gode-dårlige kulhydrater

Du læser en tråd i debat > vægttab

gode-dårlige kulhydrater
Hejsa.
Er ny her på madital og syntes det er en smart måde at tabe sig på-jeg undre mig over at kulhydrater bliver talt sammen samlet, og ikke indelt i høj-moderat og lav glykemisk indeks..det har en forskel hvor man får sine kulhydrater fra.Er der nogen der har erfaringer med det??
15 år12. juli 2009 kl. 15:07
re: gode-dårlige kulhydrater
Så længe du ved hvilke kulhydrater du vil spise, er det vel fint nok. Tror da, at de fleste ved hvilke kulhydrater der er smartest at spise. Siden viser hvor meget sukker man har fået i løbet af en dag, mere behøver jeg ikke at vide. Medmindre man har diabetes, ved jeg ikke hvor relevant det er, at gå rundt og spekulere i glykemisk index, men hvis man vil ha' den del med, er det vel nok bare at vide det i sit hoved. Men som sagt, tror jeg, at de fleste ved det mest nødvendige om kulhydrater :-)
Held og lykke med slankeprojektet.
15 år12. juli 2009 kl. 19:12
Hvad mener I præcis med dårlige og gode kulhydrater? De gode er det sådan nogle der er i frugt fx? Og de dårlige er det slik og sukker?
15 år15. juli 2009 kl. 23:34
'Gode' kulhydrater fordøjes langsomt og giver mæthedsfornemmelse længe. Det er bla dem der er mange af i grove grønsager som rodfrugter og kål, bønner og ærter, fuldkorn og brune ris.

'Dårlige' kulhydrater, som ryger lige i blotet, giver en hurtig blodukkerstigning og kort efter et fald til lavere niveau end før, dvs udløser trang til mere sukkerstof, er i sukker, hvidt mel, hvide ris, og ja, også i frugt. derofr kan du blive mere sulten, hvis du spiser et æble som mellemmåltid.

Spis helst hurtige kulhydrater i forbindelse med et måltid, fx som dessert. Så mindskes den uheldige virkning på blodsukkeret.
15 år22. juli 2009 kl. 17:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });