#2 af SiriS (slettet)
piv
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: piv
Det er kedeligt!
Mere motion, mere viden, find noget andet at gøre med dine hænder, gnask gulerødder, spis mere frugt og grønt. der er masser af artiker på nettet om rygestop og vægtstigninger - brug søgemaskinerne. Pøj-pøj!
Mere motion, mere viden, find noget andet at gøre med dine hænder, gnask gulerødder, spis mere frugt og grønt. der er masser af artiker på nettet om rygestop og vægtstigninger - brug søgemaskinerne. Pøj-pøj!
15 år25. oktober 2009 kl. 12:33
dygtig
Tillykke med dit valg! du har absolut gjort det rigtige , ved at kvitte røgen ;O) selve rygestoppet koster i gennemsnit 2-4 kg - hvilket er dokumenteret.- og det regulerer sig efter 1-1½ år.. SÅFREMT MAN IKKE SPISER ANDERLEDES OG FORTSÆTTER MOTIONEN UÆNDRET!!. når der kommer mere, er det fordi man bruger "hånd til mund bevægelsen" til at tage noget forkert med op TIL MUNDEN. Så det er meget vigtigt at holde blodsukkeret stabilt, så man ikke bliver lækkersulten. Så : spis ofte, spis rigtigt., og dyrk alt det motion du kan overkomme: det regulerer delt blodsukkeret, brænder kallorier, hjælper på abstinenser, udløser dopamin i hjernen og rigtig mange andre gode ting... det er faktisk svært at sige noget skidt om motion ;O). rigtig meget held og lykke med projektet - spændt på at høre mere.
15 år25. oktober 2009 kl. 12:59
Girl next door
Måske er det en idé at finde ud af, hvad du tidligere har brugt cigaretterne til. Hvad er det for et behov de har dækket, som nu (måske) er erstattet af mad?
Når du har fundet ud af det, så starter arbejdet med at finde ud af hvad du kan erstatte det med - som IKKE er mad.
For mit eget vedkommende har mine "cigaretter" været mad, der blev brugt i alle mulige tilfælde: kedsomhed, rastløshed, ked af det, glæde osv osv.
Når du har fundet ud af det, så starter arbejdet med at finde ud af hvad du kan erstatte det med - som IKKE er mad.
For mit eget vedkommende har mine "cigaretter" været mad, der blev brugt i alle mulige tilfælde: kedsomhed, rastløshed, ked af det, glæde osv osv.
15 år26. oktober 2009 kl. 07:14
bruger slettet
Da jeg stoppede med at ryge, begyndte jeg at drikke grøntsagsjuice, fordi det er noget af det jeg allerbedst kan lide, det var rart at forkæle sig selv med noget der er relativt sundt :o)
Efter noget tid blev jeg så træt at grøntsagsjuicen, og indførte læbepomade. Så hver gang jeg fik lyst til en cigaret så smurte jeg mine læber i stedet, så havde jeg noget i hånden og vidste hvordan jeg skulle tackle situationen.
Held og lykke, jeg synes at det er rigtig flot at du har truffet den beslutning.
Hilsen Anna
Efter noget tid blev jeg så træt at grøntsagsjuicen, og indførte læbepomade. Så hver gang jeg fik lyst til en cigaret så smurte jeg mine læber i stedet, så havde jeg noget i hånden og vidste hvordan jeg skulle tackle situationen.
Held og lykke, jeg synes at det er rigtig flot at du har truffet den beslutning.
Hilsen Anna
15 år26. oktober 2009 kl. 13:21
taina (slettet)
Da jeg stoppede med at ryge, begyndte jeg at købe gulerødder, skrællede to kilo og puttede dem i en balje med vand. Hver gang jeg havde lyst til at ryge, spiste jeg en gulerod eller drak en te. Nu er jeg blevet RET træt af de gulerødder (Røg 20 om dagen, lissom :-D), men nu er der gået så lang tid, at det ikke behøver at være noget ""ved hånden". Dog har jeg altid grøntsager i køleskabet, så jeg kan snuppe en snack.
Jeg røg for at dæmpe sult og tendens til overspisning, så jeg var godt nervøs, da jeg holdt. Det lykkedes mig at holde det til cirka to kilo - men så holdt jeg desværre en del gange, så det hobede sig lidt op :-)
mvh. tina
Jeg røg for at dæmpe sult og tendens til overspisning, så jeg var godt nervøs, da jeg holdt. Det lykkedes mig at holde det til cirka to kilo - men så holdt jeg desværre en del gange, så det hobede sig lidt op :-)
mvh. tina
15 år8. november 2009 kl. 22:14
Efterlyser gode råd til at komme af de extra kilo.