#2 af Belfast (slettet)
NU er jeg motiveret ...
Du læser en tråd i debat > vægttabBelfast (slettet)
re: NU er jeg motiveret ...
Hej Karina.
Velkommen tilbage.
Her vil være støtte og opbakning.
Held og lykke
Rikke
Velkommen tilbage.
Her vil være støtte og opbakning.
Held og lykke
Rikke
15 år17. juni 2009 kl. 06:48
KarinaHadsten (slettet)
Tak Rikke det ved jeg nemlig der vil. Jeg har jo tidligere været herinde og tabt 20 kilo. Har så bare taget næsten 10 kilo på igen :-( Og jeg har haft svært ved at finde motivationen til at få bugt med de 10 kilo igen. Men jeg er vist ved at være der nu.
15 år17. juni 2009 kl. 07:04
bruger slettet
Hej Karina.. Jeg har haft samme poplevelse for ikke så længe siden.. Dog skal det siges at jeg ingen børn har... Men min mave har set oppustet ud længe... Det frugt du får om formiddagen. Kan du ikke gemme et stykke af det til om eftermiddagen istedet for lakridserne...? Tænkte på at det også er meget du indtager fra morgenen af... hvis den står på både cornflakes/havregryn og masser af frugt indtil middag..
Min kæreste begyndte for ca ½ år siden kun at få frugt fra han vågnede til middagsmaden.... 'Det har virket vildt godt for ham.. Dog skal jeg have lige lidt stivelse af havregryn med skummetmælk når vågner..
Politikkens slankebog giver nogle gode råd til at ændre bittesmå ting i hverdagen så man ikke opdager ændringerne..
Skriv endelig hvis motivationen falder... så giver jeg gerne et skub bagi...
Marie
Min kæreste begyndte for ca ½ år siden kun at få frugt fra han vågnede til middagsmaden.... 'Det har virket vildt godt for ham.. Dog skal jeg have lige lidt stivelse af havregryn med skummetmælk når vågner..
Politikkens slankebog giver nogle gode råd til at ændre bittesmå ting i hverdagen så man ikke opdager ændringerne..
Skriv endelig hvis motivationen falder... så giver jeg gerne et skub bagi...
Marie
15 år17. juni 2009 kl. 07:16
bruger slettet
Hej KarinaHadsten
Du ER topmotiveret, du ved du kan, du har gjort det før, det skal nok lykkes for dig.
MEN du har ret du skal have luget ud i de dårlige vaner.
Du kender sikkert alle de gode råd der findes:
Drik et glas vand eller to
lav en "overspringshandling"
spis et stk. knækbrød, eller en meget grov bolle(lille)
vi skal kun have "noget lækkert" 1 gang om ugen, så er der også noget at glæde sig til, og det kan spises med god samvitighed.
Jeg vil meget gerne skubbe til dig, vil også gerne selv have et skub nu og da.
Hav en go' dag...... vi er mange der tænker på dig
held og lykke
Du ER topmotiveret, du ved du kan, du har gjort det før, det skal nok lykkes for dig.
MEN du har ret du skal have luget ud i de dårlige vaner.
Du kender sikkert alle de gode råd der findes:
Drik et glas vand eller to
lav en "overspringshandling"
spis et stk. knækbrød, eller en meget grov bolle(lille)
vi skal kun have "noget lækkert" 1 gang om ugen, så er der også noget at glæde sig til, og det kan spises med god samvitighed.
Jeg vil meget gerne skubbe til dig, vil også gerne selv have et skub nu og da.
Hav en go' dag...... vi er mange der tænker på dig
held og lykke
15 år17. juni 2009 kl. 07:34
sqzee (slettet)
Måske burde du gøre dette til din tråd. Hvor du skriver hver dag hvad du har spist. På en eller anden måde når det bliver offentligt, så har man mindre lyst til at skrive om sine fejl, og så laver man mindre!
Det er godt du er top-motiveret, jeg har også skulle hive mig selv i ørene efter at være nået under normal-vægt grænsen, fordi jeg troede jeg var 'ok'. Men nej, for jeg kan se mit mål, og jeg kan se målstregen og jeg tager skridt imod det!
Held og lykke og husk at hold os opdateret. :)
Det er godt du er top-motiveret, jeg har også skulle hive mig selv i ørene efter at være nået under normal-vægt grænsen, fordi jeg troede jeg var 'ok'. Men nej, for jeg kan se mit mål, og jeg kan se målstregen og jeg tager skridt imod det!
Held og lykke og husk at hold os opdateret. :)
15 år17. juni 2009 kl. 09:45
KarinaHadsten (slettet)
Tak for de gode råd - og ja måske skal jeg holde lidt gang i den her tråd for ligesom at holde mig selv i ørerne. :-)
Ifølge madital spiser jeg faktisk for lidt energi til morgenmad - kun hvis man tæller min formiddags frugt med kommer jeg op på det jeg skal spise til morgenmad. Så jeg tror ikke der er så store problemer i mit frugtindtag om formiddagen. Om eftermiddagen spiser jeg også tit frugt, men "kommer så til" at købe en lakridsstang også. Idag har jeg ikke en gang tænkt på den lakridsstang. :-) DYGTIG. Jeg tror også jeg var rimelig fornuftig med min frokost - tog dog lidt dressing i en bagt kartoffel. Men alt ialt synes jeg min dag har været en succes indtil videre.
Jeg skal lige sørge for at få en masse grønt til aften og så er der markeds dag i sønnens SFO - der er sikkert kage, men den vil jeg gå udenom. Det er mine succeskriterier for idag + at jeg selvfølgelig stadig har en time tilbage på arbejde, som skal klares uden lakridsstang hihi.
Og så må jeg nok ud at løbe igen idag - var også ude at løbe i går. Alternativt skal jeg træne med Wii fit.
Mht. "noget lækkert" så er jeg nok nødt til at være realistisk som en start at sige en gang om dagen. Dvs. har jeg haft en succes-dag - overholdt de krav jeg har stillet til mig selv, så må jeg spise en mindre mængde mørk chokolade. Jeg har spist et sted mellem 100 og 200 g chokolade om dagen i en periode. Det skal være slut.
Nøj det hjælper på motivationen at skrive herinde. Jeg har ikke engang tastet min mad ind. Jeg tror jeg vil gå efter at opstille nogle regler i første omgang - som dem jeg har opstillet her i tråden. Så ser vi hvordan det går med det. Ellers må jeg igang med indtastningerne.
Indtil videre - tak for hjælpen.Glæder mig til at dele resultaterne med jer alle.
Ifølge madital spiser jeg faktisk for lidt energi til morgenmad - kun hvis man tæller min formiddags frugt med kommer jeg op på det jeg skal spise til morgenmad. Så jeg tror ikke der er så store problemer i mit frugtindtag om formiddagen. Om eftermiddagen spiser jeg også tit frugt, men "kommer så til" at købe en lakridsstang også. Idag har jeg ikke en gang tænkt på den lakridsstang. :-) DYGTIG. Jeg tror også jeg var rimelig fornuftig med min frokost - tog dog lidt dressing i en bagt kartoffel. Men alt ialt synes jeg min dag har været en succes indtil videre.
Jeg skal lige sørge for at få en masse grønt til aften og så er der markeds dag i sønnens SFO - der er sikkert kage, men den vil jeg gå udenom. Det er mine succeskriterier for idag + at jeg selvfølgelig stadig har en time tilbage på arbejde, som skal klares uden lakridsstang hihi.
Og så må jeg nok ud at løbe igen idag - var også ude at løbe i går. Alternativt skal jeg træne med Wii fit.
Mht. "noget lækkert" så er jeg nok nødt til at være realistisk som en start at sige en gang om dagen. Dvs. har jeg haft en succes-dag - overholdt de krav jeg har stillet til mig selv, så må jeg spise en mindre mængde mørk chokolade. Jeg har spist et sted mellem 100 og 200 g chokolade om dagen i en periode. Det skal være slut.
Nøj det hjælper på motivationen at skrive herinde. Jeg har ikke engang tastet min mad ind. Jeg tror jeg vil gå efter at opstille nogle regler i første omgang - som dem jeg har opstillet her i tråden. Så ser vi hvordan det går med det. Ellers må jeg igang med indtastningerne.
Indtil videre - tak for hjælpen.Glæder mig til at dele resultaterne med jer alle.
15 år17. juni 2009 kl. 13:36
Frk Jakob (slettet)
For mig virker det at måtte spise sødt én gang om dagen. Ellers kan jeg som dig godt finde på at små spise og så har jeg pludselig spist kage, slik og chokolade og så løber det op. Så fx én karamel stang, et stykke chokolade efter maden eller lignende. Men fedt at du er så motiveret. Jeg så for nylig billeder af mig selv og tænkte: Fandme nej, sådan vil jeg ikke se ud mere. Jeg vil tilbage til min normale vægt.
15 år18. juni 2009 kl. 12:29
KarinaHadsten (slettet)
Ja det med billeder er godt. Jeg så et spejlbillede af mig selv i en dør forleden og tænkte - FØJ du er jo fed igen. Selvom jeg stadig er 10 kilo lettere end for halvanden år siden er det stadig noget mere end for 8-9 måneder siden.
Jeg har også været ved at overveje at jeg skal kigge på mine bryllupsbilleder og blive mindet om den følelse af at været totalt lækker ;-)
Jeg har også været ved at overveje at jeg skal kigge på mine bryllupsbilleder og blive mindet om den følelse af at været totalt lækker ;-)
15 år18. juni 2009 kl. 13:25
sqzee (slettet)
Det er godt at du skriver her. Jeg har også fundet at det hjælper at skrive mål og regler op som du har. Så har man lyst til at nå dem, og hvis ikke man gør det så kan man finde måder at kompensere, og især evaluere hvorfor det gik galt og så gøre det bedre.
15 år19. juni 2009 kl. 18:07
1. I mandags havde jeg en buksedragt på som min veninde og jeg ellers var enige om var helt fantastisk og slankende. MEN denne gang da jeg havde den på var der sgu en som spurgte om jeg var GRAVID. Nej ved du nu hvad. Godt nok har jeg taget på, men ligefrem gravid ser jeg vel ikke ud.
2. I går var jeg i mødregruppe og en fra mødregruppen har tabt sig rigtig meget og det er bare rigtig flot. OG hvor var hun bare rigtig glad og så frisk ud. Jeg følte mig bare pludselig stor og slasket selvom jeg har vejet 11,5 kilo mere end jeg gør nu. Men jeg har også vejet 9 kilo mindre for kort tid siden, så jeg kunne pludselig huske hvordan det føltes dengang. Der var jeg også rigtig glad og frisk.
De to oplevelser var virkelig motiverende for mig. Da jeg kom hjem i aftes løb jeg en tur på små 5 km. Jeg prøvede denne gang at løbe 3 minutters intervaller. Synes nemlig nogle gange at 10 min løb er hårde at komme igennem. Så jeg gik 3 min løb 3 min osv indtil jeg var hjemme igen. De så 5 km blev tilbagelagt på 37 min - det er jeg egentlig godt tilfreds med. Tror faktisk at jeg løb hurtigere i de 3 minutter end jeg plejer at gøre når jeg løber længere tid. Nok ikke så underligt... så langt så godt. Men en enkelt løbetur gør jo ikke forskellen.
Hvad er det der går galt når det går galt for mig? Hvor skal jeg sætte ind. Der er klart nogle vaner som jeg skal lave om på. Min morgen og formiddag er som den skal være - det kan ikke være meget anderledes. Jeg får cornflakes og havregryn med minimælk om morgenen og spiser 2-3 stykker frugt om formiddagen på arbejde. Til frokost tager jeg også altid godt med grønt, men jeg er nok begyndt at tage lidt for meget ved siden af. Her vil jeg prøve at holde mig fra pasta, ris og butterdejs-ting og lignende fede retter. Om eftermiddagen har jeg en dårlig vane, som hedder 1-2 lakridsstænger. Den skal jeg have brudt den dårlige vane. Og så er der min aftensmad, hvor jeg pt er inde i en periode med travlhed, så tit får vi ikke planlagt maden så godt, så det går tit ud over kvaliteten. Det skal der også laves om på. Heldigvis er det snart ferie og alle de der hverdagsting som spejder, dans og karate (for børnene og for mig selv) går på standby hen over sommeren. Det gir lidt mere luft i kalenderen. Og til sidst er der min chokolade trang :-) Spiser lidt for meget chokolade - det skal jeg ha begrænset. Så der er vist 4 indsatsområder:
1. Pas på ved frokosten - tænk lidt mere over hvad der kommer på tallerkenen.
2. Drop lakridsstænger.
3. Planlæg aftensmaden inkl. grønt.
4. Mere fokus på motion. Især nu hvor karate holder ferie.