nyt mål....

Du læser en tråd i debat > vægttab

nyt mål....
hmmm - det går ikke så godt. For mange fester og hyggestunder - jeg KAN altså ikke tåle rødvin. Min vægt er steget på det sidste, men nu skal det være.
I morgen Mandag går jer til WeightWatchers. Jeg kan se der er flere herinde der har gode resultater med det system - mon så ikke også det virker for mig.
Jeg har erkendt jeg ikke når mit mål i efteråret og har derfor flyttet datoen til nytårsaften - det giver lige et pat måneder mere - og alt godt er jo værs at vente på ......
trænger til at give mig selv et spark bagi eller få sat gang i forbrændingen.
Går hverdag 5 km eller cykler 22, så motionssiden må da være ok??
Spiser fornuftigt - har dog fået en alvorlig last - stenfri vindruer UHM de er gode - kan nemt spise 500g HVER dag - nogen der har erfaring med den slags og kalorier??
Mange sukke og hilsner fra
snartslank
19 år4. september 2005 kl. 17:49
re: nyt mål....
Hey snartslank..

der er jo ikke så mange kalorier i vindruer, men tilgengæld så dem der er i dem, bliver ikke forbrændt gennem fordøjelsen af dem. De har et meget højt GI tal, hvilket jo vil sige at du ikke bruger energien fra dem. Det gældre desværre det meste frugt (minus avokado). De har meget frugtsukker i. så hvis man elsker frugt, så er bær og avokado det bedste!! Detæst de danske æblre, er de bedste æbler i hele verden! Deres GI er meget lavere end udenlandske.. mærkeligt men sandt!

Hilsen
Mariadk
19 år5. september 2005 kl. 10:02
re: re: nyt mål....
Hej Snartslank!

Du må op på hesten igen. Jeg går også og hverken taber mig eller ta'r på, fordi jeg ikke kan komme ind i en ordentlig rytme. Det kommer jeg nu nok heller ikke lige foreløbig, da jeg arb. et andet sted end normalt og derfor kun er hjemme i perioder af 3-4 dage af gangen. Så er det lidt svært at lave både kost og motionsplaner sådan fast, ikke sandt..

Det lyder til at du får fint med motion, men tænk på at kroppen vænner sig til det du laver. Derfor er det godt med lidt afveksling i ny og næ.Hvis du evt. kan lide at svømme, løbe eller gå på hold, så gør det lidt en gang i mellem, så det hele ikke bli'r en alt for fast rutine. Men bibehold da endelig det du allerede laver med gå- og cykelturene. Kroppen er hurtig til at vænne sig til både kost og motion, så derfor må man ikke falde ind i en al for fast vane. -Det er i hvert fald min erfaring. ;o)

Pøj pøj med WW, håber du bli'r tilfreds med det. Jeg kender ikke så meget til det.

Knus Mulde
19 år5. september 2005 kl. 10:22
re: nyt mål....
må desværre indskyde at 500 gram vindruer indeholder lige så mange kalorier som en halv plade rittersport. Hader at skulle sige det, da jeg for øjeblikket selv spiser omkring 1 kilo :) - dvs. en HEL rittersport, men uhm de er gode ..
19 år5. september 2005 kl. 21:32
re: re: nyt mål....
det er da godt at du er realistisk og i stedet for at give op at du giver det en chance igen - Flot !

ifølge WW - give r10 stk. vindruer = ca. 70 g. 1 point - så vil 500 g ca. koste 7,2 points

men det er da bedre en rittersporten ; )

Knus

Maria
19 år6. september 2005 kl. 19:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });