Weight Watchers?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Weight Watchers?
Der er mange af jer herinde, der følger det der pointsystem - er det ikke weight watchers?

Er det dyrt at følge det program?
19 år15. september 2005 kl. 09:27
re: Weight Watchers?
Det kommer an på hvordan du vil følge det. Du kan købe et brevkursus til vistnok 700-800 kr. og så er det en engangsudgift.

Jeg anbefaler dog at du møder om til møderne hver uge. De koster fra 60-85 kr. pr gang. Men så får du også et foredrag, rigtig god støtte, gode venner. Og så kan du købe slik, bøger m.m.

Jeg har godt nok brugt mange penge på det, men det er det hele værd, for jeg kan gennemføre vægttabet denne gang, det ville jeg ikke kunne hvis jeg var alene om det.

Jeg har købt alle bøger, en point-lommeregner, og så køber jeg chokoladebarer og bolsjer derude, man kan også købe småkager og popcorn. Og det er jo rart at kende point-værdien på guffet.

Så det er op til dig selv hvor dyrt det skal være hvis du beslutter dig. Men det er gratis at møde op første gang, der kommer du bare og hører noget om det først, før du beslutter dig om du vil melde dig til.

Og jo det er Weightwatchers... der hvor man må spise det hele. Hi hi.

Knuz Marianne
19 år15. september 2005 kl. 09:35
re: re: Weight Watchers?
Jeg synes vægtvogternes produkter stinker:-)
De har jo bare taget fedt og sukker ud og erstattet det med en masse giftige tilsætningsstoffer. Det kan godt være man slanker sig med det og at man kan fortsætte med at spise som man altid har gjort, men de tænker slet ikke på sundhedsværdien.
Men hvad er alternativet? Ja kan jeg finde på noget der er smartere? Jep det kan jeg(ok det er jo ikke min opfindelse). RÅKOST!!! Den bedste mad nogensinde. Råkost ikke kedeligt! Der findes masser af spændende opskrifter.
Hvad siger I til denne kage lavet af frugt, tørret frugt og mandler.

Guddommelig rå kage med jordbær snask
Bund:

100 g mandler iblødlagte natten over og smuttede (hæld kogende vand over og lad det stå i højst 30 sek. for at bevare flest mulige enzymer osv.)

100 g dadler iblødlagte i 2-3 timer

Det hele blendes godt sammen og brug lidt af iblødsætningsvandet fra dadlerne til at hjælpe blenderen. Når bunden er færdig skal den have samme konsistens som marzipan.

Fyld:

2 bananer skivede på langs

1 honningmango i skiver. Hmm sæsonen er ved at være slut, så måske kan man bruge amindelige mangoer hvis de er meget søde, eller andet sød frugt.

Jeg lavede først en ring af bananerne yderst, og inden i lagde jeg mangoskiver. Hvis man ønsker en højere kage kan man bare bruge lidt mere bananer.

"Chokolade glasur":

250 g Figner ligges i blød og blendes med lidt af vandet. Det skal have en tyk cremet konsistens så det kan smøres ud oven på kagen.

"Farmors flødeskum"/mandelskum

100 g mandler lægges i blød natten over og smuttes.

Mandlerne blendes med lidt vand indtil det ligner flødeskum. Tilsæt lidt vand ad gangen. Pynt kagen med mandelskummet indtil det ligner en kage din farmor kunne have lavet;-)

Tilbehør: Jordbær sauce

1-2 poser frosne jordbær, folk er vilde med det, og alle børn elsker det, så bare lav en stor portion.

Jordbærrene tøes op og blendes. Serveres ved siden af.

Denne kage kan ikke undgå at blive en stor succes når du serverer den for dine rå og ikke rå venner.

Prøv evt at fylde mandelskummet i en plasticpose og klip et lille hul i hjørnet og lav dine egne flotte mønstre eller skriv bogstaver.

PS selvom det er en rå kage kan man godt have levende lys i;-)
-----------------------------------------------------------
Ok det var ikke ligefrem en slankeopskrift men alligevel så er den ikke så slem for det er virkelig en bombe. Den mætter meget mere end en almindelig kage, så man skal ikke spise så meget.
Det er ikke sådan noget jeg spiser til daglig. Til daglig holder jeg mig til en kaloriefordeling på 80% kulhydrater, 10%fedt og 10%protein. Det hele er med rå planteføde. For det er det sundeste. Frugt og grønt er de fødevarer der har flest nærringsstoffer pr. kalorie, ingen tvivl om det. Her er ingen fyld som bare ligger i maven i flere dage. Nej Den bedste mad nogensinde passerer hurtigt igennem systemet så der ikke opstår forstoppelse så alle mulige sygdomme kan opstå og vægten stiger.
Læs mere i tråden om kost under emnet: "spis dig slank" eller sådan noget:-)
19 år27. september 2005 kl. 10:58
re: re: re: Weight Watchers?
Hov det var jo i det her forum i det indlæg der hedder "spis sig slank?" (side 2)
19 år27. september 2005 kl. 11:02
Hej Lars2raw
jeg vil lige give mit besyv med igen. Dem der følger weigthwatchers, behøver jo ikke købe deres produkter.

Jeg køber dem ikke selv, for jeg synes det er for dyrt, jeg køber ganske almindeligt mad som alle andre mennesker.

Og det kan da godt være der er mange tilsætningsprodukter i deres mad, og hvad så ?? Vi træffer alle valg hver dag, om hvilken mad vi putter i munden.

Og jo - din opskrift ser lækker ud, men hvis jeg regner point antallet ud så har jeg slet ikke råd pointmæssigt til at spise sådan en kage.. jo altså det har jeg hvis jeg sparer op, og der er jo også sunde ting i bananer f.eks. men en pokkers masse frugtsukker, som jo heller ikke er af det godt hvis man får for meget af det. Og mandler, tja de koster bare point for os vægtvogtere.

Men det gode er jo - at vi alle vælger den "kur" / livsstil der passer os bedst og fungerer for os. Så jeg håber du har succes med din kur, lige som jeg har succes med weightwatchers.

MVH Marianne
19 år7. oktober 2005 kl. 13:41
re: Hej Lars2raw
Hej Marianne.
Tak for svaret!
Jeg læste lige på nogle af vægt vogternes produkter og fandt ud af at det ikke så så slemt ud med tilsætningstofferne som jeg umiddelbart havde troet.

Den rå kage er ikke til daglig spisning, det er en fest kage, og selvom den måske giver mange point, så er der altså ikke hvidt sukker i eller raffinerede produkter af nogen art. Og frugtsukker må siges at være bedre end hvidt sukker efter min mening.
Hvis du vil se hvad jeg spiser til daglig så kig på min hjemmeside med kostdagbog.raamad.dk
Jeg overstiger sjældent 10% kalorier fra fedt.
Du kan jo prøve at tælle point på nogen af mine dage, og hvis jeg får for mange point ,så kig efter et andet point system, for jeg tager ikke på. Jeg skal også lige sige at jeg også dyrker motion.
19 år13. oktober 2005 kl. 10:29
re: re: Hej Lars2raw
Hvis jeg tager på er det muskel masse:-)

Jeg skal også lige sige at opskriften på den rå kage rækker til 4-6 personer. Man kan kun spise 1-2 stykker fordi den mætter helt fantastisk. Den er jo fyldt med (sunde) kostfibre udover der er mange kalorier i.

Jo og du har ret i at vi hver især vælger den kur/diæt som vi bedst kan lide. Og det er jo vigtigt at huske at det personlige valg spiller en stor rolle her. Vi har total valgfrihed med hvilken kur man vil følge. Hvad skal formålet være? Skal jeg slanke mig? skal jeg tage på? skal jeg blive rask? Osv...
19 år13. oktober 2005 kl. 19:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });