Er der en fælles ugentlig vejning? Samt præsentation af mit projekt da jeg er ny på sitet.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Er der en fælles ugentlig vejning? Samt præsentation af mit projekt da jeg er ny på sitet.
Lige først: Jeg er ny på madital.dk og vil derfor høre, om der er nogen, der har en ugentlig fællesvejning her på sitet. I så fald vil jeg gerne vide, hvilken dag det er, da jeg gerne vil være med.
Jeg glæder mig til at lære jer andre lidt at kende og håber, vi vil kunne støtte hinanden i at opnå idealvægten.

Lidt om mit slankeprojekt:
Så er det alvor. Årevis af forsøg på at tabe mig 10 kilo har nu udmøntet sig i, at jeg i stedet skal tabe 16,6. Hmmm! Et af mine motivationspunkter er også at jeg snart, dvs. om knap et halvt år fylder 30! Jeg vil gerne føle mig smuk og lækker og ikke som en tyk variant af mig selv og her kan jeg mærke den kommende fødselsdag, virker som en god motivator. Så vil der jo også virkelig være noget at fejre, hvis jeg formår at få min idealvægt. :-)

Jeg har kontaktet en coach, som er helt fantastisk og som endda har erfaring på vægttabsområdet og jeg glæder mig til at gøre tingene på en anden måde. ... Lidt set i lyset af, at når alt jeg tidligere har gjort, ikke har virket, så er det på tide at gøre noget andet. Og jeg har aldrig fået hjælp/valgt at støtte mig til nogen, når jeg skulle slanke mig, så det er helt sikkert nyt for mig at bede om hjælp.

Har dog også tænkt mig at starte denne uge anderledes end jeg ellers ville starte et slankeprojekt. Nemlig ved at være mindre ekstrem. Jeg er enormt sukkerafhængig og denne trang vil jeg vente til næste uge med at slå ned. I denne uge, vil jeg bare fokusere på at spise lidt mindre af det usunde og så ellers gøre noget for at spise det sunde alternativ, så ofte jeg lige orker. ... Min nye tilgang er lidt set som en måde i at lave en uge, hvor det er umuligt at fejle. Når jeg må næsten alt, så kan jeg jo ikke træde helt så meget ved siden af, som når jeg har begrænset min kost meget.

Jeg vejede ved min start i går 76,6 (svarer til en BMI på 25,39) og vil gerne ned på en vægt på 60 (svarer til en BMI på 20,05). Således er det altså i alt 16,6 kilo jeg gerne vil smide af mig og en bevægelse fra nederst i "overvægtig"-kategorien, til nederst i "normalvægtig"-kategorien.

Jeg kan mærke at jeg er bange for at blive dømt for at være forkert, fordi jeg ønsker at være så relativt slank, måske mest fordi jeg er vant til folks kommentarer til denne målsætning. Kommentarer der som regel går på følgende. "Nej, så meget skal du da ikke tabe dig", "Ej så vil du da bare være skind og ben", "Jamen, du er jo slet ikke overvægtig, nærmere bare normal", eller den bedste: "Vejer du virkelig SÅ meget? Det kan man godt nok ikke se." Selvom kommentarerne jo sikkert er velmente, er jeg jo faktuelt overvægtig både ifølge min indre fornemmelse men jo også ifølge BMI, så der skal altså ske noget. ... Længe siden jeg har været i kategorien "overvægtig", hmmmm not good.

Jeg synes, det er SÅ pænt at være slank og veltrænet. Set i lyset af, hvor ubehageligt jeg har det i min krop ved min nuværende vægt, så er det jo også det jeg skal mærke efter i forhold til, hvor vidt jeg trænger til at tabe mig. Jeg glæder mig sådan til, at jeg kan føle mig godt tilpas i alt slags tøj og endda kan holde ud at gå i bikini på stranden. Og det er nok tidligst om et halvt år jeg skal på stranden (måske en ferie) så hvis jeg tager mig selv alvorligt og kærligt, så er det altså ganske realistisk at opnå.

Tak for at du læste med. Jeg håber inderligt, vi hver især kan berige hinanden i vores respektive projekter.
15 år14. september 2009 kl. 11:17
re: Er der en fælles ugentlig vejning? Samt præsentation af mit projekt da jeg er ny på sitet.
velkommen til.
der er torsdages vejning.
15 år14. september 2009 kl. 12:21
re: Er der en fælles ugentlig vejning? Samt præsentation af mit projekt da jeg er ny på sitet.
Hej og velkommen til :)

Jeg er sikker på, at du vil få meget ud af, at du har meldt dig herind på denne side.
Jeg synes, det lyder som en utroligt fornuftig fremgangsmåde, du har valgt, og herinde skal du i hvert fald nok få opbakning til at fortsætte den, indtil du når dit mål.
Så velkommen og held og lykke med din beslutning :)
15 år14. september 2009 kl. 17:48
Velkommen til - og held & lykke med projektet!

Det lyder spændende, at du skal "sparre" med en coach - jeg håber, at du vil dele lidt ud af dine erfaringer. På "genkig" - Futura
15 år14. september 2009 kl. 19:35
Velkommen!

Og nej hvor jeg kender det. Jeg har ikke taget meget på i ansigtet, det meste sidder på maven (hurrah...), numsen og lår. Så jeg kan kamouflere det lidt. Men folk blander sig også. Indtil jeg fortæller dem min reelle vægt, så fletter de hehe :)

Det er jo fuldstændig ligemeget hvad andet syntes, i bund og grund. Jo, hvis man er for tyk, så kan det såre. Men når man nu gør noget for at være sund og slank, skal man så også høre for det? NEJ :P
Hvis du føler din bedste vægt er på 60, og du kan holde den uden at sulte dig, OG du vurderer at det er sundt, så er det jo din krop!

Det sagt, så er BMI altså lidt relativ, og 60 for dig kan være ret så tæt på en usund vægt, så jeg håber at hvis du ser at 65 passer godt, at du så stopper. Det er lidt en balancegang, at tabe sig uden at blive for fanastisk. Held og lykke :)
15 år15. september 2009 kl. 08:40
andet= andre, er kun på første kaffekop :P
15 år15. september 2009 kl. 08:40
Tak til jer alle for at byde mig så sødt velkommen.
Og også tak for information omkring torsdagsvejning. Den er jeg hermed en del af.
;-)
15 år16. september 2009 kl. 16:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });