#2 af jegviltabemignu (slettet)
Tog 1 kg på i løbet af natten?
Du læser en tråd i debat > vægttabjegviltabemignu (slettet)
re: Tog 1 kg på i løbet af natten?
Vil tillade mig at smile lidt i første omgang :=) ..
Der kan være mange ting, og vil da starte med nævne, at det bl.a. er derfor det er vigtigt ikke at rende på vægten så ofte, det er vægten simpelthen for ujævn til.. Du skal nok se at den igen er lav senere..
Det kan være du har stået på vægten lidt skævt til den ene side, det kan være du har flyttet lidt på den (uforvarent?) og så vil det ofte tage timer inden vægten igen kan bruges.
Det kan også blot skyldes, at du har motioneret en del aftenen inden vil jeg tro,..
Der kan være mange ting, og vil da starte med nævne, at det bl.a. er derfor det er vigtigt ikke at rende på vægten så ofte, det er vægten simpelthen for ujævn til.. Du skal nok se at den igen er lav senere..
Det kan være du har stået på vægten lidt skævt til den ene side, det kan være du har flyttet lidt på den (uforvarent?) og så vil det ofte tage timer inden vægten igen kan bruges.
Det kan også blot skyldes, at du har motioneret en del aftenen inden vil jeg tro,..
15 år22. september 2009 kl. 07:47
Bianka (slettet)
Jeg vejer mig hver morgen, det kan jeg ikke lade være med, og som regel har jeg da også tabt mig. :)
Men hvad sker der hvis man flytter på vægten? Dur den så ikke?
Tak for svaret, jeg er en smule beroliget nu ;)
Men hvad sker der hvis man flytter på vægten? Dur den så ikke?
Tak for svaret, jeg er en smule beroliget nu ;)
15 år22. september 2009 kl. 08:13
KarinaHadsten (slettet)
Jeg forstår heller ikke helt dem med at flytte vægten. Jeg flytter min hver morgen, for den står under bordet. Og jeg kan da godt veje mig på den med rimelig nøjagtighed alligevel. Men jeg har da også observeret at man nogle gange kan opnå forskellig vægt på forskellige steder af gulvet. Jeg prøver at stille vægten samme sted hver morgen.
Jeg tror din oplevelse mest handler om afvigelser. Vægten vil svinge. Både din egentlige vægt og det tal din vægt siger. Lad være med at hænge dig i resultatet af en enkelt vejning. Kig på din kurve og se den nedadgående tendens og vær glad for det :-)
Jeg tror din oplevelse mest handler om afvigelser. Vægten vil svinge. Både din egentlige vægt og det tal din vægt siger. Lad være med at hænge dig i resultatet af en enkelt vejning. Kig på din kurve og se den nedadgående tendens og vær glad for det :-)
15 år22. september 2009 kl. 08:17
Futura (slettet)
Rooolig nu :-)
Der kan være en helt naturlig forklaring på fænomenet, det behøver ikke skyldes en reel vægtstigning. Det kan fx skyldes, at det er ved at være tid for din menstruation (mange ophober 1-2 kg's væske i den forbindelse), måske har du ikke været på toilettet eller ...måske er det bare et hurtigt udsving, der er væk igen i morgen.
Jeg har selv haft sådanne "opsving" mange gange, og de første gange kunne det næsten næsten tage modet fra mig/ødelægge min dag, men jeg har lært, at de ikke betyder noget i det lange løb - når "bare" du fortsætter den gode stil, skal resultaterne nok komme (bare ikke nødvendigvis fra dag til dag).
Fortsat held & lykke med projektet, Futura
Der kan være en helt naturlig forklaring på fænomenet, det behøver ikke skyldes en reel vægtstigning. Det kan fx skyldes, at det er ved at være tid for din menstruation (mange ophober 1-2 kg's væske i den forbindelse), måske har du ikke været på toilettet eller ...måske er det bare et hurtigt udsving, der er væk igen i morgen.
Jeg har selv haft sådanne "opsving" mange gange, og de første gange kunne det næsten næsten tage modet fra mig/ødelægge min dag, men jeg har lært, at de ikke betyder noget i det lange løb - når "bare" du fortsætter den gode stil, skal resultaterne nok komme (bare ikke nødvendigvis fra dag til dag).
Fortsat held & lykke med projektet, Futura
15 år22. september 2009 kl. 08:34
Bianka (slettet)
Jeg skal faktisk have min menstruation her om et par dage! Jeg synes man mister modet lidt når vægten siger man har taget på, og man selv er ret uenig, men det er rart at vide andre også har prøvet det, og at man så bare skal fortsætte.
Mange tak for svarene, det hjælper meget at høre fra andre.
Mange tak for svarene, det hjælper meget at høre fra andre.
15 år22. september 2009 kl. 09:47
KarinaHadsten (slettet)
Åhhh jamen det er sikkert forklaringen. Jeg tager også på op til mens. Så vent du bare om et par dage flyver vægten ned igen.
15 år22. september 2009 kl. 13:14
jytte høj Lauridsen (slettet)
Ja, det er om at bevare roen og ikke blive hys. Der er altid en naturlig årsag til disse små udsving. Men både det med menstruation og for den sags skyld det med at vægten helst skal stå samme sted hver gang man vejer sig og man skal helst stå på samme måde osv... er ret gode forklaringer på udsving.
Jeg vejer mig også hver morgen. Kan ikke lade være. Og selvfølgelig ærgrer jeg mig hvis den ikke bare er gået en lille smule ned. Jeg skal af med ca. 10 kg.
Jeg vejer mig også hver morgen. Kan ikke lade være. Og selvfølgelig ærgrer jeg mig hvis den ikke bare er gået en lille smule ned. Jeg skal af med ca. 10 kg.
15 år22. september 2009 kl. 17:23
Bianka (slettet)
Men jeg forstår ikke hvor det kg kom fra? Jeg kan godt se at jeg måske ikke taber mig mens jeg sover, men hvordan kan der komme et kg mere på?
Jeg vil prøve at vente med at gå på vægten, men ih hvor er det svært at finde motivationen.
Jeg vil prøve at vente med at gå på vægten, men ih hvor er det svært at finde motivationen.
15 år22. september 2009 kl. 21:29
Troldeungen (slettet)
Har du aldrig hørt om folk der skal tisse meget om morgen ? :)
Det kan sagtens være det bare er væske der skal ud , også har du måske tabt det når du har tisset :)
Men det er højst sandsynligt pga din mens er på vej :)
Det kan sagtens være det bare er væske der skal ud , også har du måske tabt det når du har tisset :)
Men det er højst sandsynligt pga din mens er på vej :)
15 år22. september 2009 kl. 22:28
Jeg er virkelig frustreret i dag. Situationen er den at vejede 70.3 i går da jeg vågnede, efter en dag med sund mad og træning om aftenen vejede jeg 70.1 da jeg kom hjem. Jeg spiste ikke mere den dag, og gik i seng med den forhåbning at jeg måske var nede på 70 når jeg vågnede.
Men her for morgenen vejer jeg 70.8, hvordan kan det være muligt? jeg har intet indtaget, og burde have forbrændt i løbet af natten! Er der nogen der kan komme med en fornuftig forklaring?