#1 af line7860
vægttabet er gået helt i stå
Du læser en tråd i debat > vægttabline7860
vægttabet er gået helt i stå
Ja nu er mit vægtab gået helt i stå er lige startet på spinning i sidste uge, men syntes ikke det giver de store udslag. Nogle med ideer til igen, at sætte skub i det??? Mit bmi er nu 23.6 så ved godt det vil gå langsommere, men vil gerne lige af med de sidste 5 kg for, at opnå mit personlige mål.
15 år25. august 2009 kl. 08:03
KarinaHadsten (slettet)
re: vægttabet er gået helt i stå
Tror faktisk bare du må være tålmodig med de sidste kilo. Især fordi du er igang med spinning som jo også vil opbygge muskler.
15 år25. august 2009 kl. 09:23
iakob
re: vægttabet er gået helt i stå
Jeg har haft flere af den slags vægttabsstagnering - det sker af og til uden nogen åbenbar grund.
Som Karina siger, så må man bare forsætte i den gode stil.
Hvis stagneringen betyder at du kommer i en motivationskrise, så hjælper det at fokusere på andre ting, som også leder til vægttab. Et centimeter-mål er uundværglig hvis perioden var i flere uger. Men ellers kan man sætte sig motionsmål som man måler sin succes på i stedet for.
Vægttabet skal nok starte igen, bare du spiser mellem 1000 og 2000 kj mindre om dagen end du bruger.
Nogle sværger til hviledage - dvs dage hvor de spiser nok til at de enten har ligevægt - eller en lille overspisning. Teorien er at kroppen godt kan sætte sig selv i en slags undtagelsestilstand hvis den hele tiden får for få kalorier - som om der er sult. Jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det, hvis man ellers har en fornuftig diæt på omkring -2000 kj dagligt. Men det kan være det hjælper som ren mental terapi.
Som Karina siger, så må man bare forsætte i den gode stil.
Hvis stagneringen betyder at du kommer i en motivationskrise, så hjælper det at fokusere på andre ting, som også leder til vægttab. Et centimeter-mål er uundværglig hvis perioden var i flere uger. Men ellers kan man sætte sig motionsmål som man måler sin succes på i stedet for.
Vægttabet skal nok starte igen, bare du spiser mellem 1000 og 2000 kj mindre om dagen end du bruger.
Nogle sværger til hviledage - dvs dage hvor de spiser nok til at de enten har ligevægt - eller en lille overspisning. Teorien er at kroppen godt kan sætte sig selv i en slags undtagelsestilstand hvis den hele tiden får for få kalorier - som om der er sult. Jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det, hvis man ellers har en fornuftig diæt på omkring -2000 kj dagligt. Men det kan være det hjælper som ren mental terapi.
15 år25. august 2009 kl. 13:22