Hej Anja
Jeg ved at vægtvogternes program også bliver tilpasset gravide. Så er man vist i den heldige situation at man må spise "meget".
Den bedste måde du får oplysninger på om weightwatchers, når du nu har så klare spørgsmål, det er at ringe til dem i Birkerød på tlf. 33 11 01 41.
Programmet - om man kan kalde det det - laver du sådan set selv. Der er en måde du kan regne ud hvor mange point du må få, og når du melder dig til får du en point guide, så du kan se hvor mange point de forskellige madvarer koster.
Måden til at regne ud hvor mange point du må få pr. dag er ikke spor svær. Det kommer an på din alder, dit køn, din højde, din nuværende vægt og hvor aktiv du er om dagen. Hver især giver et antal point, som du så må spise for hver dag.
Jeg startede med at kunne spise for 20 point om dagen, jeg er 157 cm, 32 år, vejede dengang 85,8 kg, og arbejder på kontor. Nu må jeg "kun" få 19 point fordi jeg vejer under 80 kg, og når jeg kommer under 70 mister jeg endnu et point. Men når jeg så når min slutvægt får jeg 4 point ekstra for at holde min vægt, så selv det tager vægtvogterne også højde for.
Det jeg synes er godt ved WW er, at du må spise alt, der er ikke noget du skal undvære. Du må godt spise chokolade, nyde vin osv. når bare du "betaler" med dine point, og så ikke overskrider dine daglige point. Du kan også spare point sammen, hvis du f.eks. skal i byen en weekend.
Prøv at gå ind på deres hjemmeside weightwatchers.dk Der kan du også læse meget om programmet.
Du kan både melde dig til møderne rundt om i landet (du kan se på deres hjemmeside hvor i landet ww hører til), som ny møder du bare op, lytter med til foredraget (varer 30 min max) og bagefter beslutter du dig for om du vil melde dig til. Det synese jeg er den bedste måde, for du har en "personlig" konsulent du kan snakke med, du får støtte og opbakning af de andre på holdet, og så får du gode råd ved hvert foredrag.
Men du kan også melde dig til et brevkursus, hvor du får alt materiale på én gang, og så klarer dig selv. Man melder tilbage til hovedkontoret i Birkerød (om man vil) med sin vægtændring hver uge, og man kan jo altid ringe ind og få gode råd. (det vil jeg bare ikke anbefale, fordi du netop ikke har den tætte kontakt til en konsulent og andre i samme situation).
Jeg håber du fik lidt ud af det jeg skrev, og ellers må du endelig spørge videre.
Knuz fra Marianne
#2 af Marianne starter forfra (slettet)
jeg har de sidste par dage spekuleret meget over om jeg skulle melde mig ind i weightwatchers(vægtvogterne). Jeg har før prøvet vægtkonsulenterne, også med succes, men det røg desværre på igen, og så er det fandens svært at følge når ens kæreste er kræsen og bestemt ikke vil spise fisk 3 gange om ugen.
Jeg kan se at nogle af jer har klaret et utrolig flot vægttab, ved at melde sig ind i de forskellige ting, og jeg vil så gerne tabe mig. problemet er bare at jeg melder mig til ivf behandling i sep og jeg har læst at gravide ikke må følge de kostplaner, er det rigtigt?????? og hvorfor ikke????
Er der nogle der har lyst til at dele deres viden ud ang dem og evt et program.
med venlig hilsen(en der håber at nogle vil følges)
anja