#1 af simba81 (slettet)
svært ved at få dyrket nok motion
Du læser en tråd i debat > vægttabsimba81 (slettet)
svært ved at få dyrket nok motion
hej med jer jeg har været igang med vægttab i 6 mdr jeg har dog tabt mig 6 kg på at lave min madvaner om men nu er vægttabet gået i stå fordi at jeg ikke dyrker nok motion jeg har svært ved at lægge det ind i min dagligdag fordi at jeg har 3 små børn så de tager meget af min tid kan nogle komme med en god ide til hvordan jeg kan få tid og overskud til motion i dagligdagen eller fortælle om hvordan i for tid og overskud i dagligdagen til motion
15 år20. juni 2009 kl. 22:10
mariay (slettet)
re: svært ved at få dyrket nok motion
hej simba81. Jeg har ikke selv nogle børn, så jeg ved godt jeg ikke er kvalificeret til at give dig råd. Men her kommer det alligevel: du kunne cykle til arbejde og hjem. måske kunne du cykle dine børn i vuggestue/børnehave ? husk at definitionen af motion er bevægelse af kroppen, at motionere kan også være at lege med dine børn :-)
15 år20. juni 2009 kl. 22:43
Frk Jakob (slettet)
Lav noget sammen med dine børn. Det kan selfølgelig være svært at nå i hverdagen, hvis det hele er presset. Men så kunne en mulighed fx være en kondi cykel og når så børnene var lagt i seng kunne du cykle ½ time i hverdagen. I weekender kan i så lave forskellige ting, tage i skoven, ved stranden, i svømmehallen, cykle en tur osv. Alt der giver motion er godt og så får du samtidig samværd med dine børn og lærer dem gode motionsvaner, så de ikke bliver overvægtige :)
15 år21. juni 2009 kl. 00:47
simba81 (slettet)
tusin tak for svaret så langt havde jeg ikke selv tænkt så jeg vil begynde fra i morgen at dyrke motion sammen med mine børn
15 år21. juni 2009 kl. 20:52
Buffy1 (slettet)
Hej Simba
Miner børn er vilde med at lege kongens efterfølger, så det gør vi tit. Det kan virkelig få mig til at puste, de børn har jo uanede mængder af energi. Ellers sjipper vi sammen, dog i hvert sit sjippetov, vi cykler sammen og går tur med hundene sammen.
Mine børn mærker ikke at det de gør rent faktisk er motion, de synes bare det er hyggeligt at være sammen om noget.
Mvh Buffy
Miner børn er vilde med at lege kongens efterfølger, så det gør vi tit. Det kan virkelig få mig til at puste, de børn har jo uanede mængder af energi. Ellers sjipper vi sammen, dog i hvert sit sjippetov, vi cykler sammen og går tur med hundene sammen.
Mine børn mærker ikke at det de gør rent faktisk er motion, de synes bare det er hyggeligt at være sammen om noget.
Mvh Buffy
15 år22. juni 2009 kl. 09:20
mostermy (slettet)
Hej Simba.
Jeg har også selv 2 små børn som jeg er alene med, så jeg ved hvor svært det er at få tid nok til motionen.
Jeg gør det, at når ungerne er lagt tager jeg en sjippetur i carporten efterfulgt at løb i haven og englehop, mavebøjninger, armbøjninger osv osv.
Nogle gange løber jeg rundt om vores vej efter de er lagt. Så stikker jeg hovedet ind hver gang jeg passerer mit hus. Det er lidt trivielt at løbe rundt og rundt, men det er bedre end ingen ting.
Jeg har også anskaffet mig en Wii Fit, som også kan anvendes til muskeltræning. Og kombineret med lidt englehop og sjipning, så er det ganske fint.
Ellers så tager jeg også børnene med ud og løber. Den mindste kommer i klapvognen som jeg skubber og den største cykler ved siden af.
Jeg gør også det, at når jeg står og børster tænder, så laver jeg launches. Det er ikke så længe, men bedre end slet ingenting.
Held og lykke.
Jeg har også selv 2 små børn som jeg er alene med, så jeg ved hvor svært det er at få tid nok til motionen.
Jeg gør det, at når ungerne er lagt tager jeg en sjippetur i carporten efterfulgt at løb i haven og englehop, mavebøjninger, armbøjninger osv osv.
Nogle gange løber jeg rundt om vores vej efter de er lagt. Så stikker jeg hovedet ind hver gang jeg passerer mit hus. Det er lidt trivielt at løbe rundt og rundt, men det er bedre end ingen ting.
Jeg har også anskaffet mig en Wii Fit, som også kan anvendes til muskeltræning. Og kombineret med lidt englehop og sjipning, så er det ganske fint.
Ellers så tager jeg også børnene med ud og løber. Den mindste kommer i klapvognen som jeg skubber og den største cykler ved siden af.
Jeg gør også det, at når jeg står og børster tænder, så laver jeg launches. Det er ikke så længe, men bedre end slet ingenting.
Held og lykke.
15 år22. juni 2009 kl. 10:35
simba81 (slettet)
jeg kan desvære ikke sjippe eller løbe pga at jeg har et dårligt ben pga gammel skade så jeg er lidt begrænset hvad motion jeg kan dyrke men jeg er begyndt at cykle mine børn i børnehave og vuggestue vi har 3 km hver vej så jeg håber at det vil give bonus når ugen er omme
15 år22. juni 2009 kl. 21:57
Pokemom (slettet)
har selv 2 børn.
Jeg går! kan ik løbe... men følger dem i skole og går videre...6,5 km har jeg lige regnet ud. det tager 1 time med musik i ørene. så er jeg frisk og klar til dagen når kl. er 9. henter dem så igen fra SFO (som ligger i den anden ende af byen) senere. de to ture dræner mig for 600 kcal. minimum. gør du ligeså i 5 dage så vil du ihvertfald tabe 500 gram om ugen. plus ændringen i din kost.
derudover kan du spille wii... det er skøn motion og sjovt.
Jeg går! kan ik løbe... men følger dem i skole og går videre...6,5 km har jeg lige regnet ud. det tager 1 time med musik i ørene. så er jeg frisk og klar til dagen når kl. er 9. henter dem så igen fra SFO (som ligger i den anden ende af byen) senere. de to ture dræner mig for 600 kcal. minimum. gør du ligeså i 5 dage så vil du ihvertfald tabe 500 gram om ugen. plus ændringen i din kost.
derudover kan du spille wii... det er skøn motion og sjovt.
15 år23. juni 2009 kl. 09:22
KarinaHadsten (slettet)
En babyjogger er klart også at anbefale. Alt efter størrelsen på dine børn kan du have et eller to børn med i joggeren og så løbe en tur. Hvis tredie barn ikke er stort nok til at være alene og der ikke er en far hjemme kan han eller hun jo tage med på cykel ved siden af. Min datter er i hvert tilfælde vild med turen i joggeren.
15 år23. juni 2009 kl. 13:06
mostermy (slettet)
Hej Simba
Jeg har lige kigget lidt på hjemmesiden enletterebarndom.dk
Der er for det første nogle gode ideer til leg og aktiviteter m ded børnene. For det andet er der spændende og børnevenlige opskrifter på sund mad.
Håber de er noget du kan bruge.
Mostermy
Jeg har lige kigget lidt på hjemmesiden enletterebarndom.dk
Der er for det første nogle gode ideer til leg og aktiviteter m ded børnene. For det andet er der spændende og børnevenlige opskrifter på sund mad.
Håber de er noget du kan bruge.
Mostermy
15 år23. juni 2009 kl. 23:29