det går noget sløjt

Du læser en tråd i debat > vægttab

det går noget sløjt
suk, begynder snart at opgive. Formår ikke rigtig at holde fast i den sunde livsstil.

Hvordan gør i andre?
19 år9. september 2005 kl. 16:57
re: det går noget sløjt
Hej Charlotte

Hvad gør du selv ??? hvis du skriver dine måltider, kan vi lettere hjælpe dig. Nu følger jeg selv weightwatchers og der må jeg spise alt bare i mindre mængder.

Og det er svært at holde gejsten oppe hele tiden. Har du prøvet et målebånd ?? i stedet for vægten.

Men skriv herinde og så skal vi komme med masser af idéer til dig som du forhåbentlig kan bruge.

Knuz fra Marianne

P.S. Du skal nok komme op hesten igen... det er jeg selv lige, og det kan godt lade sige gøre.
19 år10. september 2005 kl. 07:45
re: re: det går noget sløjt
Hej Charlotte!

Allerførst vil jeg godt lige høre, om det er din rigtige vægt, der står under din profil. For så skal du da vist godt nok slet ikke tabe dig. Der står nemlig at du vejer 48 kilo!!!!

Men, hvis ikke dette er rigtigt, så vil jeg tilslutte mig Mariannes råd ovenfor. Dyrker du evt. noget sport og hvor meget er det du gerne vil tabe dig??

Op med humøret, gi' os lidt oplysninger herinde og så skal vi nok hjælpe dig med at finde gejsten igen, så godt vi kan..

Knuz fra Muldebeerg
19 år10. september 2005 kl. 12:41
re: re: re: det går noget sløjt
vægten er nu rigtig nok. Jeg skal også kun ned på de 48 kg for at have min idealvægt.
Jeg er meget spinkelt bygget.

Af motion der løber jeg hver dag mellem 3 og 5 km. Jeg får pulsen op af det og får sved på panden.
derudover laver jeg ca 200 mavebøjninger og en del andre øvelser for at stramme op.

I hverdagene går jeg ca 1 time med tung skoletaske på ryggen i moderat tempo. I weekenderne prøver jeg på at få sparket mig selv ud at gå mellem 45-60 min rask gang.

desværre bliver det ikke til så meget mere end det. bruger meget tid i skolen, hvor man jo bare sidder på sin flade. Og når jeg så kommer hjem sidder jeg så igen meget for at læse lektier.

Mht min spisning. Det er nok der der er størst kaos. Er meget dårlig til at få spist om morgenen, har simpelthen ikke tid. I skolen bliver det til noget frugt.
Og så er problemet jo at når jeg så kommer hjem der kl 16, så er mit blodsukker helt i skoven og jeg ender ofte op med at spise noget is og slik, og vindruer ryger der mange ned af lige for tiden.

Til aften spiser jeg rimelig sundt. For det meste 100 gram kylling/kalkun og så salat eller grønt til.

Jeg spiser stort set aldrig brød, kartofler, ris og pasta.

Men lige for tiden tager jeg på. Og det giver mig ikke rigtig troen på at jeg kan begynde at spise sundere igen.
19 år10. september 2005 kl. 14:04
re: re: re: re: det går noget sløjt
Hej igen Charlotte!

Nu er jeg ikke ekspert ud i området, men jeg synes godt nok du lyder til at være noget tynd. Men ja, -jeg ved jo ikke hvordan du ser ud.

Hvis du skal forsøge at holde forbrændingen i vejret og blodsukkeret jævnt, er det vigtigt at du spiser 5-6 gange om dagen. 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider. Forsøg at lær dig selv at spise morgenmad, -det er måske et spørgsmål om at stå 10 min. tidligere op. Det er jo nærmest der du skal ha' energien til resten af dagen. Hvis du ikke rigtigt kan få noget ned, så lav en smothie eller lign af frosne frugter og mælk/juice + evt. lidt flydende SØD (0 kalorier). Så har du i det mindste lidt i maven. Jeg er sikker på, at andre herinde er meget klogere på kosten end jeg er, men tænk i hvert fald over, at du skal spise en del oftere end du gør. Ha' altid en drikkeflaske med, så du også får rigeligt med vand + ha' en gulerod eller et stykke frugt med i skolen..

Pyha, det blev jo helt langt. Håber du kan bruge bare lidt af det..Motionen ser du ud til at ha' styr på ;o)

Knuz Mulde
19 år11. september 2005 kl. 07:52
re: re: re: re: re: det går noget sløjt
Hej Charlotte

Måske vil du ikke synes om det jeg skriver nu, men jeg skriver det med et ønske om at du skal have det godt, og det er kærligt ment...

Hvis du er begyndt at dyrke motion vil din vægt måske stige pga øget muskelmasse, blodvolumen mm. Er du HELT sikker på at din idealvægt ikke er 49 kg? Har du prøvet at spørge nogen af dine nærmeste hvad de synes? Har du fået målt fedtprocent?

Det er ikke særlig sundt at være undervægtig og det vil du let kunne blive med en vægt på 48 kg - hver gang du bliver syg eller af en eller anden grund mister lidt appetit så ryger der let et kilo. Det er bedre at have et ekstra kilo så der er en smule at tære på ved sygdom o.l.
Du risikerer også at ødelægge din naturlige sult-mætheds-fornemmelse ved at sulte dig selv, og så skal du kæmpe med vægten resten af dit liv...

Sæt fokus på sund mad ved at drikke nok vand og spise meget frugt og grønt, fuldkornsprodukter, protein (kød, æg, bønner, magre mælkeprodukter) og sundt fedt - min. 30 gram dgl. (fx olie, fisk, nødder, kerner, avocado) - men lad være med at sulte dig selv. Det bliver du hverken sundere eller pænere af...
Tag dig tid til at få morgenmad. Stå lidt før op, og gør det for at forkæle din krop - den har brug for energi på det tidspunkt, og de fleste der får begyndt at spise morgenmad oplever at de får det bedre af det både fysisk og psykisk.

Tænk over det og giv dig tid til det du nu vælger at gøre. Man skifter ikke livsstil fra dag til dag - det tager lang tid at få nye vaner...

Kærlig hilsen fra rikkes
19 år11. september 2005 kl. 16:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });