#2 af KarinaHadsten (slettet)
Vejning af maden
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: Vejning af maden
Jeg var lige inde og kigge på det der Koberg majs franskbrød. Der står 1 stk = 450 g. Så spørgsmålet er om det er et helt franskbrød der vejer det. Jeg synes umiddelbart det lyder er lidt, men på den anden side kan jeg på ingen måde få en skive til at skulle veje 450 gram.
Det ca tal du snakker om er det noget du rent faktisk har vejet? Altså at det vejer 100 eller 50 gram?
Jeg ville stole mere på de tal du selv vejer dig frem til. Men det er da ærgerligt hvis der er nogle tal som er direkte misvisende, for jeg bruger da nogle af tallene som vejledende når jeg ikke har vejet.
Det ca tal du snakker om er det noget du rent faktisk har vejet? Altså at det vejer 100 eller 50 gram?
Jeg ville stole mere på de tal du selv vejer dig frem til. Men det er da ærgerligt hvis der er nogle tal som er direkte misvisende, for jeg bruger da nogle af tallene som vejledende når jeg ikke har vejet.
15 år21. september 2009 kl. 13:07
Anonym
Jeg gør præcis det samme, hvis der står noget så går jeg efter det, fordi jeg tror jo at jeg kan forholde mig til det, men hvis jeg ikke kan det så er der en del jeg har vejet forkert hvertfald :(
15 år21. september 2009 kl. 14:19
Bianka (slettet)
Hej!
Jeg var rigtig dårlig til at veje i starten, men jeg købte mig en flot vægt (meget stilren) som jeg så har til at stå fremme, og så vejer jeg alt når jeg er hjemme.
Det er en god ide at bruge sund fornuft, og evt. kigge tilbage hvis man glemmer/ikke har mulighed for at veje.
I starten er det måske lidt træls, men der kan gå helt sport i det. Bare hav blyant og papir liggende, og så behøver du ikke koncentrere dig om hvad maditals ca. tal er. :)
Jeg var rigtig dårlig til at veje i starten, men jeg købte mig en flot vægt (meget stilren) som jeg så har til at stå fremme, og så vejer jeg alt når jeg er hjemme.
Det er en god ide at bruge sund fornuft, og evt. kigge tilbage hvis man glemmer/ikke har mulighed for at veje.
I starten er det måske lidt træls, men der kan gå helt sport i det. Bare hav blyant og papir liggende, og så behøver du ikke koncentrere dig om hvad maditals ca. tal er. :)
15 år21. september 2009 kl. 21:54
bruger slettet
Jeg har lige checket Majsbrød fra Kohberg. Det, der menes med et stk brød er, et helt brød og ikke en skive!
15 år26. september 2009 kl. 11:09
Jeg ved ikke helt om jeg indtaster maden forkert. Det er fx hvis jeg har fået en skive majsfranskbrød, så står der: 1 skive = 450 g, og det kan jeg ikke få til at passe med noget. Men jeg skriver altid det ca tal, altså om den vejer 100 g eller 50 g. Gør jeg det helt forkert eller?
På forhånd tak :)