Vejning?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vejning?
Hej alle,

Jaa så er jeg på den igen.. Efter at have tabt en del kg sidste år (især ved hjælp af denne side), er der nu sneget sig halvdelen på igen. Og denne gang har jeg fået en mærkelig "trang" til at veje mig konstant. Eller dvs mindst morgen og aften. Og hvis vægten er bare lidt højere om aften end den foregående aften, så kan jeg jo regne ud at den også vil være det om morgen. Så kan jeg nærmest ikke sove! Hvor meget vejer I jer og hvor afhængige er I af tallet på vægten? Jeg lever sundt og dyrker motion, og kan derfor ikke forstå at vægten bare lige pludselig svinger feks 300 g op!!
15 år16. juli 2009 kl. 07:09
re: Vejning?
Hej, jeg vejer mig altid om morgen da det er der man vejer mindst, det er ikke unaturligt at ens vægt svinger 300g fra morgen til aften, så hold dig til et fast tidspunkt på dagen at veje dig i. Jeg bruger vægten et par gange om ugen, jeg tror ikke du får så meget ud af at veje dig hver dag. Håber det kunne bruges til noget.
15 år16. juli 2009 kl. 14:49
Hej igen,

Tak for svaret! Jeg har osse gjort op med mig selv at jeg skal lade være med at hoppe op på den vægt evig og altid. Det fører intet godt med sig! Jeg tror jeg vil prøve at nøjes med en gang om ugen, den påvirker simpelthen mit humør for meget...
15 år16. juli 2009 kl. 19:40
Frygten for at vægten kan have svinget lidt kan være en ren pestilens og til sidst få en til at frygte maden så meget at man slet ikke nyder den eller begynder at undgå at spise... Det kan være et farligt mønster, så hvis man kan mærke at ens vægt er begyndt at spille for meget ind i hverdagen og styre ens humør osv, så gælder det om at tage sig selv i nakken og skære ned på vejningerne.

Jeg vejer mig dog selv hver dag, det har jeg altid haft det godt med. Men der har været perioder hvor jeg har vejet mig flere gange dagligt og det har virkelig været lidt af en tvangstanke.

Jeg vejer mig altid om morgenen, det er den vægt man regner efter når man siger hvor meget man vejer. Min vægt svinger aldrig andre steder end ned, medmindre jeg har spist en masse usundt, så jeg får sjældent nedture over vægten når jeg kun vejer mig om morgenen.

Men der er mange mennesker for hvem det er helt naturligt at svinge et kilo op eller ned uden at det betyder man har taget fedt på. Det kan være væske eller menstruation osv. der gør det.
15 år16. juli 2009 kl. 20:22
jeg vejer mig hver morgen for ellers har jeg ikke ro i min krop og hvis jeg bare har taget 50 g på så for jeg en dårlig dag men jeg prøver at tage mig selv i at jeg kun må veje mig en gang om ugen fordi at vægten godt kan svinge lidt fra dag til dag pga at man for flere muskler og de vejer også noget men det er svært at holde sig fra vægten
15 år20. juli 2009 kl. 21:13
Jeg vejer mig om morgenen. Selv om jeg er på ren NUPO, svinger vægten med helt op til 600 g, også selv om jeg lige har tisset. Jeg forstår det ikke, men accepterer at sådan er det åbenbart, også selv om jeg iflg. maditals beregninger burde have tabt X g kropsfedt.
15 år22. juli 2009 kl. 16:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });