#1 af EK (slettet)
Motivation
Du læser en tråd i debat > vægttabEK (slettet)
Motivation
Jeg sidder fast.. tror at jeg har vejet det samme i de sidste 2 mdr... Ahhh det er træls. Kender i det? Og hvis ja, hvad gør i for at få motivationen på gled igen?
15 år12. juli 2009 kl. 09:28
Anonym
re: Motivation
Er spørgsmålet ikke mere - hvorfor vejer du det samme? - hvis du spiser mere end du forbrænder, så kan du ikke tabe dig - uanset hvor motiveret du er. Hvis kalorietaget er lavt, så taber du dig.
Fortæl lidt mere om, hvad du gør for at tabe dig.
Fortæl lidt mere om, hvad du gør for at tabe dig.
15 år12. juli 2009 kl. 10:19
sqzee (slettet)
JA jeg kender det! Jeg sidder faktisk næsten i samme situation. Min motivation går op og ned, også fordi jeg mener at jeg har spist rigtig godt den sidste tid.
Men jeg siger til migselv noget i retning af:
- Du har i det mindste ikke taget på
- Jo længere tid det tager at tabe dit fedt jo længere vil det blive væk (dette er bevist)
- Det er bare om at komme op på vognen igen for:
- Det nytter ikke noget at se det som et nederlag for så kommer du jo ingen vegne og du taber dig ikke ved at være frustreret
Og så det helt almindelig med at forstille migselv på idealvægten, og hvilket tøj jeg kan passe, og alt det jeg har tabt indtil nu, og vide hvor godt det er jeg gør for kroppen.
Held og lykke :)
Men jeg siger til migselv noget i retning af:
- Du har i det mindste ikke taget på
- Jo længere tid det tager at tabe dit fedt jo længere vil det blive væk (dette er bevist)
- Det er bare om at komme op på vognen igen for:
- Det nytter ikke noget at se det som et nederlag for så kommer du jo ingen vegne og du taber dig ikke ved at være frustreret
Og så det helt almindelig med at forstille migselv på idealvægten, og hvilket tøj jeg kan passe, og alt det jeg har tabt indtil nu, og vide hvor godt det er jeg gør for kroppen.
Held og lykke :)
15 år12. juli 2009 kl. 10:23
bruger slettet
Det er jo klart det altid er sjovest i starten af en slankekur hvor kiloene bare ryger af, men jo tættere man kommer på sit mål, bliver det jo svære og svære at smide de sidste kilo da det jo også er begrænset hvor lidt man kan veje, især hvis man engang har været stor. Jeg bruger gerne et billede af mig selv som jeg så ud tidligere, så jeg kan kigge på det og sige fandme nej, ikke igen!
15 år16. juli 2009 kl. 14:57
burdeikke (slettet)
Grænsen for hvornår man er tilfreds rykker sig ofte også - man bliver jo aldrig perfekt, så man kan hele tiden finde en ny måde at få en slankere/pænere/smallere/ mere muskuløs( bla bla bla )krop på. Jeg tror det er vigtigt at slå fast, at der rent faktisk ikke er andre alternativer, hvis man ikke ønsker at havne på sin gamle vægt. Jeg tror også det er vigtigt at slå fast, at nogengange kører det på skinder; andre gange ikke- og istedet for at gokke sig selv i hovedet med det; jamen så gør det så godt man kan. Ligegyldig hvad du takker ja og nej til, har det betydning for din vægt. Jeg får min motivation løbende -den kommer af sig selv, men har indtil videre resulteret i et 20 kgs vægttab, så jeg i dag er tynd og har været det i lang tid; men det er jo lige netop en livsstilsændring og derfor skal man tage den med ro og acceptere at man også bare er et menneske - TROR jeg
15 år22. juli 2009 kl. 10:42
SiriS (slettet)
Jeg bliver motiveret herinde, og ved at læse IForm og artikler af Chris MacDonald. Der er masser af inspiration på de sider.
Jeg kan også inspirere mig selv ved at skrive lister over ting jeg kan gøre for min krop. Og så abonnerer jeg på nyhedsbreve fra Slankestudiet, fin opmuntring og gode råd til at blive ved med små skridt.
Vedholdenhed er det der virker i længden. Det næste skridt, og det næste og det næste... Så skal det nok lykkes.
Jeg kan også inspirere mig selv ved at skrive lister over ting jeg kan gøre for min krop. Og så abonnerer jeg på nyhedsbreve fra Slankestudiet, fin opmuntring og gode råd til at blive ved med små skridt.
Vedholdenhed er det der virker i længden. Det næste skridt, og det næste og det næste... Så skal det nok lykkes.
15 år22. juli 2009 kl. 16:29