#2 af karima (slettet)
At blive vejet på forskellige vægte
Du læser en tråd i debat > vægttabkarima (slettet)
re: At blive vejet på forskellige vægte
jeg ville vælge at stole på sygehuset vægt. er selv lige blevet vejet i dag på sygehuset og stoler mere på deres vægt end min egen.
15 år7. oktober 2009 kl. 00:46
KarinaHadsten (slettet)
Tror det er lige meget hvilken du vælger. Bare du bruger den samme vægt når du laver sammenligninger.
Fordelen ved at bruge din egen vægt er at du kan sørge for at du vejer dig ca samme tid af dagen, så forudsætningerne er ens. Altså f.eks som når jeg vejer mig hver morgen uden tøj, inden morgenmad men efter toiletbesøg ;-) Altså på det tidspunkt af dagen hvor jeg burde veje mindst muligt. Det kan jo være svært at regne med den vægt på sygehuset - der kan være meget forskel på hvornår du sidst har spist og drukket eller været på toilet og hvor meget dit tøj vejer.
Fordelen ved at bruge din egen vægt er at du kan sørge for at du vejer dig ca samme tid af dagen, så forudsætningerne er ens. Altså f.eks som når jeg vejer mig hver morgen uden tøj, inden morgenmad men efter toiletbesøg ;-) Altså på det tidspunkt af dagen hvor jeg burde veje mindst muligt. Det kan jo være svært at regne med den vægt på sygehuset - der kan være meget forskel på hvornår du sidst har spist og drukket eller været på toilet og hvor meget dit tøj vejer.
15 år8. oktober 2009 kl. 10:10
bruger slettet
Ja brug du bare din egen til at følge din vægt i det daglige/ugentlige.
Din præcise vægt er jo ikke så vigtig i forhold til dit vægttab. Og vægttabet kan du sagtens se på din egen vægt, selvom den måske ikke vejer helt præcist.
Når du så vil have din reelle vægt, så bør du tage sygehusets eller anden, som er kalibreret.
Din præcise vægt er jo ikke så vigtig i forhold til dit vægttab. Og vægttabet kan du sagtens se på din egen vægt, selvom den måske ikke vejer helt præcist.
Når du så vil have din reelle vægt, så bør du tage sygehusets eller anden, som er kalibreret.
15 år11. oktober 2009 kl. 15:08
Louise79 (slettet)
Tusind tak for jeres svar.
Er blevet enig med mig selv om at det er sygehusets som giver det præcise vægttab, men jeg bruger så min egen vægt til at følge den ugentlig udvikling.
Er blevet enig med mig selv om at det er sygehusets som giver det præcise vægttab, men jeg bruger så min egen vægt til at følge den ugentlig udvikling.
15 år18. oktober 2009 kl. 18:44
Den vægt jeg har herhjemme, og bruger 1-2 gange om ugen - eller den vægt jeg bliver vejet på når jeg er til diabeteskontrol på sygehuset?
Jeg har netop i dag været til kontrol på sygehuset, deres vægt sagde 83,0.
I morges vejede jeg mig herhjemme, da sagde min egen vægt 81,6.
Jeg vælger at følge min egen vægt sådan til hverdag, tror jeg, bare så jeg kan holde øje med at jeg stadig taber mig.
Men mon ikke det er sygehusets jeg skal regne med når jeg ser på det totale vægttab???
Der er trods alt en vejning derinde jeg har taget udgangspunkt i, når jeg har tastet vægt og mål ind her på siden..
Louise