Realistisk vægttab?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Realistisk vægttab?
Jeg vil meget gerne tabe 5 kg. på fire uger. Er det realistisk? Og er det noget bestemt jeg kan gøre?

Motion og sund/varieret kost er selvfølgelig et must. Jeg vil stile efter at dyrke min. 30 min. motion dagligt. Er der andet jeg kan gøre?
15 år16. juni 2009 kl. 12:48
re: Realistisk vægttab?
5kg på fire uger er helt realistisk synes jeg. Nogle har selvfølgelig lettere ved at tabe sig end andre, så nogle kan kun tabe 500g om ugen, mens andre kan tabe mere. Det kommer også lidt an på hvor meget man vejer i forvejen. Er man i forvejen tæt på sin idealvægt, vil det være sværere at tabe sig og gå langsommere end hvis man er meget overvægtig.

For at tabe ca. 1 kg om ugen skal man ifølge madital have et underskud på 1000kcal dagligt (med et så højt underskud taber jeg personligt selv betydeligt meget mere end 1kg om ugen). Men det kan man let ved at spise omkring 1200kcal og samtidig løbe i 30min. Så er man som kvinde i underskud med 1000kcal.
15 år16. juni 2009 kl. 19:05
re: Realistisk vægttab?
Jeg er i ca. samme situation, for jeg har igennem længere tid haft mål om at tabe 5 kg - fra ca. 74 til 69. Jeg er 175 høj. Jeg har været forholdsvis tæt på det rette kalorieindtag de fleste dage, men må erkende, at det ikke er nok at gå ca. 400 kcal ned pr. dag, så nu forsøger jeg mig med det som I også skriver - i nærheden af 1200 pr. dag kombineret med motion. Jeg løber 3 gange om ugen (5 km) og ror hveranden morgen ca. 15 min, så håber jeg der kommer skred i sagerne.... Pøj pøj!
15 år21. juni 2009 kl. 13:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });