Andre der har haft spiseforstyrrelser men som er på vej videre?
Du læser en tråd i debat > vægttabguest
re: Andre der har haft spiseforstyrrelser men som er på vej videre?
Hej Kathsan, det lyder til at du er kommet langt i forhold til din spiseforstyrrelse, og jeg kan godt forstå at du er bange for at falde tilbage igen.
Jeg led i nogen grad af anorexi fra jeg var 15 år til jeg var 23 år.
Den gang holdte jeg vægten usundt nede, spiste meget lidt, og var nervøs ved at spise sammen med andre.
Nu har jeg ikke længere et usundt forhold til mad, jeg er ikke bange for at andre ser mig spise, og jeg sørger for at spise, når min krop fortæller mig, at jeg er sulten. Jeg elsker at lave god mad, og spise god mad, og forbinder nu spisning med fællesskab og hygge.
Den måde jeg ved, at jeg taber mig på en sund måde er:
-At jeg føler mig glad og udadvendt
-At jeg sørger for at spise når jeg føler sult
-At jeg ikke undgår situationer hvor jeg skal spise med andre
-At jeg ikke tager det som et nederlag når jeg spiser slik og burgermad
-At jeg ikke tager det som et nederlag når vægten stiger et par kg
Du kan evt. sørge for at din BMI ikke kommer under normalvægt, og du kan sætte dig for at tabe dig langsomt, så din krop kan følge med. Måske er der også nogle "patient"-foreninger for folk der har lidt bulimi, som du kan rådgive dig med.
Jeg håber det bedste for dig, og håber du bliver kvit med ensomheden og angsten.
Hilsen Anna
Jeg led i nogen grad af anorexi fra jeg var 15 år til jeg var 23 år.
Den gang holdte jeg vægten usundt nede, spiste meget lidt, og var nervøs ved at spise sammen med andre.
Nu har jeg ikke længere et usundt forhold til mad, jeg er ikke bange for at andre ser mig spise, og jeg sørger for at spise, når min krop fortæller mig, at jeg er sulten. Jeg elsker at lave god mad, og spise god mad, og forbinder nu spisning med fællesskab og hygge.
Den måde jeg ved, at jeg taber mig på en sund måde er:
-At jeg føler mig glad og udadvendt
-At jeg sørger for at spise når jeg føler sult
-At jeg ikke undgår situationer hvor jeg skal spise med andre
-At jeg ikke tager det som et nederlag når jeg spiser slik og burgermad
-At jeg ikke tager det som et nederlag når vægten stiger et par kg
Du kan evt. sørge for at din BMI ikke kommer under normalvægt, og du kan sætte dig for at tabe dig langsomt, så din krop kan følge med. Måske er der også nogle "patient"-foreninger for folk der har lidt bulimi, som du kan rådgive dig med.
Jeg håber det bedste for dig, og håber du bliver kvit med ensomheden og angsten.
Hilsen Anna
15 år28. juni 2009 kl. 17:54
Kathsan (slettet)
Tak for dine råd...
... Det er rart at vide at det er muligt at blive "normal" igen - det mener jeg også at jeg er, men det syge trækker stadig i mig. Tænker at det nok forsvinder en dag!
15 år28. juni 2009 kl. 21:56
bruger slettet
re: Tak for dine råd...
-Og det gør det! for der er så meget fantastisk her i livet, som spiseforstyrrelserne overskygger...
Hilsen Anna
Hilsen Anna
15 år28. juni 2009 kl. 23:32
Anonym
re: Andre der har haft spiseforstyrrelser men som er på vej videre?
Hej Kathsan.
Jeg har selv bulimi og er nu på vej videre. Jeg kæmper den daglige kamp for at spise på den rigtige og gode måde, for at få styr på følelserne og maden og hvad det ellers handler om.
Jeg er ved at gøre mig nogle erfaringer om hvordan og hvorfor og har ikke nogen gyldne svar, men kunne også godt bruge en sparringspartner.
Jeg vil ligesom dig, gerne gøre det på den ordentlige måde, men kæmper også for at se rigtigt og forkert og lære, hvad der er bedst for mig og min krop. Jeg ønsker heller ikke hverken at tage på eller blive syg igen.
Jeg er knap og nap 30 og bor i sønderjylland.
Er der evt. en måde jeg kan kontakte dig på, som ikke er i forbindelse med Madital?
(Det er en stor mundfuld at krænge privatlivet ud i al offentlighed ;-) )
KH,
M.
Jeg har selv bulimi og er nu på vej videre. Jeg kæmper den daglige kamp for at spise på den rigtige og gode måde, for at få styr på følelserne og maden og hvad det ellers handler om.
Jeg er ved at gøre mig nogle erfaringer om hvordan og hvorfor og har ikke nogen gyldne svar, men kunne også godt bruge en sparringspartner.
Jeg vil ligesom dig, gerne gøre det på den ordentlige måde, men kæmper også for at se rigtigt og forkert og lære, hvad der er bedst for mig og min krop. Jeg ønsker heller ikke hverken at tage på eller blive syg igen.
Jeg er knap og nap 30 og bor i sønderjylland.
Er der evt. en måde jeg kan kontakte dig på, som ikke er i forbindelse med Madital?
(Det er en stor mundfuld at krænge privatlivet ud i al offentlighed ;-) )
KH,
M.
15 år29. juni 2009 kl. 15:40
Kathsan (slettet)
Ja...
... min mail måske?
queen-of-bad-excuses2@hotmail.com
Det ville være rigtigt dejligt!
Vi skrives!
queen-of-bad-excuses2@hotmail.com
Det ville være rigtigt dejligt!
Vi skrives!
15 år29. juni 2009 kl. 20:16
Kathsan (slettet)
HOV, forkert mail!!!!
Den er queen-of-bad-excuses@hotmail.com
15 år29. juni 2009 kl. 20:17
bruger slettet
re: HOV, forkert mail!!!!
Hej jeg ha haft anoreksi i to år og bulimi i to år snart men jeg er på vej videre! Det går rigtig meget fremad, men jeg vil supergerne følges med dig. Er det i orden hvis jeg tilføjer din mail også?
Jeg bor nær København og er 17 år (i morgen i hvert fald ^^), og har gået i behandling for spiseforstyrrelser i næsten et år.
Knus Julie :-)
Jeg bor nær København og er 17 år (i morgen i hvert fald ^^), og har gået i behandling for spiseforstyrrelser i næsten et år.
Knus Julie :-)
15 år3. juli 2009 kl. 22:47
Kath1984 (slettet)
Ærgeligt...
at du ikke længere er bruger... Så er det lidt svært at skrive tilbage!
15 år7. august 2009 kl. 19:54
bruger slettet
re: Ærgeligt...
Jeg er stadig bruger, har bare lavet en ny profil ;)
15 år8. august 2009 kl. 11:51
Jeg synes meget ofte det er ret ensomt at sidde med angsten for at blive syg igen, kombineret med ønsket om at tabe sig på den sunde måde. Derfor håber jeg at der sidder en eller anden som har det på samme måde. En der ved hvad det vil sige at have været spiseforstyrret og som måske også føler sig alene og til tider magtsløs over at skelne mellem sundt og sygt. Er det dig? Det er meget vigtigt at du ønsker bedring eller deler min angst for at blive syg igen.
For pokker, hvor kunne det være rart med en sparringspatner. Håber virkelig der er en af jer der deler samme ønsker som mig... ?