taber mig ikke v. 1200kcal pr dag

Du læser en tråd i debat > vægttab

taber mig ikke v. 1200kcal pr dag
Jeg kan se at der anbefales et kcal indtag på min. 1200 kcal pr dag for dels at tabe sig, dels ikke at tærre på muskler og organer. Mit problem ligger i, at jeg ved et indtag på netop 1200 kcal ikke taber mig, men bare holder min vægt.
Jeg træner min. 5 timer om ugen, både styrke og kondition.
Kan et mindre kcal indtag og varieret motion gøre at jeg stadig forbrænder fedt og ikke muskler/organer?
15 år6. juni 2009 kl. 19:34
re: taber mig ikke v. 1200kcal pr dag
Hvad har du at tabe?

Det lyder også til, at du render rundt med et kanon underskud af kalorier med al den aktivitet som du udsætter dig for vs. det minimale mad du spiser.

1200 kalorier pr. dag. Det er godt nok ikke meget, hvis man sætter det overfor mindst 5 timers styrke og konditionstræning.

Mon kroppen "holder på vægten" da den kan mærke at der er "hungersnød" + forhøjet aktivitetsniveau?

I hvor lang tid har du kørt med 1200 kcal og højt aktivitetsniveau?
15 år6. juni 2009 kl. 20:27
jeg spiser også 1200 kcal om dagen...men jeg træner heftigt. 20 timer ugentligt eller ca. 900 kcal dagligt... jeg har drastisk reduceret min fedtprocent men vejer det samme som for 1 år siden. sidste år var fedt% på 26 nu er den 14! Så lad være at se for meget på vægten. brug målebånd eller fedtmåler... det handler ik om hvad vægten viser, men hvad du/andre rent faktisk ser!!! og tro mig man kan se forskel på mig.
15 år6. juni 2009 kl. 20:54
Ja du kan slet ikke bruge din vægt til noget hvis du styrketræner. Jeg begyndte også at styrketræne og tog 5-10kg på, og alligevel har jeg tabt mig 5cm om livet :S og jeg ser stadig næsten ligeså tynd ud bortset fra at jeg er blevet mere muskuløs at se på og knap så spinkel.
15 år7. juni 2009 kl. 12:04
Hmmm jeg lidt har det på samme måde - synes slet ikke der sker noget med vægten, selvom jeg ligger på ca. 1200-1500 kcal om dagen, løber en gang i mellem eller laver andet motion.. Ifølge madital skulle jeg tabe mig knap et kilo om ugen - men der sker altså ingenting.. :/ taster alt ind så præcist som jeg kan, og prøver at holde stofskiftet højt ved at spise lidt men tit, og dyrke motion...
ÆV!
15 år7. juni 2009 kl. 15:00
Jeg ved godt at alle siger at man taber sig mest ved at spise tit men jeg har det sådan at jeg taber mig mere hvis jeg spiser tre lidt større måltider om dagen end seks småbitte... Hvis jeg snacker mellem måltider(også selvom det kun er grønsager), så taber jeg mig ikke ligeså hurtigt... Så jeg tror at det med forbrænding er individuelt og ting som spiserutiner virker forskelligt på folk...
15 år7. juni 2009 kl. 23:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });