#2 af Biscuit (slettet)
Brødafhængig! Øv. (Hvor mange kalorier?)
Du læser en tråd i debat > vægttabBiscuit (slettet)
re: Brødafhængig! Øv. (Hvor mange kalorier?)
Og en sidste ting: Hvor mange kalorier indeholder en grov birkes, et rundstykke med kerner og en fibersnegl (alt fra bageren) i en cirka beregning?
15 år7. september 2009 kl. 16:00
Suuus (slettet)
Jeg tør ikke svare på hvad det indeholder af kcal - men har arbejdet ved en bager og birkes og fibersnegle er der MEGET margarine i! Noget af det fedeste - du burde istedet vælge noget med lav fedtindhold som de der kohberg multiboller og holde dig fra fra rundstykker for dem er der heller ikke mange fibre i så de mætter ikke så godt. Ellers spørg hos bageren om de ikke har nogle boller/brød m. lavtfedtindhold og gode fibre..
15 år7. september 2009 kl. 16:46
Biscuit (slettet)
Ja, ved godt at de er usunde. Brød er en form for junkfood som jeg skal lære at vænne mig af med. Jeg har bare virkelig svært ved at lade være med at spise brød, og når jeg først begynder, så stopper jeg ikke før jeg virkelig har proppet i mig.
Og ved godt grov birkes ikke er det bedste valg - men det var lige det som var i huset. ØVØVØV. Jeg er træt af det, sur på mig selv.
Skal nok snart på brød-rehab, så jeg kan få den afhængighed stoppet!
Og ved godt grov birkes ikke er det bedste valg - men det var lige det som var i huset. ØVØVØV. Jeg er træt af det, sur på mig selv.
Skal nok snart på brød-rehab, så jeg kan få den afhængighed stoppet!
15 år7. september 2009 kl. 18:26
Suuus (slettet)
Jeg har også selv svært ved at holde igen med brødet - men tager de sunde brød valg, det hjælper ihvert fald på mængden, da det med mange fibre mætter på en helt anden måde en birkes eller fibersnegl. Du kan også lave en aftale med dig selv om at du kun må så og så mange gram brød om dagen.
15 år7. september 2009 kl. 19:05
SiriS (slettet)
2 skiver brød om dagen er en rettesnor der fungerer for mig - de fleste dage.
15 år7. september 2009 kl. 22:37
bruger slettet
Overvej at skifte dit brød ud med kød og grønt, bare i en uge, og se hvad der sker. Hvad får du ellers?
15 år8. september 2009 kl. 13:22
bruger slettet
Jeg var lige forbi din profil, og kan se du er vegetar.
Men du skal altså stadigvæk have proteiner bare i en anden form. Har du prøvet med smoothie med proteinpulver i, Eller også skal du sørge for at du får nogle bønner eller linser i din salat hver dag, sammen med lidt økologiske koldpresset olie.
Nødder og avokadoer ville også være fint at tilsætte din kost.
Men du skal altså stadigvæk have proteiner bare i en anden form. Har du prøvet med smoothie med proteinpulver i, Eller også skal du sørge for at du får nogle bønner eller linser i din salat hver dag, sammen med lidt økologiske koldpresset olie.
Nødder og avokadoer ville også være fint at tilsætte din kost.
15 år8. september 2009 kl. 13:26
bruger slettet
re
Hej Kami
Utroligt dejligt at se dig her. Håber du har det godt.
Også jeg er på vej ned under de 100 kg.
Så held og lykke
Anom
Utroligt dejligt at se dig her. Håber du har det godt.
Også jeg er på vej ned under de 100 kg.
Så held og lykke
Anom
15 år9. september 2009 kl. 11:34
Jeg var som sagt begyndt på en frisk med et nyt vægttab. Tja, det er ikke just gået supergodt, jeg skal stadig igennem en mental fase. Det er den som sætter barriere for mit vægttab.
Et problem med mig og mad: jeg elsker brød. Jeg æder det i alt for store mængder.
Et overblik over dagen hidtil:
morgen - ½ stor fibersnegl fra bageren, med tomat og salat som pålæg og en pære.
mellem - 250g snack gulerødder
frokost - tomat, agurk, salat med 1 grovbirkes, 1 stor rundstykke (med kerner under), 1 kohberg multikernebolle
og så en halv pakke økologiske spinat tortellini (Pastella Frisk Pasta) med artiskok.
Det er aaaalt for meget brød, og forstår ikke hvad den pasta skulle til for efter alt brødet. Jeg føler mig proppet nu.
Dette er min spiseadfærd - ikke optimalt vel?
Har allerede brugt mine kalorier op kl 15.
Kan i hive nogle råd op på bordet til mig?