udregnet vægttab på madital

Du læser en tråd i debat > vægttab

udregnet vægttab på madital
hej. jeg har næste lige oprettet mig som bruger på madital, og har indtastet alt hvad jeg har spist og motioneret hver dag. Madital har sagt jeg måtte spise mere hver dag, følge mit mål. Men jeg har ikke tabt mig, og nu begynder jeg at føle mig lidt snydt. Jeg vil gerne spørge om der er andre der heller ikke går ned i vægt selv om i burde gøre det ud fra meditals beregninger ?
15 år16. maj 2009 kl. 14:29
re: udregnet vægttab på madital
Hvor lang tid har du intastet?
15 år16. maj 2009 kl. 16:31
ca. en uge. men jeg har fundt en "slankekost plan" siden januar
15 år16. maj 2009 kl. 18:29
Hvis du finder at der er en uoverensstemmelse mellem udregningerne og dine data så kan der være flere ting galt. For det første er det ikke nok at dømme ud fra en uge. For det andet tror jeg at der er mange der er lige lovligt optimistiske mht. deres forbrænding. Jeg har f.eks. sat mit generelle aktivitetsnevau til lavt. Jeg gider nemlig ikke gå rundt og ikke kunne forstå at jeg ikke kan se resultater. Som du kan se på min profil så skyder madital stadig en smule over målet, men det går ret godt fremad.
15 år16. maj 2009 kl. 22:18
Det kan sagtens have noget at gøre med hvor højt du har sat dit aktivitets niveau. Jeg sætter bare mit på lavt og så taster jeg ind den motion jeg får lavet, det ville jeg også anbefale for dig.

Det kan også have noget at gøre med hvor meget vand du drikker. Hvis du ikke drikker nok vand så holder kroppen på væsken.

Det kan være du er ved at få din menstruation? Så kan man godt tage på.

Du skal også være sikker på at du vejer din mad. Man kan sagtens estimere forkert.
15 år17. maj 2009 kl. 07:43
Man skal tænke på at madital fungerer på basis af et gennemsnit - der er jo ikke nogen mulig måde hvorpå programmet kan vide hvordan lige præcis din krop reagerer på hverken kost eller motion. Den tager heller ikke højde for ting som hormonelle forandringer og stress og de 100 andre ting der har indflydelse på vægt og velbefindende.

En krop er desværre ikke nogen regnemakine. Jeg har også underskud de fleste dage men taber mig heller ikke altid som jeg "burde" - men det er jo ikke maditals skyld :-D
15 år17. maj 2009 kl. 11:51
selvfølgelig er det ikke maditals skyld, og som i alle nævner, så skal jeg nok være mere opmærksom på hvor meget jeg forbrander. Det er en god ide, at sætte aktivitets niveauet til lavt. det tror jeg at jeg vil gøre. tak for rådet :-)
15 år17. maj 2009 kl. 14:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });