Er det realistisk?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Er det realistisk?
Jeg er ny herinde, så jeg ved pt ikke helt hvordan det hele fungerer. Jeg ved heller ikke, om dette er det rette sted, at ligge dette indlæg.

For 1-2 år siden tabte jeg 20 kg (og var stadig overvægtig) - dog har jeg taget 5 kg på igen :( Derfor ønsker jeg nu at tabe det sidste, hvilket er omkring 10-15 kg.

Derfor vil jeg hører om mit mål om at have tabt 10-15 kg, inden maj 2010 er realistisk?
15 år31. oktober 2009 kl. 20:48
re: Er det realistisk?
Jeg synes ikke det er urealistisk,
Hvis du spørger om du har sat nok tid af til at tabe dig.
Mit bedste råd til dig er motion! du kan tabe 1 kg om ugen hvis du motionere tilstrækkeligt.

Venlig hilsen Rie
15 år1. november 2009 kl. 00:56
Det lyder helt sikkert realistisk. Prøv at regn ud hvor meget om ugen du så skal tabe dig. Så længe det ikke er over 1kg så vil jeg sige det kan gøres.
15 år1. november 2009 kl. 07:20
det er teoretisk muligt, men svært i praksis..
prøv at sætte målet til 10kg eller ½kg pr uge. i 24 uger.
15 år1. november 2009 kl. 08:46
Absolut realistisk - det er op til dig selv. Hvis du vil det, så kan du. Mad og motion hånd i hånd. Har selv tabt 12 kg. på 3 måneder - uden problem.
15 år1. november 2009 kl. 14:30
Hvis man holder en kur over længere tid, så er det vel mest realistisk at tabe omk 1/2 kg om ugen i snit (nogle gange mere, nogle mindre, nogle slet ikke...).
Så frem til maj 2010 skulle du vel nok kunne tage 10-12 kg, hvis du holder en kur. Kommer vel blandt andet lidt an på hvor striks du er i december.
Men du kan da i hvert fald roligt forsøge. Det er jo ikke værre end at du kan lægge en måned eller to til, HVIS det viser sig, at det er der brug for
15 år1. november 2009 kl. 17:27
Som Biologi c skriver, kan det være godt med en mindre mål. Evt et delmål. Og om det er realistisk eller ej, kommer an på, hvor striks du er. *S* Motion er efter min erfaring alt afgørende. Og det samme er MOTIVATION, varriation og opbakning..
Fra maj 08 tabte jeg 21 kg på 21 uger. Men der var IKKE plads til slinger i valsen..! Siden har jeg lidt mere afslapppet tabt mig yderligere 6 kg.
15 år2. november 2009 kl. 01:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });