#2 af Marianne starter forfra (slettet)
Øv bøv....(langt)
Du læser en tråd i debat > vægttabMarianne starter forfra (slettet)
re: Øv bøv....(langt)
Hej Nuzz
Selvfølgelig lytter vi gerne herinde, det er det vi er til for, netop at lytte og støtte hinanden.
Prøv at sætte 5 punkter op ang. dine mad/spisevaner, som du nemt kan overholde selvom alt andet er noget skidt.
F.eks. 1. Drik mindst 2 L vand om dagen. 2. Spis 2 stk. frugt. 3. spis 2 mellemmåltider.
Altså nogle punkter der er meget lette at overholde.
En anden god ting, som jeg selv bruger når humøret er i bund, er at fokusere på hvilke gode ting der er sket i løbet af dagen. Hver aften sætter jeg mig ned for at finde 5 gode ting ved dagen. Det kan være så lidt som at jeg har fået vasket op, vasket tøj, båret reklamer ned, eller måske fået gået en lille tur, fået ringet til en god veninde. Alt kan næsten bruges for at finde de små gode ting i hverdagen. Jamen endda så lidt som at du har nydt den måske usunde mad du er kommet til at spise, for når du først har spist den, skal du ikke dunke dig selv i hovedet med det, men tværtimod sætte dig ned og sige, ja måske var det ikke det bedste at spise, men hold da helt op hvor smagte det godt alligevel.
Og skriv endelig løs... der er ikke noget bedre end at få luft fra alt det som går én på.
Knuz fra Marianne.
Selvfølgelig lytter vi gerne herinde, det er det vi er til for, netop at lytte og støtte hinanden.
Prøv at sætte 5 punkter op ang. dine mad/spisevaner, som du nemt kan overholde selvom alt andet er noget skidt.
F.eks. 1. Drik mindst 2 L vand om dagen. 2. Spis 2 stk. frugt. 3. spis 2 mellemmåltider.
Altså nogle punkter der er meget lette at overholde.
En anden god ting, som jeg selv bruger når humøret er i bund, er at fokusere på hvilke gode ting der er sket i løbet af dagen. Hver aften sætter jeg mig ned for at finde 5 gode ting ved dagen. Det kan være så lidt som at jeg har fået vasket op, vasket tøj, båret reklamer ned, eller måske fået gået en lille tur, fået ringet til en god veninde. Alt kan næsten bruges for at finde de små gode ting i hverdagen. Jamen endda så lidt som at du har nydt den måske usunde mad du er kommet til at spise, for når du først har spist den, skal du ikke dunke dig selv i hovedet med det, men tværtimod sætte dig ned og sige, ja måske var det ikke det bedste at spise, men hold da helt op hvor smagte det godt alligevel.
Og skriv endelig løs... der er ikke noget bedre end at få luft fra alt det som går én på.
Knuz fra Marianne.
19 år29. august 2005 kl. 07:57
lhl1968
re: re: Øv bøv....(langt)
Kan kun støtte mig til det Marianne skriver.
Kan også selv nikke genkendene til de ting du skriver (læa mine gamle indlæg så forstår du hvafd jeg mener)
Fokuser på de ting du kan overskue og lad være med at få dårlig samvittighed voer de ting du ikke kan overskue lige nu. Dem når du nok en anden gang.
Tag en dag af gangendu når det nok og det vigtigste af alt: IKKE GLEM DIG SELV!!!!!! Det gjorde jeg og det ender ikke godt...
Skriv dagbog og eller skriv herinde hverdag eller når du har lyst om alt muligt. Mange gange hjælkper det at få tingene ned på et stykke papir.
Jeg ved også at sund kost og en daglig gåtur ude i den friske luft hjælper på ens krop og humør.
Knus og kram fra Chiffi.
Kan også selv nikke genkendene til de ting du skriver (læa mine gamle indlæg så forstår du hvafd jeg mener)
Fokuser på de ting du kan overskue og lad være med at få dårlig samvittighed voer de ting du ikke kan overskue lige nu. Dem når du nok en anden gang.
Tag en dag af gangendu når det nok og det vigtigste af alt: IKKE GLEM DIG SELV!!!!!! Det gjorde jeg og det ender ikke godt...
Skriv dagbog og eller skriv herinde hverdag eller når du har lyst om alt muligt. Mange gange hjælkper det at få tingene ned på et stykke papir.
Jeg ved også at sund kost og en daglig gåtur ude i den friske luft hjælper på ens krop og humør.
Knus og kram fra Chiffi.
19 år29. august 2005 kl. 13:36
det gik egentlig også rimeligt i et stykke tid, sådan da.....men så gik jeg fuldstændig ned i smertehelvede...og vægten mener så den skal den anden vej....eller rettere den farer frem og tilbage i pendulfart med op til tre kg forskel på et par dage...virkelig ubehageligt...er helt ude af balance...
på sygehuset ved de stadig ingenting, men det er jo ik noget nyt, "bare tag nogle smertestillende" jubii det får jeg det jo også bare rigtig godt af....not....
tror desværre ikke mit mål det holder, har alt for mange andre ting at tænke på, bare det at gå i skole, er allerede ved at være uoverskueligt når jeg har ondt, og jeg er kun 2 uger inde i uddannelsen, jeg vil ikke kikse det her, men hvis jeg ik snart får det bedre er jeg ik sikker på jeg holder ret længe....
kæresten er depressiv, og jeg ender nemt med selv at bilve det, kan slet ik se lyset lige i øjeblikket, hver eneste morgen at skulle kæmpe med at få shampoo ud af flasken fordi hænderne ikke virker optimalt, eller man næsten ik ka smøre morgenmad....så gider man nærmest ik stå op....
øv....til jer der nåede hertil, tak fordi i "lytter´" til mit brok, havde sådan brug for at få luft...
tillykke til alle jer, hvis vægttab går godt.....
Knus nuzz