HJÆLP - motivation.

Du læser en tråd i debat > vægttab

HJÆLP - motivation.
Hjælp.... jeg har nu tabt mig fra ca 75 kg til 62. Svingede desværre tilbage på 66 igen og men er nu tilbage på 62. Min ideal vægt er 58kg men vægten vil bare ikke gå nedad. Jeg kæmper syntes jeg selv, men vægten rokker sig ikke og min motivation falder og falder og jeg har mest lyst til bare at give op og lade stå til.

Er dette sket for nogen af jer??
OG hvordan kommer jeg videre (holder motivationen)

Jeg ved jo godt at jeg "bare" skal "holde ud" men det er meget meget svært og jeg begynder at falde i og tænke; jamen så er det også lige meget.

Kort og godt - hjælp!
15 år18. april 2009 kl. 23:05
re: HJÆLP - motivation.
Jeg tror måske det er vigtigt dit fokus ikke bliver på at tabe dig yderligere, men accepterer at du vejer 62 kilo og det er bedre end at veje 75 eller 66 for den sags skyld. Derudover fastholder du sunde rutiner, sund mad og træning; og på et eller andet tidspunt skal det nok komme.. MEN: Det er altså ikke lykken at remme de 58 kilo; har du fokus på hvordan kroppen ser ud også?
Måske du skulle holde en pause fra vægten, og frem med målebåndet i stedet?
Dit mål skal også kunne fastholdes, og hvis det er næsten umuligt at komme derned, hvordan tror du ikke det bliver bagefter så, når vægten skal vedligeholdes?
Desuden bliver du NØDT TIL at fokusere på de kilo, der allerede er væk. DU bliver nødt til at TÆNKE POSITIVT! Din krop er en del af dig; din ven; den skal behandles godt og sundt; den er ikke bare et eller andet kilo projekt.
Se evt. gamle billeder af dig selv, så ved du at du ikke vil op på de 75 kilo igen går jeg ud fra. Og tænk på bikinisæsonene så småt er på vej.
15 år19. april 2009 kl. 09:05
Hej min vægt startede på de 73 kg og aktuelt er jeg på en vægt der siger 64,6 kg (med tøj på om aftenen) og jeg skal også ned på de 58 kg. Min vægt har stået stille siden januar - har kun tabt tre kilo siden. Jeg tror kroppen har brug for en pause efter sådan et massivt vægttab. Det trøster jeg ihvertfald mig selv med. Jeg har taget på af medicin og har ellers aldrig haft problemer med at holde vægten på 58 kg.
Men jeg tror de sidste kilo trækker tænder ud. Men kroppen hviler sikkert bare for nu. Der kommer snart et ryk igen.

Mange tanker og held og lykke fra Susanne
15 år19. april 2009 kl. 11:24
Hej Susanne

Du skal ikke regne efter aftenvægt, og slet ikke med tøj på. Man kan tabe sig over et kilo gennem en nat og tøj kan veje meget til også. Vej dig hellere om morgenen og uden tøj, så får du et meget mere reelt billede af hvad du virkelig vejer :-)

Hilsen Julie
15 år19. april 2009 kl. 13:57
Hej med jer og tak for jeres svar.
Burdeikke: 62 er bedre end 75 og 66 helt klart, men vi har jo alle et mål og jeg kan se på min krop at et yderligt vægttab vil gøre en kæmpe forskel, det er ligesom grænsen mellem "normal" og "fit". Jeg ved også at dette er det hårdeste. Du har ret i at det måske er målebåndet frem for vægten jeg skal kikke på. BIKINISÆSONEN ER ALTID en motiverende faktor hehe :-) - den vil jeg huske.

Susanne: som kcalqueen skrive så prøv at veje dig om morgenen uden tøj, jeg tør væde på at det er en glædelig oplevelse.

Kan godt se det du siger med at kroppen hviler, men i mit tilfælde har den fået en pause (hvor jeg tog lidt på igen) og nu står den bare stille.
15 år19. april 2009 kl. 15:10
HOV, det er mig der startede tråden (kom til at klikke i anonym) og som lige skrev som gæst. Bare lige for en ordensskyld

mvh mette
15 år19. april 2009 kl. 15:13
Jeg kan bestemt godt følge dig - og kæmper selv for at tabe nogle få (meget vanskelige!) kilo, fra ca. 61 kg til 57 kg i første omgang, og derefter gerne videre til 55 kg om muligt.
Mit mål er, vægten forhåbentlig igen stabilt kunne komme til at ligge og svinge mellem de 55 og 57 kg.
Jeg har tidligere haft ret nemt ved at holde fast i en diæt, der betød at jeg tabte mig, men pt. er det bare anderledes.
Selvom jeg lever meget sundt, fedtfattigt og vegetarisk - aldrig bruger sukker ... kun drikker alkohol til særlige lejligheder ...prøver at kontrollere portionsstørrelser meget strikst .. spiser mange små måltider osv. ... primært spiser fuldkorn og rugbrød osv... cykler til arbejde og laver styrketræningsøvelser ... så vil de her få irritterede kilo bare ikke smides lige nu .. men jeg holder fast og prøver at få has på de sidste dårlige vaner --- (en tendens til at overspise lidt af grovbrød, rosiner, frugt og gulerødder ind imellem .. suk lyder jo ikke så "slemt" - men det er jo åbenbart nok til at forhindre vægttæb pt.).
Ja, og ellers prøver jeg at fokusere på det positive, som flere andre jo også har fremhævet.
Jeg er jo ikke overvægtig, og bortset fra en lille tendens til overspisning af sund mad og for meget kaffedrikning, så har jeg en meget sund livsstil - og de sidste kilo får jeg has på før eller siden.
Så mit råd til dig er at holde fast på de gode vaner - og arbejde med positiv tænkning :0)

15 år19. april 2009 kl. 19:59
Hej!

Jeg har også været oppe at runde 70 kg engang, så røg der 5 kg af sig selv og efter madital kom jeg ned på 60 kg. Men så tog jeg 4 kg på igen - netop fordi det er virkelig, virkelig svært både at holde vægten og motivationen!! Så jeg kan sagtens genkende din historie :-) Aktuelt vejer jeg vist 63 kg.

Skal vi ikke oprette en gruppe/tråd til os der vil af med de genstridige 4-5 kg og dermed komme under den magiske 60 kg grænse? Det lyder som om vi er et par stykker, der er i samme situation. Så kan vi hjælpes ad med at holde modet oppe og vægten nede...
15 år19. april 2009 kl. 23:19
Jeg er i præcis samme situation!
Har før tabt mig fra 67 til 58 kg.
Men vejer nu ca. 65...og det er ligesom de ikke vil af. Jeg vil helst ikke begynde at sulte migselv for at komme af med dem :-(
Jeg synes jeg spiser rimeligt sundt og madital siger jeg har underskud i kalorier hver dag men der sker ikke noget. Jeg laver så meget motion som jeg kan.
Jeg vil gerne ned på 60 kg igen.
15 år20. april 2009 kl. 09:50
Hej,

jeg er også med jer.

Jeg har i løbet af den sidste måned svinget mellem 61 kilo (lige efter en salmonella infektion) og 67. Lige nu ligger jeg lige under 66. Jeg vil meget gerne lande under 60, men tror desværre det bliver meget svært, så jeg ville have det fint med at kunne holde 63. Vil dog gerne forsøge at gå efter under 60.

Jeg har haft lidt problemer med knæ på det senste, men tror det er ved at være overstået - så jeg er klar på at give det et seriøst forsøg.

Hilsen
Bettina
15 år20. april 2009 kl. 11:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });