Tilbage igen

Du læser en tråd i debat > vægttab

Tilbage igen
Gaaaarh utroligt! Så er man tilbage igen.
Det lykkes mig ikke rigtigt at holden vægten på de 60 kg. Den går bare op og ned som en yoyo...men desværre mest op.
Nu har jeg tabt de første 3 kg igen - noget af det har sikkert været vædske. Fra 66 til 63.
Og jeg ved at erfaring nu at det sidste 3-5 kg er de absolut hårdeste.

Jeg kan blive så irriteret på mig selv over at slække på vanerne igen og igen. Det er jo ikke ligefrem fordi jeg forlanger at jeg skal leve som en munk - der skal da være plads til god mad og restaurantbesøg. Nogle gange kan jeg bare ikke styre min sliklyst - så har jeg lyst til alt det søde og helst meget af det.
Suk...
Nogen der er, hvor jeg er?
15 år23. oktober 2009 kl. 14:07
re: Tilbage igen
Jep. Der sker det samme igen og igen.

Jeg vil gerne veje 58 og hver gang jeg når i nærheden kommer jeg til at slække på kravene til mig selv, ryger tilbage i de dårlige vaner og ender med at tage 5-7 kg på og så starter det forfra.

Er begyndt at overveje hvori mønsteret ligger. Om det er noget med at når målet er ved at være nået så er det for godt til at være sandt - og så ændrer jeg det igen - eller måske er det svært at håndtere lige pludselig at ha' drømmevægten når hovedet ikke helt har fulgt med.

Ved det ikke, men oplever det samme som dig :-)
15 år24. oktober 2009 kl. 09:10
Jeg har faktisk opnået at nå drømmevægten og også kunnet holde den i ca. et ½-1 år. Så ramte langvarig sygdom og lige siden har jeg ikke kunnet nå den igen. Det er åbenbart svært at være så vedholdende som det kræves.
Jeg har stor respekt for dem der kan tabe de der 20+ kg for det tager lang tid.
Men jeg genkender også de mønster du taler om GND - det der med at hovedet måske ikke altid når at komme med. At man måske slet ikke forstår vægttabet...sådan rigtigt.
Desuden tænker jeg også at det har noget med at man går tilbage til nogle vaner så snart man ser nogle bedre tal på vægten. Selvom man egentlig godt ved det er netop de vaner der har ført en over mod "for meget på sidebenene".
15 år24. oktober 2009 kl. 10:56
Hej supererwoman.
Jeg er præcis hvor du er. Jeg har også tabt mig +10 kg. og har kunne holde vægten længe, men så kom sommeren og så skulle man jo have lov til at komme på ferie og bare nyde det. Så motionsvanerne røg sig en tur sammen med de gode kost vaner. Det har så kostet mig 3 kg. Så nu ligger jeg på 63,8 kg.
Jeg er enlig mor til 2 små børn som begge går til gymnastik på forskellige dage, så det der med bare lige at tage en løbetur, er ikke altid så nemt. Desuden er jeg enormt stresset med arbejdet og det har også gjort at jeg bare ikke kan holde mig fra chokoladen. Desværre. Så bobbelmaven er vendt tilbage.

Jeg får det så dårligt med mig selv og bliver så ked af det, hver gang jeg skuffer mig selv ved at hoppe i slikskålen.
Og jeg hører mig selv sige næsten hver uge: "Nu er det slut - NU tager du dig sammen". Det holder sådan ca. i 1 uge og så falder jeg i igen.

Hvis du har lyst, vil jeg meget gerne udveksle mailadresser, så vi kan støtte hinanden i vores svage stunder og komplimentere hinanden, når vi gør et godt stykke arbejde.
Hvad siger du?
15 år25. oktober 2009 kl. 10:56
Monstermy:
Helt sikkert. MIn email er misssofie7&hotmail.com
Blot erstat & tegnet med @. Sådan plejer jeg at skrive email adresser når man sådan er mere eller mindre offentlig. :-)
Og jeg kender godt den der med: I morgen SÅ tager jeg mig sammen!!! men så bliver det ikke altid til så meget alligevel...
15 år25. oktober 2009 kl. 19:40
Heh hov.
Mostermy...ikke monster :-D
ups....
15 år25. oktober 2009 kl. 19:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });