Hvordan holder jeg op med at småspise hele tiden?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvordan holder jeg op med at småspise hele tiden?
Hej :)
Jeg har et problem med at jeg tit går og småspiser når jeg keder mig (hvilket jeg gør tit :p )
Er der nogen der har nogen gode råd til hvordan jeg kan lade være med det?
15 år15. juni 2009 kl. 22:58
re: Hvordan holder jeg op med at småspise hele tiden?
Jeg er begyndt at holde min vandflaske ved mig konstant.. jeg går ikke fra et rum uden.. og ellers sikre mig at jeg ikke har mad fremme.. Mad (ting der indeholder kalorier) skal gemmes væk så jeg ikke går og har nem adgang til det.. Men jeg drikker så ca en ekstra liter vand om dagen.. ellers drik en masse the
15 år16. juni 2009 kl. 07:26
Ja væske er altid godt. Jeg kender godt det med at småspise, men det handler vel bare om at småspise de rigtige ting. Spis frugt, gulerødder eller andet grønt og små mængder af nødder. Så gør det ikke noget du spiser "hele tiden".
15 år17. juni 2009 kl. 07:08
Vand er et godt råd ja. Men hvis du spiser når du keder dig, så lav noget du finder sjovt. Start et nyt projekt, lær at tegne, male, måske tage en tur i motionscenter eller tag en løbetur når du keder dig, det virker jo dobbelt :) Brug tid på din hobby eller find en hobby.
15 år17. juni 2009 kl. 09:48
Ja hobby er godt. Man får bare tit flettet ind at man lige kan guffe mens man sidder og laver sin hobby. Så det er min udfordring :-) FOrdyb dig i hobbyen i stedet for at guffe ved siden af.
15 år17. juni 2009 kl. 19:17
Jeg er lige begyndt at gå hjemme... Og der er jo mad og ingen mennesker hele tiden. Så den står på selvdiciplin hele tiden... Jeg laver dog et skema hver dag over hvad jeg skal nå næste dag.. så er jeg ved at falde i er jeg sikker på at have noget andet at give mig til...
15 år18. juni 2009 kl. 06:21
det gør ikke noget at man små spiser i løbet af dagen hvis det man små spiser er frugt eller grønsager jeg er begyndt på at lave en skål gulerødder som jeg stiller på boret og så kan jeg små spise af det
15 år23. juni 2009 kl. 21:45
grunden til at man små spiser er som hovedregl at man har lavt blodsukker men det kan også være kedsomhed, lyt til din krop
15 år16. juli 2009 kl. 15:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });