#2 af SiriS (slettet)
vægten på mad?
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: vægten på mad?
Jeg synes ret hurtigt man får en fornemmelse af det ved at veje forskellige ting. Nogen vejer alt hva de spiser, jeg vejer alt det jeg er i tvivl om. Jeg kan godt skyde forkert - i dag spiste jeg fx en soltørret tomat, og regnede med at den nok vejede ca 12 g, men et gennemsnit af fem viste at de vejer ca 5 g stykket. Så mit bedste råd er at veje. Tit er det jo de samme grundlæggende varer man spiser, rugbrød, havregryn, mælk osv, og samme mængde, så det er ikke så besværligt endda.
Når jeg fx skal veje, hvor meget smørepålæg jeg har kommet på en mad, nulstiller jeg vægten med brødskiven på,og vejer den igen med pålægget.
Når jeg fx skal veje, hvor meget smørepålæg jeg har kommet på en mad, nulstiller jeg vægten med brødskiven på,og vejer den igen med pålægget.
15 år9. september 2009 kl. 20:16
dygtig
re: vægten på mad?
jeg har også valgt at det med at veje er vigtigt... jeg vejer stort set alt hvad jeg spiser, og prioriterer meget højt at få det skrivet ind i min "dagbog" - det giver rigtig mange aha oplevelser - men også en viden og indsigt i hvad det kan betale sig at "bruge " kalorier på ;O) jeg troede at det var vigtigt at spise meget mager ost,: hos Vægtkonsulenterne må man vælge mellem 75 g af mager ost (op til 20%) og 25 gr af 30% ost, og det viser sig saftsuseme, at selv når jeg bruger 6% ost, er der flere kalorier i 75 g af det og 25 g af den( noget bedre) fede. Og nåpr jeg vælger 30 g brød, er det vært at få plads til 75 g ost ;O). de 75 g bruger jeg så når jeg vælger 30 gr knækbrød ( det kan for nogle sorter være hele 3 skiver, og de er også "dyrere" end rugbrødet).. nå det blev vist lidt teknisk!
Ha' en god dag alle sammen
Ha' en god dag alle sammen
15 år18. september 2009 kl. 10:38
har i nogle fif?
mvh