Hvor mange kcal ?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvor mange kcal ?
Hvor mange Kcal har man brug for egentligt ?
.. Hvor mange kcal har en kvinde brug for, og hvor mange har en mand brug for ?
19 år21. oktober 2005 kl. 18:45
re: Hvor mange kcal ?
Gider I ikk og gi' en kommentar i 'Diætist el. Vægtkonsulenterne' ?
19 år21. oktober 2005 kl. 18:45
re: Hvor mange kcal ?
Hej Lulu
Jeg kan se i din profil du ikke er så gammel, derfor vokser du sikkert stadig og skal have flere kcal end en voksen kvinde.
Jeg tror du skal have omkring 2000 om dagen, måske kun 1800 når du nu vil tabe dig.
Jeg ved det er svært at tabe sig i din alder. Hvem køber ind til din aftensmad , og hvem laver den?
Får du støtte af dine forældre. Jeg har selv en datter på din alder, jeg ser hvad det er hun holder af at spise. Sidste år tabte hun sig 6 kilo simpelthen ved at undlade at spise slik, chips og så selvfølgelig ved at undgå sodavand med sukker. Bagefter var hun overrasket over hvor nemt det havde været da hun først traf beslutningen om at VILLE for det er egentligt det det handler om -. det er kun dig der kan beslutte for dig, men du har brug for din forældres støtte. Det er vigtigt at de køber de rigtige ting ind til dig, at de ikke giver dig søde sager nåt du er sur eller trist. Lav evt en aftale med dem og at de ikke giver dig noget, selv når du tigger eller skriger *gg* for det vil du komme til engang i mellem. Måske kan i lave en aftele om en præmie, noget du ønsker - min datter ville gerne have en navlepiersing - jeg lovede at når vægten stoå på 57 kilo gik jeg med hende derind , og det stod den på efter 7-8 uger, hun var rigtig standhaftig.
Snak med dine forældre om hvordan de kan støtte dig bedst, du har brug for dem.

Held og lykke.
Knus fra snartslank
19 år22. oktober 2005 kl. 13:18
re: re: Hvor mange kcal ?
Hej tak for svaret :)
Mine forældre støtter mig okay. Min mor kunne godt støtte mig noget mere. Min far er selv overvægtig og vil gerne tabe sig. Men han kan bare ikk lade være med at spise usundt. Min mor er rigtig tynd, så hun har ikk brug for at tabe sig. Så det er meget svært for mig. Jeg følge dine råd og skrive herinde når min vægt når 60 kg :)
Har du andre gode råd til mig ? må du meget gerne skrive :)
19 år22. oktober 2005 kl. 13:46
re: re: re: Hvor mange kcal ?
Hej søde Lulu

Jeg ved ikke om jeg har flere råd til dig , jeg synes det er vigtigt du taler med dine forældre om dit ønske at tabe dig og at du forklarer din mor at du har meget brug for at hun hjælper dig ved at tage ansvar for hvilken mad i har i jeres køleskab, og at i altid har frugt i huset. Når din mave er fuld af sund mad og dejlig frugt er jeg sikker på du mister trangen til slik.
Pøj med det. Du kan altid skrive herind til mig, så kan vi tage en lille snak. Jeg synes du virker moden, så jer er sikker på du nok skal nå dit mål. Husk at det er bedre at lave om på dine vaner sådan du får en ny livsstil end at du går på slankekur. Det holder i længden.
Knus fra Snartslank
19 år22. oktober 2005 kl. 16:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });