Graviditet
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Graviditet
Allerførst: Har I talt med lægen. Der er vist noget med at folk som gerne vil være gravide med fordel kan tage ... et eller andet. Frolin (jern) eller et eller andet andet som jeg ikke lige nu husker hvad er. Måske kan andre hjælpe?
De første måneder så tror jeg ikke du skal tænke så meget over det. Men jeg ville nok stoppe en eventuel diæt og snakke med min sundhedsplejerske/læge om helt præcis hvordan man skal forholde sig. Det kommer jo også an på ens træningstilstand / vægt mv.
Så længe man ikke fylder sig med slik, kager og sukkerholdige drikke samt får sin daglige motion (evt gå-ture) så tror jeg at man skal lade sin vægt få anden prioritet og sørge for at _nyde_ graviditeten.
Held og lykke :-)
De første måneder så tror jeg ikke du skal tænke så meget over det. Men jeg ville nok stoppe en eventuel diæt og snakke med min sundhedsplejerske/læge om helt præcis hvordan man skal forholde sig. Det kommer jo også an på ens træningstilstand / vægt mv.
Så længe man ikke fylder sig med slik, kager og sukkerholdige drikke samt får sin daglige motion (evt gå-ture) så tror jeg at man skal lade sin vægt få anden prioritet og sørge for at _nyde_ graviditeten.
Held og lykke :-)
15 år25. august 2009 kl. 19:36
kkr1979 (slettet)
Hej,
det anbefales at man tager folin, der er en b-vitamin allerede 3 mdr inden man bliver gravid, men nu er det det færreste der bliver gravide på klokkeslet ;-)
Du må ikke være på kur, men skal jo stadig leve sundt. Så længe du tæller kalorier for at holde øje med et fornuftigt indtag af mad burde der ikke være noget ko på isen. Ellers kan du tale med din læge/sundhedsplejerske når du bliver gravid.
det anbefales at man tager folin, der er en b-vitamin allerede 3 mdr inden man bliver gravid, men nu er det det færreste der bliver gravide på klokkeslet ;-)
Du må ikke være på kur, men skal jo stadig leve sundt. Så længe du tæller kalorier for at holde øje med et fornuftigt indtag af mad burde der ikke være noget ko på isen. Ellers kan du tale med din læge/sundhedsplejerske når du bliver gravid.
15 år25. august 2009 kl. 20:05
bruger slettet
Jeg har hørt at du skal lægge 300 kalorier til dit ligevægtsindtag når du er gravid. Du skal sørge for at du spiser sunde ting, ikke går og er sulten og at du får varieret kost. Du må ikke være i kalorieunderskud, så du må gemme kuren til efter fødslen.
Nu kan jeg ikke se hvad du vejer, men hvis du er meget overvægtig så er det måske en idé at vente med graviditeten til efter du har tabt dig, for det giver vist en større chance for en problemfri graviditet hvis man er nogenlunde normalvægtig.
Udover det så husk at motionen skal vedligeholdes, det er kun godt for både dig og barnet hvis du rører dig rigeligt under mens du er gravid.
Held og lykke med projektet! (:
Nu kan jeg ikke se hvad du vejer, men hvis du er meget overvægtig så er det måske en idé at vente med graviditeten til efter du har tabt dig, for det giver vist en større chance for en problemfri graviditet hvis man er nogenlunde normalvægtig.
Udover det så husk at motionen skal vedligeholdes, det er kun godt for både dig og barnet hvis du rører dig rigeligt under mens du er gravid.
Held og lykke med projektet! (:
15 år26. august 2009 kl. 06:53
Anonym
Hej igen og tak for svarene
Jeg tager allerede de vitaminer der er anbefalet og jeg er ikke voldsomt overvægtigt - vejer 77 kg og er 168 cm høj (synes jeg selv ihvertfald ikke jeg er :) ). Jeg vil prøve at tale med min læge, når vi når dertil.
God dag
Jeg tager allerede de vitaminer der er anbefalet og jeg er ikke voldsomt overvægtigt - vejer 77 kg og er 168 cm høj (synes jeg selv ihvertfald ikke jeg er :) ). Jeg vil prøve at tale med min læge, når vi når dertil.
God dag
15 år26. august 2009 kl. 08:08
SiriS (slettet)
Da jeg var gravid læste jeg et sted, at det man behøver ekstra svarer til en ostemad eller en banan om dagen. Jeg ved ikke, hvad det svarer til i kalorier, 150 måske... Så jeg ville bare indtage den mængde energi som du skal for at tabe dig og lægge de ca 150 kcal oveni. Du skal ikke være på hestekur, og du skal selvfølgelig spise sundt og varieret og alt det der, men jeg kan ikke se, at du behøver at stoppe en proces med at holde en energibevidst livsstil, og du behøver jo heller ikke stoppe med motion, - tværtimod.
Selvfølgelig skal du snakke med lægen.
Selvfølgelig skal du snakke med lægen.
15 år26. august 2009 kl. 23:46
SiriS (slettet)
Hov, ButterfliesandHurricanes, jeg var vist sprunget helt over dit indlæg. Det lyder som om du her ret meget tjeck på det.
15 år26. august 2009 kl. 23:48
iakob
Det med motion.. minder mig om engang da jeg stadig var meget overvægtig og sad i et fitness center og løftede vægte (vistnok benpres). Så kom er en meget slank (tynd, faktisk), højgravid kvinde og satte sig i maskinen ved siden af. Hun løftede så mere i vægt med biceps end jeg kunne klare med lårene - og i længere tid.
Hun var ikke bodybuilder, men hun havde godt nok musker, den kone! Og maven? Det var sådan en basketball under træningsdragten :-)
Hun var ikke bodybuilder, men hun havde godt nok musker, den kone! Og maven? Det var sådan en basketball under træningsdragten :-)
15 år27. august 2009 kl. 10:09
Sidder her og tænker, hvordan jeg skal forholde mig, hvis vi er så heldige, at jeg snart bliver gravid?? Hvad så med det daglige indtag af kalorier??
Nogle der har styr på det??