Godt og dårligt nyt fra rikkes

Du læser en tråd i debat > vægttab

Godt og dårligt nyt fra rikkes
Ja jeg vil starte med det gode! Vægten siger nu 87 kg hvilket betyder at det jeg tog på på ferie + lidt til er væk! Dejligt! Det kører meget nemt med slankeriet, jeg tænker ikke så meget over de usunde ting som jeg må "undvære" - spiser mig mæt i det sunde...

Og så det dårlige...Jeg har længe haft en mistanke om at min vægt vejede forkert, jeg synes ikke jeg ligner en der vejer 87 kg, selvom jeg godt kan mærke at jeg taber mig, og andre har også bemærket det. Men her i weekenden har jeg besøgt 2 veninder og vejet mig på deres vægte....97 og 96 kilo!!!! Jeg synes det var lidt et chok, men jeg tror deres vægte er de rigtige... Det betyder jo så at jeg vejer 8-9 kilo mere end jeg går og tror, at det vil vare noget længere tid før jeg når mine mål, at jeg stadig er svært overvægtig ifølge BMI (jeg var ellers lige kommet under 30 i BMI)...ØV ØV ØV!
Nå, men jeg har besluttet at købe en ny vægt, og så gå ud fra den. Desuden holder jeg fast i at jeg jo HAR tabt mig, og at det går den rigtige vej, så det varer nok ikke længe før jeg igen er nede på det som jeg tror jeg vejer nu!
19 år29. august 2005 kl. 11:26
re: Godt og dårligt nyt fra rikkes
Hej Rikkes

Jeg forstår godt din reaktion, men husk nu på, at du alligevel har tabt de kg du har tabt, uanset hvad vægterne ellers viser. Det kan jo også være at det er dine veninders vægte der viser forkert (krydser fingre for det). Men når du nu vil du og købe en ny vægt, så køb en med 100 grams interval, det kan varmt anbefales, for så ser du også de små vægttab, og dem skal vi bestemt også regne med. Før i tiden havde jeg vægt der have 500 grams interval, og så tabte jeg mig ikke ret hurtigt, men da jeg så skiftede den ud, ja så kunne jeg jo se vægttab på alt fra 100 - 400 gram også, og det hjælper også på selvværdet.

Men i hvert fald pøj pøj fremover.

Knuz fra Marianne
19 år29. august 2005 kl. 11:40
re: re: Godt og dårligt nyt fra rikkes
Hej Rikke

jeg kan altså ikke lade være med at smile når jeg læser dit indlæg.. jeg har gjort det samme nemlig.. dog ikke med så meget, men iforhold til hvad jeg burde tabe, så er forholdet nok det samme.. min vægt vejede også 2 kg for lidt. men jeg trøster mig også med at jeg har jo stadig tabt mig!

Mariadk
19 år29. august 2005 kl. 13:59
re: re: re: Godt og dårligt nyt fra rikkes
Husk på at det er hvad du kan mærke på bukserne og ikke hvad du kan se på vægten ! ; )

Så husk ikke at ryge ned i en hul nu. slip tankerne og køb en ny vægt - så skal det nok gå ; )

Knus

Maria
19 år29. august 2005 kl. 22:58
re: re: re: re: Godt og dårligt nyt fra rikkes
Bare rolig, jeg ryger ikke ned i et dybt hul - det går det for godt til - uanset hvad så har jeg jo tabt 6 kg siden jeg startede her!
Er der nogen af jer der har en præcis vægt som I kan anbefale? En som ikke svinger når man går på 2 gange i træk?
19 år30. august 2005 kl. 12:10
re: re: re: re: re: Godt og dårligt nyt fra rikkes
Hej Rikkes!

Husk at vægten kun er et tal, ikke også... I princippet er det jo "ligegyldigt" (forstå mig ret), hvad den siger, når bare den går nedad, ikke sandt. :oD De 6 kg. er væk uanset hvad du vejede første gang du gik på vægten.
Når du køber en ny vægt, så vej dig fast en gang om ugen eller hver anden uge. Vælg samme ugedag og tidspunkt hver gang og samme forhold (fx. om morgenen før bad, efter toilet og før mad og drikke overhovedet!). Derudover vil jeg anbefale dig at begynde at måle dig. Du kan nemlig sagtens smide cm selvom vægten siger du ikke har tabt dig, DET kan være motiverende, men mål dig max hver 2. - 3. uge...et eksempel ku' være at måle mave, lår, hofter og arme..

Bare lidt fif fra mig, -måske kan du bruge lidt af det.

Knuz fra Mulde
19 år31. august 2005 kl. 01:04
re: re: re: re: re: re: Godt og dårligt nyt fra rikkes
Kan kun tilslutte mig Muldes indlæg. Det med CM er fantastisk. Jeg tabte 10 kilo for 2 år siden, men det var helt vildt i CM. 11 om maven 8 om hofterne m.m. DET er virkeligt noget der kan ses. OGSÅ når vægten står stille kan det ændre sig i cm. Så find en lille notesblok. Skriv dato og mål ned og prøv så igen om et stykke tid.
19 år1. september 2005 kl. 10:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });