opbakning!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

opbakning!!
Jeg mangler opbakning til et stort og varigt vægttab. Mine venner forstår det ikke rigtigt men håber at kunne finde nogen herinde der er i samme båd. Kig gerne forbi min profil :D
Mange hilsner Kallemus1
15 år30. juli 2009 kl. 15:26
re: opbakning!!
Nej grunden til at dine venner ikke rigtigt forstår dig er nok at du jo slet ikke er overvægtig!!!
Du har et BMI på 21 - det er normalt - endda i den meget slanke ende.
Jeg tror du i stedet skal fokusere på at leve sundt - men alt hvad det faktisk indebærer...nemlig en sund vægt.
15 år30. juli 2009 kl. 17:58
Vi er lige høje, lige gamle og vejer det samme! Og jeg forstår dig godt, for jeg har også et ønske om at tabe mig! Og dét på trods af et sundt BMI...
15 år3. august 2009 kl. 23:46
Hej Kallemus,

vi er lige høje og vejer - eller har vejet - det samme. Altså lige lidt over de 63. Og jeg forstår dig udmærket i, at du vil tabe dig, for det ville jeg også, MEN. Du er IKKE alt for tyk, som du skriver på din profil.

Og det er nok derfor, du ikke får ret megen opbakning. Du er nødt til at holde op med at overdrive, hvis dine venner, og nogen i det hele taget, skal have en chance for at kunne følge dig. Hvis du går og siger, at du er bare smælderfred og derfor vil du tabe dig skidemeget - så bakker de dig ikke op nej, for det lyder mere sygt end det lyder sundt.
Moderer det hele lidt - sig det, som det er. Du ved godt, du ikke er direkte tyk, men du er træt af de ekstra kilo, som får din krop til at se ud, som den ikke ser ud. Derfor vil du gerne smide de der irriterende kilo. Sådan. Så skal du nok få opbakning.
Men hvis ovenstående ikke er sandheden, og du virkelig mener, at du vil smide MEGET, have et _stort_ vægttab, som du siger, så har du et psykisk problem - ikke et fysisk. Og så kan du smide ligeså mange kilo, du vil, og se hvordan det gør ikke bare din skikkelse, men også din person mindre. Hvordan du holder dig mere og mere for dig selv, fordi dit vægttab fylder det hele og der ikke er plads til hygge og samvær, og fordi du ikke kan koncentrere dig omd et. Hvordan du hader mad og hader dig selv mere og mere, hvis du spiser lidt af det. Hvordan dine forældre og alle dem, der holder af dig, ser hvordan alt det, der var DIG forsvinder for øjnene af dem, og hvis de prøver at redde dig, vil det monster, du er blevet til, vrisse af dem og skubbe dem længere væk, fordi intet i verden kan få dig til at spise. Heller ikke deres kærlighed eller sord - for ingenting vil betyde noget for dig mere, undtagen lige det, at du indtager så få kalorier som muligt.

Jeg er klar over, at dette indlæg kan virke groft, men jeg gør det udelukkende for at forklare dig, hvad du muligvis bevæger dig ud mod, hvis ikke du begynder at få et realistisk billede af, hvad du skal tabe og IKKE tabe.
Jeg har selv haft anoreksi og gjort det til min opgave at gøre alt, hvad jeg kan, for at andre ikke går den vej.
Du mister en stor del af dit liv, dit jeg, din vennekreds og alt hvad der ellers er vigtigt for dig. Og du kommer til at kæmpe for at komme tilbage til livet, hvis ikke du bliver i det NU og tager den _rigtige_ kamp, som er langsommere, men i sidste ende meget, meget hurtigere.
And this was said in the nicest possible way. :)
vægttab, som du siger
15 år4. august 2009 kl. 11:34
Hov - *"de får din krop til at se ud, som du ikke vil have, den skal se ud", mente jeg.
15 år4. august 2009 kl. 11:36
Ej, det er fuld af fejl, der skulle self. ikke stå "vægttab, som du siger" til sidst. redigeringsfejl. Håber du forstår budskabet.
15 år4. august 2009 kl. 11:38
Du bekymrer mig, når du skriver at du er alt for tyk og det ødelægger dit liv og din selvtillid. Mon ikke du istedet skulle fokusere på at dyrke noget sport, spise sundt, holde din vægt, men blive mere tonet og så arbejd på din selvtillid, fremfor at fokusere så meget på din vægt?
15 år4. august 2009 kl. 16:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });