Min fede familie

Du læser en tråd i debat > vægttab

Min fede familie
Hold da op det er inspirerende at se "Min fede familie". Har lige set ugens afsnit. Og er du da gal de taber sig. Der var flere som var oppe på omkring 5 kilos vægttab på en uge :-O

Men okay nogle af dem er også MEGET overvægtige. Men det er sgu da sejt gået alligevel. Kan mærke et lille spark i motivationen. Jeg kan også sidde og grine lidt af de undskyldninger de bruger og tænke at det er lidt sørgeligt med nogle af dem. Men måske også genkende lidt af det.
15 år22. september 2009 kl. 22:03
re: Min fede familie
Jeg har godt set det program, og jeg blev virkelig overrasket over hvor meget de mennesker kunne præstere at smide på så kort tid! Kan det virkelig passe eller tror I ikke at de måske snyder i programmet og har givet dem mere tid?

Det kan da ikke være helt sundt sådan at smide 5kg på en uge. Det er jo fysisk umuligt at tabe så meget fedt alene, så de må jo miste en utrolig mængde muskler osv...

Men ja det er inspirerende at se dem gå til værks og jeg synes bestemt også at den slags programmer hæver min motivation.
15 år23. september 2009 kl. 06:51
Jeg suger også til mig af den slags programmer.
At lene Hanson og hendes principper så ikke lige er min kop the er jo noget helt andet.
15 år23. september 2009 kl. 08:17
Hej jeg ser det også...

Jeg syntes det ser lidt underligt ud. Syntes det er fedt at børnene giver deres input og får forældrene til at gøre lidt..
Men tanken om at man melder sig til et program som dette og derefter holder "ferie"... Det kan jeg ikke helt acceptere. Enten går man ind for et nationalt tv program eller ikke. Jeg falder da også i. Men kan på ingen måde tabe mig 5 kilo om ugen selvom jeg holder samtlige regler for kost og motion.
Det virker lidt urrealistisk at dette kan lade sig gøre. Og da vi ikke ser vægten når den viser tallet så tror jeg ikke helt på den..

Jeg ser dog Dr1 med by på skrump.. dette syntes jeg er godt...
15 år23. september 2009 kl. 09:09
Ja, By på Skrump er jeg også blevet helt begejstret for. Der er en masse gode opskrifter, skal prøve noget derfra i aften - grønsagsfrikadeller med bulgur og tomatsauce, så det er jeg spændt på om mine unger også vil spise - tror det dog!

:o) Marinne
15 år23. september 2009 kl. 09:44
Marianne: Har du opskriften på det ? jeg så det nemlig også men kan ikke finde en opskrift :(
15 år23. september 2009 kl. 10:12
Ja, den var altså heller ikke særlig nem at finde, men ligger under udsendelse nr. 2 - prøv om dette link virker:

*** link fjernet, da det ikke virker længere ***

Håber det lykkes. Jeg synes det kunne være sjovt at servere hele måltidet, men idag bliver det vist bare "hovedretten"

God fornøjelse :o) Marinne
15 år23. september 2009 kl. 13:25
Nu kan jeg ikke se det her program men jeg bliver så sur når jeg hører at de reklamerer med 5kg tabt på en uge. Så kan jeg godt forstå de tynde mennesker der ikke kan forstå hvorfor vi ikke "BARE" kan tabe os. Det giver et helt forkert billede.
15 år23. september 2009 kl. 14:06
Der er flere forskellige måder at booste vægttabet på, når man ser udelukkende på vægten:

1) Vej folk efter aftensmaden den første dag og vej dem så igen før morgenmaden en uge efter. Det giver gerne yderligere 1-1½ kilo

2) Tarmskylninger før vejning kan også let fjerne et kilo

3) De folk der deltager der og i fx. "The Biggest Loser" er enten folk der kun har motion som forpligtigelse eller som kun har et almindeligt job ved siden af. Dermed får de meget tid fri til ren motion og med overvågning hele tiden af mad og motion og kun kort hviletid mellem kan der opnås store vægttab på kort tid.

1'eren er reelt snyd, 2'eren er kun en engangsforetéelse og 3'eren er den rigtige vej og i virkeligheden den vej alle meget overvægtige burde kunne gå, men som bare ikke virker for folk der "kun" skal tabe sig 10-15 kg. For der er hverken den store mængde væske at tabe i starten eller den store mængde fedt på længere sigt. Istedet kommer man hurtigt til at opbygge muskulatur og så går kilotabet lidt i stå, mens centimeterne stadig forsvinder.

Så der er mange forklaringer og det er alt sammen med til enten at motivere eller demotivere. Det afhænger af den enkeltes situation...

Men go' vind til alle de folk der også via tv-programmerne ønsker at gøre sig selv sundere!

Mvh /DG
15 år23. september 2009 kl. 15:50
Marie1985 - jeg er helt enig med dig. Jeg var også ved at eksplodere da jeg hørte hende fru ribbensandwich der ikke havde syndet, men holdt ferie. Hold da kæft hvor latterligt når man deltager i sådan et program.

Mht. deres vægttab, så er det jo ikke HVER uge de taber 5 kilo - mange af dem tabte lidt over et kilo. Måske er jeg naiv, men jeg tror på den vægt der bliver oplyst. Det som jeg tænker er at nogle af dem har et udgangspunkt i vægt som ligger næsten dobbelt så højt som min vægt. Derfor vil de selvfølgelig til en start kunne tabe mere.
15 år23. september 2009 kl. 19:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });