Hej Bell,
ja her kan du få massere af gode råd.. tillykke med at du har besluttet dig for at komme igang. Vi vil gerne hjælpe dig.
Jeg har en mening om dine madvaner, og de kommer her:
Du spiser for lidt i løbet af dagen. Hurtige kulhydrater om morgenen er ikke godt, de skal holde længe. Derfor er hvidt brød dårligt. Du skal spise havregrød/gryn, eller f.eks en æggeomelet med tomat! Eller youhurgth natural f.eks den fra cheasey.
Frokost: salat med alle mulige grønsager, husk soltørrede tomater, pesto og noget fisk eller kylling. Det gode fedt kommer fra fisk og fjerkræ, og planteolier f.eks. sesamolie, peanutsolie, olivenolie osv. Dem må du ikke undværre, selvom du er på kur. Eller f.eks ½ advokado.
Aftensmad: prøv at lave noget med kikærter istedet for kartofler. Der er alt for meget stivelse i kartoflre, og det er ikke så godt når man er på kur. Spis massere af grønsager til kødet, men også massere af magert kød. Spis helst ikke sovs, da de oftest er fyldt med hvedemel, og de forkerte fedtstoffer fra kødet.
Du bliver helt sikkert lækkersulten hen af aftenen når du springer et måltid over i løbet af dagen. Det er ikke sundt. Men prøv istedte med agurkestænger dyppet i hjemmelavet humus, eller hytteost. Det er sundt og lækkert..
Husk at rør dig i løbet af dagen. Motion er vigtigt for hjertet. Men det lyder også til at du arbejder en masse derhjemme iform af husarbejde.. det er jo ligeså effektivt.
jeg ønsker dig det bedste og håber du kommer godt fra start.
Bare skriv løs, når du har spørgsmål eller kommentarer.
Knus og kolbøtter
Mariadk
#2 af Mariadk (slettet)
Jeg har så lige meldt mig ind, og nu vil jeg igang med at tabe mig...
Jeg er mor til 2 drenge på 4 og 5 år, og jeg går hjemme, dagene går med at gøre rent, vaske tøj. hente unger og så være sammen med dem.
Jeg vejer lige nu 70 kilo og har sat mig som mål at komme ned på 55 til nytår...
Jeg ved ikke om det er urealistisk..
mine madvaner er:
morgenmad 1 eller 2 rundstykker
middagsmad spiser jeg ikke
og aftensmad bliver som regel til 3-4 kartofler, et stykke kød og sovs til.
Om aftenen kan jeg godt blive lækkersulten og spise en is eller et stykke kage eller andet lækkert..
Nu er det så jeg gerne vil have gode råd til hvad jeg kan spise i stedet for det jeg gør... for jeg ved godt det ikke er sundt.
Håber i kan hjælpe
Mange knus fra
Pia