Hjælp til at komme igang

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp til at komme igang
Hej jeg er lige stødt på denne meget gode side..
Jeg har så lige meldt mig ind, og nu vil jeg igang med at tabe mig...
Jeg er mor til 2 drenge på 4 og 5 år, og jeg går hjemme, dagene går med at gøre rent, vaske tøj. hente unger og så være sammen med dem.
Jeg vejer lige nu 70 kilo og har sat mig som mål at komme ned på 55 til nytår...
Jeg ved ikke om det er urealistisk..
mine madvaner er:
morgenmad 1 eller 2 rundstykker
middagsmad spiser jeg ikke
og aftensmad bliver som regel til 3-4 kartofler, et stykke kød og sovs til.
Om aftenen kan jeg godt blive lækkersulten og spise en is eller et stykke kage eller andet lækkert..
Nu er det så jeg gerne vil have gode råd til hvad jeg kan spise i stedet for det jeg gør... for jeg ved godt det ikke er sundt.
Håber i kan hjælpe
Mange knus fra
Pia
19 år14. august 2005 kl. 01:43
re: Hjælp til at komme igang
Hej Bell,

ja her kan du få massere af gode råd.. tillykke med at du har besluttet dig for at komme igang. Vi vil gerne hjælpe dig.

Jeg har en mening om dine madvaner, og de kommer her:

Du spiser for lidt i løbet af dagen. Hurtige kulhydrater om morgenen er ikke godt, de skal holde længe. Derfor er hvidt brød dårligt. Du skal spise havregrød/gryn, eller f.eks en æggeomelet med tomat! Eller youhurgth natural f.eks den fra cheasey.

Frokost: salat med alle mulige grønsager, husk soltørrede tomater, pesto og noget fisk eller kylling. Det gode fedt kommer fra fisk og fjerkræ, og planteolier f.eks. sesamolie, peanutsolie, olivenolie osv. Dem må du ikke undværre, selvom du er på kur. Eller f.eks ½ advokado.

Aftensmad: prøv at lave noget med kikærter istedet for kartofler. Der er alt for meget stivelse i kartoflre, og det er ikke så godt når man er på kur. Spis massere af grønsager til kødet, men også massere af magert kød. Spis helst ikke sovs, da de oftest er fyldt med hvedemel, og de forkerte fedtstoffer fra kødet.

Du bliver helt sikkert lækkersulten hen af aftenen når du springer et måltid over i løbet af dagen. Det er ikke sundt. Men prøv istedte med agurkestænger dyppet i hjemmelavet humus, eller hytteost. Det er sundt og lækkert..

Husk at rør dig i løbet af dagen. Motion er vigtigt for hjertet. Men det lyder også til at du arbejder en masse derhjemme iform af husarbejde.. det er jo ligeså effektivt.

jeg ønsker dig det bedste og håber du kommer godt fra start.

Bare skriv løs, når du har spørgsmål eller kommentarer.

Knus og kolbøtter

Mariadk
19 år14. august 2005 kl. 10:50
re: re: Hjælp til at komme igang
Hej Bell og velkommen til.
Maria her givet dig en masse gode råd fordi jeg mener også at du spiser forlidt og forkert.

Mit råd i tillæg er: spis sundt groft og magert og spis 5 - 6 små måltider i løbet af dagen + 30 - 60 min motion hver dag og husk alt tæller. Alt lige fra gå på trapper til rengøring at sidde op og se tv i stedet for at ligge ned og se tv ( men det ville jo helst være godt hvis du droppede tv´et og så gik en tur i stedet for. Stå op når du taler i telefon og gå lidt rundt i mens. Hæng tøj op i stedet for at putte det i tørretrumleren osv....
og så er der jo selvfølgelig svømning sammen med de dejlige små rollinger eller motionscenter hvor det mange steder er børnepasning også så der burde være nok at tag af.

Knus Chiffi.
19 år14. august 2005 kl. 11:14
Hjælp til at komme igang
Hej igen
1000 tak for de gode råd.
Her til mrogen har jeg så spist en portion havregryn, med letmælk... Så må vi se om det hjælper i stedet for *s*
til middag har jeg spist 2 stykker rugbrød med hamburgeryg..Fedtet er skåret fra.
Men tak skal i have.
Knus fra
Pia
19 år14. august 2005 kl. 13:24
Hej igen..

Fedt at du allerede er gået igang..

du startede idag søndag, 1 dag i dit nye livstil *S* tillykke med beslutningen, eller hvad man nu siger.. hihi, prøv at holde en veje dag om ugen, det gør vi andre, sådan nogenlunde.. f.eks fredag, inden weeknden.

god fornøjelse.

Maria
19 år14. august 2005 kl. 14:17
Hej Bell
Hejsa Bell!

Velkommen til siden. Håber du bliver superglad for at være med. Alle er gode til at støtte og motivere hinanden herinde og ikke mindst, kan man også få en lille, men kærlig opsang, hvis det er det der er behov for. Jeg kan se de andre allerede har givet dig gode forslag med kost og motion, så jeg slutter mig bare til dem ;o) Og vil dog også nævne, at du altså skal op og spise 5-6 gange om dagen, for at holde forbrændingen i vejret..

Pøj pøj med det hele, glæder mig til at høre mere fra dig!

Knuz fra Muldebeerg
19 år14. august 2005 kl. 16:43
Hej Pia.

Et stort velkommen hertil, og dig skal vi nok få på rette kurs.
Jeg kan jo se, at både Maria, Chiffi og Mulde er kommet med en masse gode råd til dig, og den kan jeg jo kun slutte mig til.
Hvis du mangler inspiration, så prøv at gå ind på fedtfattig.dk der kan du finde alverdens opskrifter, og mange, rigtige mange gode opskrifter, tro mig, jeg har selv prøvet dem af.
Husk også at være god ved dig selv, og så ellers bare der ud af, så er jeg sikker på at kiloene snart begynder at rasle af dig.
En god ting er også at spise frugt til din morgenmad, og du kan jo evt. skære det i stykker, og blande det i morgenmaden, hvad enten om det er havregryn eller yoghurt.
Jeg vælger nogle gange havregrynen fra, og tager i stedet en portion Chasy yoghurt med vaniliesmag, med skåret frugt og lidt fedtfattig müsli i.
Du skal være mere end velkommen til at skrive om alt hvad du har på hjertet, vi er rigtig gode til at støtte hinanden herinde.
Knus
Bamse
19 år15. august 2005 kl. 07:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });