Hvordan finder jeg gnisten igen.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvordan finder jeg gnisten igen.
Jeg sidder og tænker på, hvordan jeg havde det i februar da jeg startede hos vægtvogterne. For jeg skal finde den følelse igen.

Endnu engang faldt jeg i igår aftes og det irriterer mig virkelig, men jeg kan ikke stoppe når jeg først er kommet i gang. Det gik galt med knækbrød og pålægschokolade. Og det taber jeg mig jo ikke af. Og jeg kommer slet ikke under de 70 kg eller når det mål jeg har sat mig til 1. oktober. Nemlig at være 2-3 kg under de 70.

Jeg kan huske jeg syntes det var så let at være på vægtvogter livsstilen, og det er jo stadig let, men hvorfor kan jeg ikke overholde mine point. Det er næsten hver gang jeg er alene; mit humør har heller ikke været det bedste i lang tid, men det er jo ingen undskyldning. Jeg vil bare ikke tage på !! Jeg vil være mellem de 10 % der taber sig i vægt og holder det. Det er i hvert fald det jeg siger til mig selv.

Men det kan jo nok også hænge sammen med, at jeg føler jeg har for travlt i øjeblikket. Indtil slutningen af november har jeg 17 aftaler i min kalender, og så står der ikke gang vægtvogterne (som jo er hver onsdag) og heller ikke salsaen hver mandag fra på mandag. Og jeg vil jo ikke melde fra til nogen af tingene, jeg savner bare at holde fri/ferie. Allerede på lørdag har kæresten og jeg lavet ny aftale, vi skal på kræmmermarked sammen med min søster, og jeg glæder mig virkelig for det er længe siden jeg har været sammen med hende. Så er der godt nok søndagen, men den skal nok også bruges til et eller andet socialt. I aften skal jeg til kæresten hvor hans forældre og bror kommer og spiser. Så puha.

Men jeg fik dog lavet lidt fornuftigt i går. Jeg fik ryddet lidt op på mit skrivebord, jeg har jo fundet ud af, at jeg hellere må gå i gang med hovedoprydning/rengøring nu, for med alle de aftaler har jeg nok at lave inden min fødselsdag i oktober. Så det er da en lille plan, at lave et eller andet fornuftigt hver gang jeg er alene hjemme.

Nå men nu skal jeg ikke endnu engang læsse for meget af.

Men hvad gør i andre når i mister gnisten til kuren/livsstilen, hvordan er det lige i kommer op på hesten igen ??

Knuz Marianne
19 år6. september 2005 kl. 08:03
re: Hvordan finder jeg gnisten igen.
Hej Marianne

Hold da op hvor jeg kender det du skriver - indlægget kunne have været skrevet af mig!!

Jeg har også været medlem hos vægtvogterne, og tabte dengang 13 kg - og var vildt lykkelig. Så holdte jeg op med at ryge og tog 6 kg på, og inden da var der allerede røget en smule på ..... og så går det derudaf.

Men - det var jo ikke det du havde brug for!

Jeg synes du skal sige til dine omgivelser - at din onsdag er din egen! Dvs. du kan gå til vægtvogtterne - går i svømmehallen / til massage eller hvad du har lyst til, sådan at du gør noget for at glæde dig selv, og ikke hvad der glæder andre.

Og husk når du får gæster - så kan du stadig være på vogterne, lav noget sund mad uden for mange point i - så kan det lade sig gøre.

Skal du ud i weekenden - så kom i gang med at gå nogen ture så du kan få nogen bonuspoint - så skal det nok gå (og så har du stadig god samvittighed(

Og husk at selv om du skulle falde i en enkelt gang - så er du på igen næste morgen

Kom nu - jeg tror på dig !!!!

Bedste hilsner

Helle
19 år6. september 2005 kl. 08:32
Et langs efterskrift til mit første indlæg
Hej Helle (og alle jer andre)

Jeg har som regel ikke problemer når jeg er sammen med nogen, det er kun når jeg er alene hjemme, når kæresten er hos sig selv. Når jeg går rundt for mig selv og føler det hele er noget møj. Det er der jeg mangler standhaftigheden, jeg mangler det naturlige i vægtvogter livsstilen.

Ind i mellem synes jeg stadig det er svært at få pointene til at slå til - jeg må få 19. Og jeg ved godt der er masser af 0-point ting der kan spises, men hverken æbler eller meloner kan tage lysten til chokolade. Jeg har såmen pointbarene hjemme, men dem er jeg for nærrig til at spise (de koster jo hele 2 point) - "så hellere spise for mange knækbrød" - total dum tankegang.

Jeg tror jeg skal prøve at lave en ny madplan igen igen (for gud ved hvilken gang). Og så må jeg finde ud af hvornår jeg er sammen med kæresten, så jeg også kan få den planlægning ind i det. Han er godt nok god til at lave fedtfattig mad, men en ting er jo at det er fedtfattig end anden er hvor mange point det tæller alligevel.

Det kunne jo også være, jeg skulle få min konsulent til at kigge på mine ugechecklister... det kan jo være hun kan se hvor det er alt for galt. Så jeg kan blive mere fejlsikret.

Du har ret i at jeg nok burde gøre hele onsdagen til "min dag", men jeg har mest lyst til at komme hjem og få aftensmad når jeg er blevet vejet. Men jeg kunne jo så gå en tur bagefter eller cykle på kondicyklen (der er gode programmer i fjernsynet om onsdagen). Det er i hvert fald en idé jeg skal arbejde videre med.

Jeg har heller ikke kunne motionere længe pga. et dårligt knæ, og jeg prøver lige så forsigtigt at få det trænet op igen. For et eller andet sted savner jeg da træningen. (Bare ikke lige når jeg har så mange andre aftaler) før i tiden (for over 2 måneder siden) trænede min kæreste og jeg 2 gange om ugen, men jeg kan også bare se, at hvis det skal fungere igen, så bliver det til salsa om mandagen, måske træning om tirsdagen, vægtvogterne om onsdagen, træning igen torsdag eller fredag (for alle weekenderne er allerede optaget), og så er det at jeg begynder at blive stresset, og så gider jeg ikke. Han har også sagt, at hvis vi ikke snart kommer igang igen, så begynder han i et træningscenter - og ih hvor jeg da godt nok synes det ikke motiverer overhovedet - tværtimod jeg føler mig presset til det, også selvom jeg udemærket godt ved at det er sundest for mig selv. Og hvis jeg bliver presset, så bliver jeg stædig og så skal jeg i hvert fald ikke !! (dum tankegang endnu engang).

Jeg skal nok bare lade som om jeg er nybegynder igen hos vægtvogterne, forestille mig mit 10% mål på ny ... (jeg mangler kun 2 kg for at have tabt 20 % af min startvægt). Men det er godt nok svært.

Nå men det var vidst rigeligt langt... jeg forstår godt hvis I ikke orker at læse det hele, men tro mig, jeg er glad for at komme af med det herinde. Det hjælper altså også lidt.

Knuz til alle fra marianne
19 år6. september 2005 kl. 10:48
re: Et langs efterskrift til mit første indlæg
Kære Marianne
Jeg kan fornemme du står i det evindelige kvindeproblem : "at please andre" - gør op med dig selv hvem det er du taber dig for, hvem der er vigtigst for dig ( dem eller dig???) giv dig selv lov til at bruge den tid på dig selv du har brug for. Jeg kender selv alt for godt det at blive "socialt stresset" af at skulle se en masse mennesker man ikke lige har overskuddet til at være sammen med. Lad evt nogle weekends stå tomme for aftaler - så kan du, hvis du får gnisten lave nogle spontane aftaler med de mennesker du mener kan give dig noget energi frem for at bruge tiden på de aftaler der tapper dig for energi. Hvis ikke vi selv får noget fra dem vi er sammen med , men "kun" skal give, tømmer det os for humør og kræfter/energi/lyst.
Jaaa, det er det der virker for mig. Jeg har brug for at samle "gnist" ved kun at lave det jeg har lyst til i nogle weekends - så får jeg atter lyst til "pligt"besøgene - der jo trods alt også er herlige stunder med dem jeg holder af. Alt til rette tid og i rette dosis.
Mange knus fra Snartslank

P.S. jeg håber du finder op på hesten snart - brug gerne dette forum som stigbøjle.
19 år6. september 2005 kl. 17:33
re: re: Et langs efterskrift til mit første indlæg
Jeg tror mange kender til problemet du beskrever -

som skrevet i de andre besvarelser skal du
være 1. EGOISTISK

Gøre ting som du vil og det er ok at aflyse og bare være dig sev

håber at du tager det som positiv kritisk

2. SE DIG SELV I ET SPEJL !

J læser i dit indlæg at du vil en helt masse og gerne tabe dig - MEN prøv at tænkt tankerne -

er det bare dårlige undskyldninger for at spise ??

som f.eks. : åhh jeg skal også derud i dag - så snupper jeg bare en pølse på vejen osv...

Prøv at spørg dig selv - Hvorfor du bliver ved at falde i , når du er så tæt på målet ?? det er jo selv pineri ( kender det alt for godt selv)
det er svært at sætte ord på - men jeg syntes at du skal prøve at arbejde med dig selv - og finde årsagen til hvorfor du forhindre dig selv i at nå dit mål - for det er kun dig selv -

når du har fundet ud af hvorfor - så har du også nøglen til at komme videre og nå målet

PØJ PØJ
og skriv gerne om tankerne du evt. har gjort dig så har du også fået dem ned på papir

Knus

Maria

2.
19 år6. september 2005 kl. 19:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });