra.
Det virker for mig, men det er jo ikke sikkert det vil virke for dig?!
Hilsen Rikke
Jeg kender det godt det med at kæmpe og kæmpe uden der sker ret meget... mit stofskifte er nemlig også lavt!!!
Det startede da jeg var gravid for nu over 4 år siden og er bare ikke blevet normalt igen.
Det jeg tænker er at når vægten går nedad er det bare ekstra sejt da jeg ved det er ekstra svært...
Jeg har fået en kostplan fra en diætist som virker hvis jeg følger den.Det går ikke hurtigt men det går nedad.
Derudover bruger jeg min crosstrainer omkring 40 min om dagen som også giver lidt ekstra.
Det virker for mig, men det er jo ikke sikkert det vil virke for dig?!
Hilsen Rikke
14 år27. november 2009 kl. 10:24
bruger slettet
Jeg glæder mig skam også over mit vægttab. Men det er svært pludeslig at gå fra at kunne spise ALT og være superslank, til at have så svært ved at tabe sig. Samtidig med at jeg ikke kan sætte min forbrænding op med hård træning :)
14 år27. november 2009 kl. 11:20
bruger slettet
Kunne være jeg skulle tale med læge om en diætist?
Det tror jeg at jeg vil om 14 dage, når jeg alligevel skal derned.
Det tror jeg at jeg vil om 14 dage, når jeg alligevel skal derned.
14 år27. november 2009 kl. 11:21
bruger slettet
Hej jeb3.
Jeg har også for lavt stofskifte, og jeg får også eltroxin, jeg kan heller ikke tabe mig, og jeg tog på inden jeg fik det konstateret... Kan se det er noget tid siden denne tråd blev skrevet, så ville lige høre om du har fundet en god måde at tabe sig på?
Jeg har også for lavt stofskifte, og jeg får også eltroxin, jeg kan heller ikke tabe mig, og jeg tog på inden jeg fik det konstateret... Kan se det er noget tid siden denne tråd blev skrevet, så ville lige høre om du har fundet en god måde at tabe sig på?
13 år14. januar 2011 kl. 16:02
calcit
Jeg har for lavt stofskifte og været meget syg af den nye eltroxin. Til oplysning blev vores medicin som var den eneste,pludseligt ændret da et medicinalfirma fik eneretten i DK, trods at der var masser af skriverier fra tilfælde i New Zealand om klager fra hundredevis.....nå det kunne jeg skrive en roman om....var så dårlig at jeg fik et black out.
Har haft forlavtstofskifte siden 98. Fejlede intet ellers men har alvorlige led problemer. Hvilket har betydet nedsat gangfunktion.Har nu fået Euthyrox i mere end et år.
Har tabt 12.1 kg siden 25/ 10. men nu svarer mine dårlige led og mit springknæ er brudt ud. Er det ikke knæet er det lænden eller hoften der skaber sig. Jeg er hævet op og føler at der konstant bliver sat en stopper for mine tiltag for at komme ned i vægt. ...Og ja det er et helvede med et dagligt kalorie indtag på max 1200.......at det går den modsatte vej.....Det er muligt at tabe sig men alt går langsomt...naturligvis fordi funktionsniveauet....er lavt. Men at holde vægten ja...det er problemet....Vi er en overset gruppe fordi ingen tager den samlede situiation alvorligt....vi er mere udsatte med lavtstofskifte for at få sukker syge og alle ved at med et højt BMI er det næsten umuligt at undgå......mit mål er at komme ned på 7o kg for at skåne leddene. Der er grupper for os stofskifte patienter på FB men jeg har hidtil ikke mødt nogen som var overvægtige...og med de udfordringer som det er Calcit.
Har haft forlavtstofskifte siden 98. Fejlede intet ellers men har alvorlige led problemer. Hvilket har betydet nedsat gangfunktion.Har nu fået Euthyrox i mere end et år.
Har tabt 12.1 kg siden 25/ 10. men nu svarer mine dårlige led og mit springknæ er brudt ud. Er det ikke knæet er det lænden eller hoften der skaber sig. Jeg er hævet op og føler at der konstant bliver sat en stopper for mine tiltag for at komme ned i vægt. ...Og ja det er et helvede med et dagligt kalorie indtag på max 1200.......at det går den modsatte vej.....Det er muligt at tabe sig men alt går langsomt...naturligvis fordi funktionsniveauet....er lavt. Men at holde vægten ja...det er problemet....Vi er en overset gruppe fordi ingen tager den samlede situiation alvorligt....vi er mere udsatte med lavtstofskifte for at få sukker syge og alle ved at med et højt BMI er det næsten umuligt at undgå......mit mål er at komme ned på 7o kg for at skåne leddene. Der er grupper for os stofskifte patienter på FB men jeg har hidtil ikke mødt nogen som var overvægtige...og med de udfordringer som det er Calcit.
13 år14. januar 2011 kl. 16:41
Mit stofskifte faldt for nogle år side.
Først troede jeg, at det var fordi jeg nærmede mig de 40 (ud fra devisen, når man bliver 40, bliver bagdelen større).
Men så gik jeg til kontrol i et halvt år, hvor jeg fik målt mit stofskifte, og det ER lavt. Men i det halve år tog jeg yderligere på :(
Nu får jeg Eltroxin for stofskiftet, men for søren da, jeg spiser så lidt, synder meget sjældent, og taber mig ikke rigtigt. på et år har jeg tabt 3 kg. Øv. Samtidig har jeg fået en rygoperation, hvor flere led er gjort stive, så det der med vil motion og løb mm.. den dur ikke. Jeg går, cykler, går stavgang og om sommeren svømmer jeg.
Hmmm er der nogen, der har en idé eller erfaring med, hvad der kan få en med for lavt stofskifte til at tabe sig?