#2 af bruger slettet
Den nye slankepille
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Den nye slankepille
Tja - jeg fik en lignende pille på recept fra min læge for et par år siden, selvom det vel højest drejede sig om en 5-10 kg...
Men jeg droppede dem, fordi man skulle simpelt hen sidde på toilettet, hvis man spiste for meget fedt! Det var rigtig KLAMT! Og ikke særlig opmuntrende!
Jeg kender så ikke noget til de "nye" piller.
Susan
Men jeg droppede dem, fordi man skulle simpelt hen sidde på toilettet, hvis man spiste for meget fedt! Det var rigtig KLAMT! Og ikke særlig opmuntrende!
Jeg kender så ikke noget til de "nye" piller.
Susan
15 år29. april 2009 kl. 15:33
Anonym
Jeg har også lige læst om dem i BT, Alli hedder de... Den skulle være god nok - det er åbenbart en mildere udgave af en anden receptpligtig slankepille der hedder xenical. Pillen kan hjælpe kroppen med at komme af med fedtet i den mad man indtager, som kommer med ud når man går på toilettet. Læste i BT at nogle af bivirkningerne derfor også er bl.a. diarré hvis man spiser for fed mad. I artiklen var der et interview med en ung overvægtig pige, som havde prøvet pillerne - og ja, de virkede :) Hun tabte 8 kilo på 3 måneder (Men selvf også med sund kost og motion, pillerne gør ikke hele arbejdet, men hjælper vægttabet i gang).Kan ikk udelukke at jeg selv vil prøve dem, da de sidste 7 kilo bare sidder fast!
15 år29. april 2009 kl. 16:03
bruger slettet
Jeg synes også at det er en fin idé til dem der rent faktisk har brug for og svært ved at tabe sig, jeg er bare bekymret for alle de unge piger med anorektiske vrangforestillinger, som i forvejen er tynde, vil æde løs af dem og ødelægge deres kroppe med det. Jeg kunne nemlig godt selv fristes til at misbruge dem, heldigvis har jeg indset at det er dumt, men at muligheden for det er så nærliggende nu når det er receptfrit, skræmmer mig lidt på andre unge pigers vegne...
Jeg har også hørt noget om at man skal spise meget balanceret og følge en helt bestemt diæt for at de skal virke... noget med at hvis man ikke får nok fedt, så vil der også være bivirkninger :-S
Jeg har også hørt noget om at man skal spise meget balanceret og følge en helt bestemt diæt for at de skal virke... noget med at hvis man ikke får nok fedt, så vil der også være bivirkninger :-S
15 år29. april 2009 kl. 16:27
sss (slettet)
Her er et link, hvor der står mere: bt.dk
I højre side står der to andre artikler også, bl.a. historien om hende pigen som tabte sig med pillerne og en artikel, hvor det frygtes at nogle unge piger vil kunne finde på at misbruge dem... Men ja, der er da nogle dårlige sider ved at ALLE mennesker kan gå ind og købe dem, helt sikkert :/
I højre side står der to andre artikler også, bl.a. historien om hende pigen som tabte sig med pillerne og en artikel, hvor det frygtes at nogle unge piger vil kunne finde på at misbruge dem... Men ja, der er da nogle dårlige sider ved at ALLE mennesker kan gå ind og købe dem, helt sikkert :/
15 år29. april 2009 kl. 19:05
Nette73
Hejsa
Med Xenical taber man sig egentlig ikke. Man holder bare vægten. Det vil sige at får man Xenical og spiser sundt og holder sig under 30% fedt, så er det ikke Xenical der virker, så er det kuren. Men spiser man over 30% fedt SÅ kommer man på potten, for alt hvad man har spist over de 30% fedt ryger lige ud igen. men man taber sig altså ikke. Det der er fordelen ved Xenical er at man efter en dum fedtrig weekend, ikke først lige skal slås med de ekstra to kilo man har taget på, for dem har Xenical sørget for at du ikke tog på, og så kan man fortsætte med kuren som den så ud inden weekenden.
Så de "dovne" har faktisk ingen fordel af at tage Xenical ... eller den nye pille :)
Hilsen
Anette
Med Xenical taber man sig egentlig ikke. Man holder bare vægten. Det vil sige at får man Xenical og spiser sundt og holder sig under 30% fedt, så er det ikke Xenical der virker, så er det kuren. Men spiser man over 30% fedt SÅ kommer man på potten, for alt hvad man har spist over de 30% fedt ryger lige ud igen. men man taber sig altså ikke. Det der er fordelen ved Xenical er at man efter en dum fedtrig weekend, ikke først lige skal slås med de ekstra to kilo man har taget på, for dem har Xenical sørget for at du ikke tog på, og så kan man fortsætte med kuren som den så ud inden weekenden.
Så de "dovne" har faktisk ingen fordel af at tage Xenical ... eller den nye pille :)
Hilsen
Anette
15 år3. maj 2009 kl. 10:56
fedania
Som jeg forstod det i aftenshowet (eller hvad det nu var jeg så det i) så skal man på en fornuftig diæt samtidig med, og så var der en minimumsmængde (tror det var 15g) fedt man skulle indtage i hvert måltid sammen med pillerne for at de overhovedet virkede. Desuden anbefales de kun til folk med BMI over 28, og producentens pt dame gjorde meget ud af, at apotekerne har fået masser af information om at de ikke virker med mindre man gør som foreskrevet og at de håbede, at apotekerne kunne finde ud af at fraråde det til folk med BMI lavere end 28.
Mit BMI er 27,4 og på den ene side ville jeg da være fristet til "bare" at putte en pille ind sammen med min i forvejen fornuftige diæt og så se, om det gav et boost. Men på den anden side, så har jeg jo i virkeligheden ikke travlt. Jeg skal nok nå mit mål, og jeg tror altså unægteligt at kroppen har bedre af at gøre det i sit eget tempo istedet for at få en masse kemikalier indenbords for at speede sagerne op. Jeg er splittet, det må jeg indrømme. Men heldigvis er jeg jo ikke tyk nok til at apotekerne bør sælge det til mig :D
Mit BMI er 27,4 og på den ene side ville jeg da være fristet til "bare" at putte en pille ind sammen med min i forvejen fornuftige diæt og så se, om det gav et boost. Men på den anden side, så har jeg jo i virkeligheden ikke travlt. Jeg skal nok nå mit mål, og jeg tror altså unægteligt at kroppen har bedre af at gøre det i sit eget tempo istedet for at få en masse kemikalier indenbords for at speede sagerne op. Jeg er splittet, det må jeg indrømme. Men heldigvis er jeg jo ikke tyk nok til at apotekerne bør sælge det til mig :D
15 år3. maj 2009 kl. 14:11
Anonym
Pillen er ikke discideret ny. Du har kunne få en med samme virkning i Matas i mange år. Kan ikke nøjagtigt huske hvad den hedder. Noget ala L-112. Men hvis du tager den og spiser for meget fedt får du forstoppelse.
15 år4. maj 2009 kl. 13:32
lotte2208 (slettet)
jeg har lige været på apoteket og købe denne pille og jeg ved ikke hva jeg forventer af den. måske at se om jeg spiser for fed mad. jeg har tabt mig 14 kg indtil vidre men kæmper med de sidste 6 kg. nu prøver jeg dem og ser hva der sker. men jeg stadig er på kur det kunne jo være man hva heldig at der ville ryge et ekstra kg. og hvis du ikke spiser fed mad kan der jo ikke ske noget ved at tage dem en mdr og se hva det bringer..
15 år4. maj 2009 kl. 14:34
Anonym
lotte2208 du må gerne skrive tilbage her i indlægget, når du har testet dem hvis du vil?:) jeg vil nemlig gerne høre fra nogle, som har prøvet dem og kan fortælle om hvordan de rent faktisk virker på éen, og ikke bare teorierne bag og hvad man kan læse om i forskellige artikler...
15 år4. maj 2009 kl. 16:16
Jeg så i tv'et igår noget om en ny slankepille som netop er kommet på markedet i Danmark i håndkøb, receptfrit. Min første tanke var; "det er sikkert en gang humbuk", men jeg har også læst om den i avisen her i dag. Der står at den simpelthen forhindrer en mængde af fedtet i kosten i at blive optaget i kroppen...Det lyder jo som en enorm genvej til vægttab. Man føler sig lidt snydt på en måde, når man har gået og tabt sig på naturlig vis og denne pille så dukker op til alle de dovne xD
Jeg ved ikke om jeg kunne finde på at prøve den hvis jeg havde brug for at tabe mig (har ikke undersøgt pris, eventuelle bivirkninger osv), jeg tror ligesom metroexpress at folk vil misbruge den til at realisere utopiske og urealistiske drømme om at være tyndere end sundhedsstyrelsen anbefaler og pillen vil sikkert være til fare for unge pigers helbred hvis den falder i de forkertes hænder.
Nogen vil måske også tro at pillen gør dem sund, så de bare kan æde løs af alt det usunde, så længe de propper sig med piller?
Hvad synes I? Ville I ikke finde på at prøve denne pille? Tror I at den virker eller vil den være til skade for samfundet?