Tager på af 1200 kalorier?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Tager på af 1200 kalorier?
Hej :)

Jeg tog en del på i og delvist før ferien pga. overspisning, som fulgte i kølvandet på anoreksi, og jeg kom op at veje omkring 64 kilo. Da jeg kom hjem, faldt jeg tilbage til mit gamle mønster og tabte mig på halvanden uge ned til 62,7 kg.
Jeg har siden den 25-07-09 spist 1200 kalorier om dagen, og fra den 25. juli til den 3. august tabte jeg mig ned til 60,0 kg, men siden den 3. august har jeg ikke tabt et eneste gram, til gengæld har jeg taget 700 gram på!
Det forstår jeg simpelthen ikke - jeg spiser rugbrød, frugt, grøntsager, magert kød (kylling og fisk), yoghurt, havregryn, drikker masser af vand - det har jeg gjort siden den 25.
Er der nogen der har et bud på, hvorfor jeg så bliver ved med at tage på?
Hver gang, jeg har tjekket på vægten, har det været det samme som dagen før, eller der er røget 100-200 gram på :S
Det er efterhånden meget frustrerende.
15 år11. august 2009 kl. 11:39
re: Tager på af 1200 kalorier?
Hej

Det lyder på mig som om at du har vand i kroppen, evt pga at du streller lidt over at du vil tabe dig - hvis du overholder de 1200 kcal burde du ikke tage på. Prøv at lade være med at veje dig den næste uge eller to og se hvad resultatet er!?- du skal ikke være bange for at tage på, men bare tænk på at du ikke kan gøre andet end at spise sundt med de 1200 kcal du har, og så må kroppen klare resten af arbejdet!

Held og lykke med det :-)
15 år11. august 2009 kl. 13:43
stresser ikke streller ;)
15 år11. august 2009 kl. 13:49
Hej EK

Mange tak for dit svar. Jeg har prøvet rigtig meget ikke at tænke over det, men måske er det ikke helt lykkes - når man tænker, at man ikke skal tænke over det, så tænker man jo faktisk på det.
Jeg har forsøgt at slå det hen, og - som du siger - tænkt, at jeg spiser både sundt og ikke for meget; altså MÅ jeg tabe mig på sigt. Jeg kan ikke gøre mere. Men nu gik der bare så længe, at jeg sådan for alvor begyndte at undre mig og finde det træls.
Jeg kan nok kun vente og håbe, det bliver bedre, og så lade være med at veje mig hver dag - det har jeg også virkelig prøvet, men det synes jeg er meget svært. På den anden side kan jeg jo ikke rende rundt og veje mig hver morgen resten af mit liv, det synes jeg virker lidt overivrigt. Så det er vel noget med at overvinde den trang hver morgen - ligesom at vænne sig af med alle mulig andre dårlige vaner :)
15 år11. august 2009 kl. 15:17
Du spiser sikkert for lidt. 1200 er ikke max minimum for alle, for de fleste ligger det højere. Og derfor tager du på.
15 år11. august 2009 kl. 15:25
Men det forstår jeg bare ikke, for da jeg spiste mellem 300-800 kalorier, da tabte jeg mig :/ Og det er jo endnu mindre.. Synes bare, 1200 altid bliver anbefalet, og Schulstads nye kur er på 1200, og den er jo beregnet til alle.. :S
15 år11. august 2009 kl. 16:15
Man kan ikke stole på kure. Sorry men det kan man bare ikke. De forsøger i øvrigt bare at sælge et produkt, og for dem der er meget overvægtige vil 1200kcal få dem til at ryge ned med det samme og de vil elske produktet og kuren, lige indtil de rammer et plateau fordi de rent faktisk får for lidt.

JEG skal have ca. 1200 kcal som minimum og jeg er 1) hunkøn 2) 160cm LAV 3) jeg laver aldrig noget, dvs er meget stille(siddende) i løbet af dagen.

Det kan også være at fordi du har sultet dig selv i lang tid at dit stofskifte er total ødelagt.

Jeg anbefaler at du taler med en læge.
15 år11. august 2009 kl. 20:08
Ja det lyder som om dit stofskifte er helt tosset og du bør nok tale med en læge om hvordan du bedst gør det :) Du skal måske spise mere i en periode, hvor du så må tage lidt på og så sætte det lidt ned igen og så tabe dig. Selvom det lyder helt tosset. At have levet på så få kcal som du har, kan ødelægge enhver sund krop :(
15 år11. august 2009 kl. 21:08
Hej Sus1
Jeg har næsten det samme problem, ser du, enten har man lettere "ødelagt" sit stofskifte ved at holde lange kure af meget lavkalorie diæter. Ellers er det fordi du har nået dit optimale kropsvægt i forhold til din højde.
Jeg er selv 174 og vejer omkring 60, og har det utrolig svært ved at tabe mig, ja det virker som sagt kun når man sulter sig selv, men når man så starter at spise normalt igen ryger det hele på efter 2 dage og lidt mere til.

Jeg vil anbefale dig at dyrke noget mere motion, ihvertfald at gå en tur hver aften efter aftensmaden på 20min.
Og huske at spise morgenmad som en konge, frokost som en prins, og aftensmad som en tigger.
Held og lykke
15 år7. september 2009 kl. 14:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });