#2 af Allanna (slettet)
Mellem måltider
Du læser en tråd i debat > vægttabAllanna (slettet)
re: Mellem måltider
Jeg spiser ofte et par skiver af det tynde rug knaekbroed (2 skiver svarer til cirka 70 kcal) med light udgaven af den leende ko, men andre lette former for smoerreost eller ost vil vaere lige saa godt. To trekanter med light udgaven er vist nok omkring 50 kcal.
15 år12. juni 2009 kl. 17:23
mostermy (slettet)
En gang råkostsalat af ca. 200 g gulerødder er også godt. Du kan evt. putte lidt rosiner i. Men ellers alle former for grøntsager. Asparges er super til mellemmåltider. De indeholder også proteiner.
Hvis du vil endnu mere ned i kalorieindtaget i mellemmåltiderne, så kan jeg anbefale at du spiser A38 0,1% ( 38 kcal pr. 100g) i stedet for Cheasy yoghurt 0,1% (90 kcal pr. 100g) og så evt. putte lidt mysli i og lidt rosiner.
Knækbrød som nævnt med lidt mager ost på er også godt.
Et æg kan også anvendes som mellemmåltid.
Hvis du vil endnu mere ned i kalorieindtaget i mellemmåltiderne, så kan jeg anbefale at du spiser A38 0,1% ( 38 kcal pr. 100g) i stedet for Cheasy yoghurt 0,1% (90 kcal pr. 100g) og så evt. putte lidt mysli i og lidt rosiner.
Knækbrød som nævnt med lidt mager ost på er også godt.
Et æg kan også anvendes som mellemmåltid.
15 år12. juni 2009 kl. 23:13
bruger slettet
Der er altså også kun 40kalorier i Cheasy 0,1%... :)
Jeg spiser ofte riskiks til mellemmåltider, og de der små pakker med rosiner... De er rigtig lækre... Der er dog ca. 60kcal i en pakke men de sunde alligevel.
Ellers så er müslibarer fra Alpen rigtig lækre med kun 70kcal pr. stk. og man kan få en slags tørrede æblechips (pas på for man kan få dem i flere varianter, nogle med ligeså mange kcal som i rigtige chips og andre med meget få)..
Wasa's kanelknækbrød er også lækkert eller et stykke ristet fuldkornstoast med sukkerfrit syltetøj.. Eller figenstænger fra castus, de er rigtig gode... Ellers gør jeg det at jeg tager et par stykker kogte asparges og pakkerind i et stykke parmaskinke, det er nice...
Eller honningmelon md parmaskinke... Parmaskinke er godt :D
Hvis man har brug for lidt ekstra kcal, så kan nødder være superlækkert, sådan en ti stk.mandler er rigtig lækkert også blandet med lidt rosiner.. men det er også rigtig kalorieholdigt...
Jeg spiser ofte riskiks til mellemmåltider, og de der små pakker med rosiner... De er rigtig lækre... Der er dog ca. 60kcal i en pakke men de sunde alligevel.
Ellers så er müslibarer fra Alpen rigtig lækre med kun 70kcal pr. stk. og man kan få en slags tørrede æblechips (pas på for man kan få dem i flere varianter, nogle med ligeså mange kcal som i rigtige chips og andre med meget få)..
Wasa's kanelknækbrød er også lækkert eller et stykke ristet fuldkornstoast med sukkerfrit syltetøj.. Eller figenstænger fra castus, de er rigtig gode... Ellers gør jeg det at jeg tager et par stykker kogte asparges og pakkerind i et stykke parmaskinke, det er nice...
Eller honningmelon md parmaskinke... Parmaskinke er godt :D
Hvis man har brug for lidt ekstra kcal, så kan nødder være superlækkert, sådan en ti stk.mandler er rigtig lækkert også blandet med lidt rosiner.. men det er også rigtig kalorieholdigt...
15 år13. juni 2009 kl. 09:51
bruger slettet
Jeg spiser små hjemmebagte knækbrød.. Har ikke lige udregnet kalorie tallet men sunde er de... OPskriften er under "Hørfrø" i Kost forummet....
15 år13. juni 2009 kl. 10:17
arnold87 (slettet)
Er det meget usundt hvis jeg spiser den med 1,3 % i ? Fordi der kan man få lidt flere smagsvarrianter end de andre?
15 år29. juni 2009 kl. 14:46
bruger slettet
Jeg drikker ind i mellem en kop suppe som mellem måltid, så putter jeg fint hakkede grøntsager i for at give mere fylde.
15 år29. juni 2009 kl. 22:04
Allanna (slettet)
Hej Nemiu,
Hvilken slags suppe drikker du? Har netop selv koebt saadan nogle low calorie knorr pulver suppe, som jeg proeve.
Ellers lige et andet tip. Jeg opdagede Slimfast i sidste uge. Nu bor jeg i Irland, saa er ikke sikker paa, at de kan faas i Danmark, men ved at de kan bestilles over nettet. Slimfast har saadan nogle 206 kcal chocobarer, som skal udgoere et maaltid, hvis man foelger kuren. Jeg bruger dem som en eftermiddagssnack, som tager sulten og den soede trang paa samme tid. Isaer er de gode, hvis jeg har planer om at traene, da jeg slet ikke kan finde ud af at traene, naar jeg er sulten.
Hvilken slags suppe drikker du? Har netop selv koebt saadan nogle low calorie knorr pulver suppe, som jeg proeve.
Ellers lige et andet tip. Jeg opdagede Slimfast i sidste uge. Nu bor jeg i Irland, saa er ikke sikker paa, at de kan faas i Danmark, men ved at de kan bestilles over nettet. Slimfast har saadan nogle 206 kcal chocobarer, som skal udgoere et maaltid, hvis man foelger kuren. Jeg bruger dem som en eftermiddagssnack, som tager sulten og den soede trang paa samme tid. Isaer er de gode, hvis jeg har planer om at traene, da jeg slet ikke kan finde ud af at traene, naar jeg er sulten.
15 år30. juni 2009 kl. 12:36
bruger slettet
Det er også knorr-koppen-supper jeg bruger, eller andre pulver supper. Der er vist færrest kalorier i tomatsuppen.
15 år1. juli 2009 kl. 00:58
Anonym
prøv at lave rokost med revet gulerødder revet æble rosiner og citrunsaft jeg ved godt at du helst ikke vil have frugt men det smager virkelig godt og det mætter rigtig godt også er det en god måde at få et stk frugt på om dagen
eller lave frugt salat skær en masse frugter i små stykker og lav dressing af frehs 9 % og lidt vanniliesukker eller en stang vannilie
det er rigtigt lækkert og det kan også bruges som dessert eller hvis man er lækkersulten
eller lave frugt salat skær en masse frugter i små stykker og lav dressing af frehs 9 % og lidt vanniliesukker eller en stang vannilie
det er rigtigt lækkert og det kan også bruges som dessert eller hvis man er lækkersulten
15 år14. juli 2009 kl. 21:32
Spiser yogurt til morgenmad, cheasy med 0,1 gram fedt ;) og også tit en grov bolle siden af.